Мека топлина грее вече и в коктейли на столични барове

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/5169553 www.24chasa.bg
Шотове и коктейли с ракия са трендът в столични барове.

Трендът е младите да пият шотове с ракия в заведение,

предлагат им я не само чиста, но и с добавка на лайм, портокалов

сок, мед с мащерка, а за мезе - шопска салата на шиш

“Ракиен шот, моля.” Няма грешка - младок си поръчваше на бара шот с ракия. Бях толкова удивен, че момчето, за което явно не бе първата чашка, ми намигна весело: “Времената се менят, чичка.” И пое шота, гарниран с чери домат вместо черешка.

Едва ли и най-изпеченият барман би предсказал, че ракията ще стане част от динамичния и модерен живот на младия българин. Но се случи като при лафа от реклама: “Традицията е модерна.”

Традиционната напитка за Балканите и в делник, и в празник, която е част и от идентичността на българина, защото носи далечни корени и много история, разчупи стереотипа да се пие само вкъщи със съседа и родата или по семейни празници.

Ракията стана адаптивно питие като част от стила на променящия се живот. Тя вече може да бъде на масата на шумна младежка компания в заведение, да бъде в чист вид или в смела комбинация в коктейл на някой столичен тренди бар. Няма грешка - ракията дотолкова е на път да преобърне стереотипите, че в София се появиха се появиха и заведения, чиято философия се подчинява изцяло на този тренд.

Бармани смело

забъркаха

коктейли с ракия

и добавки от лайм, портокалов сок, ром, ликьор, карамелизирана захар, затоплен мед, гарнират я със захарен памук, декорират я с мурсалски чай, мащерка и какво ли още не. Дори са помислили как да поднесат традиционната шопска салата към питието и предлагат във вид на хапки кубче краставичка, чери домат, маслинка, бучка сирене и малко босилек, нанизани грижливо на коктейлно шишче.

Социолози обясняват

явлението като

модерен прочит

на една традиция

Но за изминатия път веднъж от селото до града и от масата вкъщи до заведението заслуга имат модерните дестилерии, които извличат максимума от аромата и вкуса на гроздето. Сред всички компании обаче само една минава от години за национален бранд на ракията. Хората я нарекоха със свои имена - “Мека топлина” или “Ракията на народа”, но всеки разбира, че става дума за “Пещерска гроздова”.

Преди близо 20 години марката “Пещерска” представи смело по-различен и непознат дотогава стил - и в производството, и в брандирането, и в маркетинга. И логично прескочи границите на своя регион,

стана първенец на

пазара и приятел не

само с мъжете,

както беше наложено дотогава.

Характерно за почитателите на ракията у нас е тяхната лоялност към марката, която често избират заради региона, с който тя се асоциира. Затова на локално ниво пазарните дялове на различни марки варираха според техния произход и много малко са тези, които успяха през годините да се наложат в национален план.

“Пещерска” е първата, която трайно прекрачи границата на своя регион и покри 100% националния пазар.

Днес едва ли има заведение и магазин у нас, които да не предлагат “Пещерска”. Тази нова представа “Мека топлина” да сплотява и сприятелява, без оглед на място, пол и произход, доведе до промяна на навиците и изведе консумацията ѝ от топлото огнище и уюта на дома, за да я превърне в съвременен lifestyle в нова визия и високо качество.

Ето какъв коктейл може да си поръчате в столичните барове или просто да си забъркате с гаджето вкъщи. Трябват ви само любимата гроздова, фреш лимон, ликьор Branca Menta и етерични масла от портокал.

"Пещерска" има три групи фенове

Номер едно по пазарен дял е “Пещерска гроздова”, която феновете наричат “ракията на народа”. Възприема се и като семейния аперитив, и като стилна напитка в заведение, защото е с високо качество, мек вкус и става за всеки повод. “Пещерска гроздова” се прави от грижливо подбрани гроздови селекции и висококачествени дестилати, които създават характерния мек и хармоничен вкус.

“Пещерска отлежала” е фаворит през последните години сред младото градско население. То я асоциира със своя динамичен живот, вижда в нея стил и модерен прочит на традициите. Тя се дестилира от селектирани сортове грозде - ркацители, юни блан, димят и памид. Отлежава от 6 месеца до 1 година в дъбови бъчви, затова носи цвета на старо злато. Познава се по аромата на ванилия, меката структура, изискания вкус на изсушени ванилови зърна и ядки с леки сладки и пиперени нотки.

“Пещерска мускатова” е произведена от ароматния сорт “Мускат отонел”. Тя е бистра и прозрачна, за да покаже аромата и вкуса на сорта. Глътка от нея носи усещането за ароматни гроздови зърна в устата. Наричат я “ракия за ценители”.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Молех се да стигна до родината, прокуратурата не ми даваше документ, че съм българин, казва екстрадираният от Сърбия Боцев Още една присъда записа в биографията си известният крими герой, сочен за наркодилър, Виктор Боцев-Джуката! Преди дни апелативният спецсъд потвърди на втора инстанция присъдата му от 9 г. като тартор на наркобанда.

Никак не го харесвам, фен съм на ЦСКА, казва актьорът Христо Пъдев "Не харесвам футболиста Козмин Моци!" Това заяви пред "България Днес" определяният за негов абсолютен двойник актьор Христо Пъдев. Той играе изключително успешно една от главните роли в хитовия сериал "Господин Х и морето" по Нова телевизия.

Кой е той Нападателят на "Левски" Станислав Костов прави най-силния сезон в кариерата си. Той е лидер сред голмайсторите в Първа лига с 24 попадения. Това е почти толкова, колкото имаше в цялата си кариера досега - 27. С добрите си игри той намери място в националния отбор и попадна в полезрението на редица чужди клубове.