Clubman е като модерния мъж – независим, но вързан за социалните мрежи
С появата си през 2007 г. Mini Clubman предизвика малко противоречиви реакции. Заклетите фенове на марката погледнаха малко недоверчиво към значително уголемената версия. Други пък се зарадваха, че най-накрая могат да намерят и малко функционалност в модел на ексклузивната марка.
Clubman бе с точно 24 см по-дълъг от класическия хечбек, а колесната му база бе увеличена с 8 см. Най-голяма разлика се постигна при задната седалка и в багажното отделение. Функционалното мини обаче имаше и версия S, която предлага и по-спортни изживявания. Като цяло обаче концепцията за удължена версия на триврато Mini със задна врата, отваряща се настрани, е специфична и малко взискателна.
И ако все пак приемем, че първата модификация е била малко спорна, то излязлата наскоро си е направо удар в десетката. Новият Clubman изглежда модерно, без да губи от класическата си визия, а интериорът съчетава високи технологии с лукс и функционалност.
Странно защо в България Mini все още се приема като по-скоро женски автомобил. А истината е, че това е най-малкото унисекс автомобил. Да не говорим за Clubman, който хвърля ръкавицата именно към мъжката половина от водачите. Към модерните и финансово независими хора, свикнали с динамиката на големия град. Ако опитаме да персонализираме малко образа, таргетът на марката са мъжете, наближаващи 40, които са постигнали успех в своята област и държат да изглеждат добре. Clubman е нещо като дрехата – трябва хем да е стилна, хем качествена и отличаваща ни от останалите.
Най-голямото Mini със сигурност е такова. Няма как да не го забележите на пътя, а новата визия на стоповете придава тази нотка на ексклузивност към класическата линия. Новият модел е много по-завършен като визия и определено ще спечели и фенове, различни от гореспоменатия типаж. Да не говорим, че има куп възможности за персонализация на интериора. Модерните градски хора обаче не разчитат само на хубавите дрехи. За тях са важни технологиите и постоянната връзка с паралелния виртуален свят. Затова и интериорът представлява една симбиоза между системите за свързаност на компанията майка BMW и така специфичния футуристичен дизайн с ретроелементи.
Да се върнем обаче към цифрите, които са така важни в нашето ежедневие. Clubman II е набъбнал с приблизително 32 см на дължина и с 12 на широчина спрямо предшественика си. По отношение на колесната база пък вече имаме 10 см плюс, а багажникът е нараснал до почти стандартните за един компактен хечбек 360 литра.
Своеобразното „Макси мини“ с 6 врати предлага повече от добро вътрешно пространство и комфорт, предразполагащ към бягство от града. Нещо, от което имат нужда и най-заклетите представители на градската джунгла.
Зад волана на Clubman може да се настани удобно и мъж с ръст от 190 см. Това обаче няма да е за сметка на мястото за пътника до него. От Mini казват, че новият им представител е социално животно, което остава винаги свързано. То разполага със системата Mini Connected, която осигурява достъпа до социалните мрежи и така важната музика. Освен това технологията дава информация за шофирането, позволява ви да сваляте приложения в автомобила и др. неща, с които модерният човек е свикнал.
Целия тест можете да прочетете в новия брой на списание "Авто Труд"