Мека топлина грее вече и в коктейли на столични барове

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/5169553 www.24chasa.bg
Шотове и коктейли с ракия са трендът в столични барове.

Трендът е младите да пият шотове с ракия в заведение,

предлагат им я не само чиста, но и с добавка на лайм, портокалов

сок, мед с мащерка, а за мезе - шопска салата на шиш

“Ракиен шот, моля.” Няма грешка - младок си поръчваше на бара шот с ракия. Бях толкова удивен, че момчето, за което явно не бе първата чашка, ми намигна весело: “Времената се менят, чичка.” И пое шота, гарниран с чери домат вместо черешка.

Едва ли и най-изпеченият барман би предсказал, че ракията ще стане част от динамичния и модерен живот на младия българин. Но се случи като при лафа от реклама: “Традицията е модерна.”

Традиционната напитка за Балканите и в делник, и в празник, която е част и от идентичността на българина, защото носи далечни корени и много история, разчупи стереотипа да се пие само вкъщи със съседа и родата или по семейни празници.

Ракията стана адаптивно питие като част от стила на променящия се живот. Тя вече може да бъде на масата на шумна младежка компания в заведение, да бъде в чист вид или в смела комбинация в коктейл на някой столичен тренди бар. Няма грешка - ракията дотолкова е на път да преобърне стереотипите, че в София се появиха се появиха и заведения, чиято философия се подчинява изцяло на този тренд.

Бармани смело

забъркаха

коктейли с ракия

и добавки от лайм, портокалов сок, ром, ликьор, карамелизирана захар, затоплен мед, гарнират я със захарен памук, декорират я с мурсалски чай, мащерка и какво ли още не. Дори са помислили как да поднесат традиционната шопска салата към питието и предлагат във вид на хапки кубче краставичка, чери домат, маслинка, бучка сирене и малко босилек, нанизани грижливо на коктейлно шишче.

Социолози обясняват

явлението като

модерен прочит

на една традиция

Но за изминатия път веднъж от селото до града и от масата вкъщи до заведението заслуга имат модерните дестилерии, които извличат максимума от аромата и вкуса на гроздето. Сред всички компании обаче само една минава от години за национален бранд на ракията. Хората я нарекоха със свои имена - “Мека топлина” или “Ракията на народа”, но всеки разбира, че става дума за “Пещерска гроздова”.

Преди близо 20 години марката “Пещерска” представи смело по-различен и непознат дотогава стил - и в производството, и в брандирането, и в маркетинга. И логично прескочи границите на своя регион,

стана първенец на

пазара и приятел не

само с мъжете,

както беше наложено дотогава.

Характерно за почитателите на ракията у нас е тяхната лоялност към марката, която често избират заради региона, с който тя се асоциира. Затова на локално ниво пазарните дялове на различни марки варираха според техния произход и много малко са тези, които успяха през годините да се наложат в национален план.

“Пещерска” е първата, която трайно прекрачи границата на своя регион и покри 100% националния пазар.

Днес едва ли има заведение и магазин у нас, които да не предлагат “Пещерска”. Тази нова представа “Мека топлина” да сплотява и сприятелява, без оглед на място, пол и произход, доведе до промяна на навиците и изведе консумацията ѝ от топлото огнище и уюта на дома, за да я превърне в съвременен lifestyle в нова визия и високо качество.

Ето какъв коктейл може да си поръчате в столичните барове или просто да си забъркате с гаджето вкъщи. Трябват ви само любимата гроздова, фреш лимон, ликьор Branca Menta и етерични масла от портокал.

"Пещерска" има три групи фенове

Номер едно по пазарен дял е “Пещерска гроздова”, която феновете наричат “ракията на народа”. Възприема се и като семейния аперитив, и като стилна напитка в заведение, защото е с високо качество, мек вкус и става за всеки повод. “Пещерска гроздова” се прави от грижливо подбрани гроздови селекции и висококачествени дестилати, които създават характерния мек и хармоничен вкус.

“Пещерска отлежала” е фаворит през последните години сред младото градско население. То я асоциира със своя динамичен живот, вижда в нея стил и модерен прочит на традициите. Тя се дестилира от селектирани сортове грозде - ркацители, юни блан, димят и памид. Отлежава от 6 месеца до 1 година в дъбови бъчви, затова носи цвета на старо злато. Познава се по аромата на ванилия, меката структура, изискания вкус на изсушени ванилови зърна и ядки с леки сладки и пиперени нотки.

“Пещерска мускатова” е произведена от ароматния сорт “Мускат отонел”. Тя е бистра и прозрачна, за да покаже аромата и вкуса на сорта. Глътка от нея носи усещането за ароматни гроздови зърна в устата. Наричат я “ракия за ценители”.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Добромир ДОБРЕВ Българският национал Андрей Гълъбинов вече мисли за сватба с приятелката си Наташа Чинели. Той и очарователната италианка са заедно от няколко месеца. Двамата са лудо влюбени и това бе разкрито дори от папараците на Ботуша. Въпреки че още не са официално сгодени, нападателят на "Дженоа" и къдрокосата хубавица са обсъждали

Тузарски джип получи като подарък моделката Светлана Василева. Лъскавото возило е подарък от любимия мъж в живота й - милионерския наследник Христиан Гущеров. За скъпарската придобивка Светлана се похвали сама в социалните мрежи, като публикува снимка, на която позира до черната машина. Кадърът вероятно е направен в имението на Гущеров в

Майка от Свищов държи двете си дъщерите заключени в дома си от години. Ужасяващият случай със сюжет като на хорър филм, но и често разиграван в действителността, се разплита преди ден, след като в края на миналата седмица съседи на жената от ул. "Георги Тишев" подават сигнал в полицията в Свищов. Въпреки че жената твърди,