Bестник “24 часа” започва национална кампания за развитие на професионалното образование в България под надслов “Учи, за да работиш”.
Тя е насочена към решаването на два от най-тежките проблеми в българската икономика - младежката безработица и недостига на кадри за бизнеса. Това е кауза, зад която в. “24 часа” застава и ще следи държавните институции да създадат всички необходими условия за постигането ѝ.
Главната цел на кампанията “Учи, за да работиш” е преoдоляване на пропастта между търсене и предлагане на пазара на труда в България. Тази пропаст се задълбочава с всяка изминала година, тъй като училищата произвеждат ненужни кадри заради нереформирана система на образование и остарели учебни планове.
В същото време бизнесът изпитва все по-остър недостиг от професионално квалифицирани кадри.
Проблемът ще се задълбочава в следващите 10-15 години заради пенсионирането на служители и липсата на подготвени заместници.
Младежите могат да започнат да усвояват професии още докато учат и под ръководството на наставник в реални предприятия, както е в Швейцария, Австрия и Германия.
Кампанията на “24 часа” предвижда поредица от събития (конференции и кръгли маси) в партньорство с изпълнителната и законодателната власт, най-големите работодателски организации, синдикатите и неправителствени организации. Стартът на кампанията ще бъде даден на 22 февруари в “София тех парк” с голяма конференция, посветена на дуалното обучение.
Събитието ще бъде открито от президента Росен Плевнелиев. В дискусията ще участват лектори от България и чужбина, които ще предложат решения за реформа в средното образование, която да гарантира работа на младите хора в България през следващите 10-15 години.
Очаквайте подробности!
Още по темата:
Петя Евтимова: Обучението чрез работа ще намали младежката безработица