Кросоувърът Tucson е направен по европейски вкус
Най-новата джипка на Hyundai – Tucson, не само е красива, но притежава такива качества на пътя, че се управлява лесно като една градска кола.
Маневреността, отличният обзор и достатъчната стабилност при влизане и излизане в завоите правят пътното поведение на кросоувъра впечатляващо.
Освен това, изненадващо за мен, корейците не са залитнали по азиатския дизайн на повечето съвременни модели и нито отвън, нито вътре има прекомерно изпозване на хромирани елементи, LED лампички (не че ги няма, но са сложени елегантно и на място), амбиентно осветление или пък огромен таблет. Hyundai Tucson е така направен, че да се хареса на европееца и като дизайн, и като присъствие на шосето.
От София и по баирите на Пирин тествах най-мощната дизелова версия на корейския всъдеход със 185 коня и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Преди време карах по-големия Santa Fe със същата трансмисия и останах малко разочарован. При Tucson всичко обаче е окей. Не само за това, че този джип е по-лек и малък от по-големия си брат, но и от синхрона между мотора и автомата.
Колите тип кросоувър като Hyundai Tucson са за по-спокойно каране особено при движение по обикновен път със завои заради високия център на тежестта. На помощ идват спортните режими, които втвърдяват окачването и правят волана по-информативен. Такъв има и в този корейски джип. За стабилното поведение във вираж се грижи и система за контролиране на сцеплението при завой. Тя ефективно пренася въртящ момент върху колелата, които се нуждаят от сцепление, за да завивате по най-добрия начин.
Общо взето не може да имате претенции към мощта на джипката – изпреварва с лекота, а максималният въртящ момент от 400 Nm е наличен още при 1750 оборота.
При магистрала високата скорост не се усеща и може, без да искате, и да прескочите разрешената от закона максимална такава.
Колкото и да не ви си вярва (предвид това, което се пуска на пазара през последните години), освен всичко друго Hyundai Tucson става и за офроуд. По време на теста той с лекота мина през път, в някои участъци на който асфалтът бе добро пожелание, а коловозите и дупките големички. Корейската кола разполага и с бутон за заключване на диференциала при екстремни офроуд условия, както и с автоматична система за спускане по стръмен наклон.
За максимален комфорт Tucson предлага като опция отопляеми волан и седалки.
Уникално за сегмента е и възможността за вентилиране на седалките. Освен това Tucson е снабден с електрическа врата на багажника и най-големия отвор за товарене в класа.
Джипът има безключов достъп – отключване, заключване и стартиране на двигателя с бутон. Но най-новото удобство е свързано със задната врата. При някои други марки има възможност тя да се отваря с махване на крак под задната броня. При Tucson, ако сте с багаж и ръцете ви са заети, е достатъчно само да застанете с ключ в джоба зад колата за три секунди и електрически задвижваната врата се отваря автоматично.
Целия тест можете да прочетете в новия брой на списание "Авто Труд"