Изпратени са над 150 предложения за ново туристическо лого

https://www.24chasa.bg/novini/article/5412146 www.24chasa.bg
Графичният знак, който бе отхвърлен през 2013 г.

Над 150 са предложенията за ново туристическо лого на България в конкурса, обявен от Министерството на туризма. Крайният срок изтече през нощта срещу 5 април и до последно пристигали нови графични визии, казват от ведомството. Досега 134 от предложенията са допуснати до оценка, останалите се проверяват. Следващият етап е подбор на къса листа от визиите, която ще направи деветчленно жури от професионалисти в графичния дизайн и художественото изкуство с председател проф. Божидар Йонов.

Задачата им е да класират най-добрите проекти, като следят за яснота на изображението и идейната му свързаност с рекламното послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share). Одобрените предложения ще бъдат оповестени в средата на април, когато за седмица обществеността ще се запознае и ще коментира финалния подбор. Идеята е новото туристическо лого на страната да стане ясно в началото на май след тайно гласуване на широко жури до 15 души- представители на бизнеса, медии, маркетинг и комуникационни специалисти.

През 2013 г. бе отчетен европроектът за разработване на стратегия за бранд на България, но графичният знак в него категорично не бе приет от специалисти и обикновени хора (виж втората снимка).

Сега авторът на новото лого ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за ползване на графичната визия.