Лъвчето Peugeot 308 R Hybrid разчита на 500 конски сили
Разработен от спортното подразделение, Peugeot 308 R Hybrid е един уникален състезателен автомобил със задвижване 4х4 и три двигателя. Колата комбинира бензинов двигател с два електрически мотора. Общата мощност на френския хечбек е цели 500 к.с., въртящият момент от 730 Nm e достъпeн чрез три режима на шофиране (ZEV, Hybrid, Hybrid Sport).
Бензиновият plug-in хибрид ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и изминава 1000 м със старт от място за 22,5 сек. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Пежото е перфектно балансирано, като 60% от теглото му е отпред и 40% отзад. 308 R Hуbrid има огнен дух, притежава невероятно съотношение между мощност и маса, достигайки почти 3,1 кг/к.с.
Задвижващата система комбинира три източника на мощност Новият 4-цилиндров бензинов 1,6 THP с мощност 270 конски сили двигател е съчетан с електрически мотор с мощност 115 к.с., свързан към предните колела чрез 6-степенна скоростна кутия, както и електрически агрегат със същите характеристики върху задната ос.
От контакт 308 R Hybrid автоматично превключва на режим ZEV, първия от трите режима, който използва приоритетно задния електромотор за задвижване на автомобила. Със 115 к.с., генерирани от задния електромотор, режим ZEV е активен при скорост до 100 км/ч. Ако батерията не е достатъчно заредена, 308 R Hybrid самостоятелно превключва на режим Hybrid. Водачът може да мине на този режим и чрез натискане на бутона на централната конзола.
Освен тези три режима 308 R HYbrid има и стратегия Launch Control за постигане на най-добър старт от място. При активиране на Launch Control 500 к.с. и 730 Nm на задвижващия тракт се управляват автоматично.
Вътре седалките, тип „корито“, са тапицирани в светлобежова кожа, а червените елементи са в изобилие. Арматурното табло е покрито с материал, произведен с помощта на цифрова техника за тъкане. Този иновативен материал може да се използва за производството на големи части, които са меки на допир, но без нужда от пяна, което олекотява автомобила. Този материал се използва и за панелите на вратите.
Head-up дисплеят осигурява цялата свързана с шофирането информация, без да се налага да сваляте очите си от пътя. Централната конзола предоставя инфото за задвижващия тракт: предавка и режим на шофиране, заряд на акумулатора и моментен статус на батерията (захранване или презареждане).
Повече за Peugeot 308 R Hybrid четете само в новия брой на списание "Авто Труд"