Българите смятат Пласидо Доминго, Лили Иванова и „Барселона“ за най-качествени

https://www.24chasa.bg/novini/article/4070969 www.24chasa.bg

Ако средният българин разполага с неограничено количество пари и ако купува само въз основа на качеството, той би карал „Мерцедес“, би слушал Пласидо Доминго или Лили Иванова и би гледал футболен мач на ФК „Барселона“.

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вече и с SMS

Това са резултатите от първото българско изследване QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA, проведено през март тази година от швейцарската организация ICERTIAS – International Certification Association GmbH, със седалище в Цюрих, с помощта на онлайн проучване сред 1200 български граждани, ползващи интернет и на възраст над 15 г.

Изследването QUDAL в България обхваща над сто търговски и нетърговски категории (напр. най-качествено мляко, най-качествен автомобил, най-качествен български певец и т.н.). Според ICERTIAS изследването QUDAL – QUality meDAL има за цел да популяризира качеството и неговото значение. „С проекта QUDAL ние искаме да привлечем вниманието на потребителите към факта, че те имат пълното право да живеят по-добре и да изискват по-добро качество за парите си. Правото на качество и по-добро качество на живот е особено важно в днешно време, когато икономическата среда е изключително трудна“, подчертават от ICERITAS.

Акцент върху качеството

В рамките на изследването QUDAL – QUality meDAL всички участници са запитани какво биха купили и използвали, ако парите са без значение и ако се интересуват единствено от качеството при вземането на решение за покупка и консумация.

Изследването QUDAL – QUality meDAL обрисува напълно нова картина на България и на българския пазар и разкрива какво мислят българите за предлаганото качество и начина, по който те го разпознават и оценяват.

Изследването QUDAL – QUality meDAL не измерва пазарен дял, нито силата на една марка, а само опита и мнението на потребителите за това кой, според тях, предлага най-високо качество в определени категории в тяхната страна.

Според резултатите от изследването най-качествените автомобили на българския пазар са с марка „Мерцедес”. На въпроса „Коя е най-добрата група в света“, по-голямата част от българите са отговорили с „Metallica“. В категорията за най-добър музикален изпълнител първото място заема Пласидо Доминго. Според българите Меси е най-добрият футболист в света, а ФК „Барселона“ е най-добрият спортен клуб.

По отношение на качеството на хора, проекти, организации и др. анкетираните са посочили Григор Димитров в категорията за най-добър спортист в България и футболен клуб ПФК „Лудогорец Разград“ в категорията за най-добър български спортен клуб.

Като най-добра българска група по-голямата част от запитаните в анкетата на QUDAL са посочили ФСБ, а в категорията за най-добър български изпълнител – Лили Иванова.
В търговските категории на изследването QUDAL българските граждани са заявили, че най-високо качество предлагат следните марки и компании: „Верея“ (категория: мляко); „Нескафе“ (категория: разтворимо кафе); „Капи“ (категория: плодов сок); „Михалково“ (категория: минерална вода); „Нивеа“ (категория: крем за лице); „Хюлет-Пакард“ (лаптопи); „Адидас“ (спортни стоки); „Райфайзенбанк България“ (банка); „Алианц“ (застрахователна компания), Visa (кредитна карта) и т.н.

Методология и извадка

Изследването QUDAL – QUality meDAL в България 2014/2015 (www.qudal.com) е проведено от швейцарската организация ICERTIAS (International Certification Association GmbH – www.icertias.com) на територията на Република България през месец март 2014 г., посредством онлайн анкета и метода CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) и DEEPMA (Deep Mind Awareness). 1200 граждани на България на възраст над 15 г. и ползващи интернет са участвали в проучването. Изследването обхваща цялата територия на страната.

За проекта QUDAL

QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com) е проект на швейцарската организация ICERTIAS - International Certification GmbH Association (www.icertias.com).

Проектът QUDAL изследва и награждава продукти, услуги, медии, обществени лица, личности в сферата на култура, спорта и др.), предлагащи най-високо ниво на качество в определена територия – по мнението на гражданите – т.е. на самите потребители.
Целта на проекта QUDAL е да се привлече вниманието на обществото към значението на качеството в ежедневния им избор и към правото на гражданите на най-високо ниво на качество, както и да помогне на потребителите да намерят най-качествените продукти и услуги на пазара.

Изследването QUDAL – QUality meDAL се провежда в пълно съответствие с разпоредбите на Международния кодекс за пазарни и социални изследвания, приет от Международната търговска камара (ICC) и Световната асоциация на научните експерти (ESOMAR).
Изследването QUDAL не измерва пазарния дял или силата на дадена марка, а единствено опита, удовлетвореността от качеството на услугата и предлагането на пазара, въз основа на мнението на анкетираните.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Чаровната синоптичка Нора Шопова отмаря след изнурителен работен ден с половинката си пред широкия екран, видя "България Днес". В изискани тоалети Нора и приятелят й изгледаха един филм в киното на столичен мол, след което се отдадоха на интимна вечеря и сладки приказки в ресторант в търговския център.

С мощно лъскаво БМВ и любов към вестниците събра очите на шофьори на столична бензиностанция Минко Герджиков. Новият силен човек във футболният "Левски" явно се интересува какво пишат медиите за него след повторното му завръщане на "Герена" и дали някой ще припомни "Златния скункс", който му бе връчен заради проблема с презонирането на София и

Войната между нападателя на "Бетис" Хесе Родригес и бившата му половинка Аура Руис няма спирка. Двамата не спират да се плюят в медиите и да си правят мръсни номера след раздялата. Сега Хесе предприе нова стъпка във "военнните действия". Той даде майката на сина си на прокуратурата на Лас Палмас. Нападателят се жалва,