Компанията е инвестирала 140 млн. долара у нас
300 млн. лв. са продажбите на “Нестле България” през 2015 г.
Приходите са с ръст от 4,8%, или увеличение от 19,1 млн. лв., което е повече от отбелязаните 4,2 на сто за цялата група, съобщи компанията в сряда.
Печалбата на “Нестле България” е нараснала с 6,1 млн. лв. спрямо 2014 г., когато е била 14 млн. лв. Продажбите в обем са увеличени с 4 на сто.
“Ръстовете на финансовите резултати в България са по-големи от тези на групата по света, което ни кара да се чувстваме горди и значими”, коментира изпълнителният дирктор на “Нестле България” Хуан Карлос Пералехо. Над 70% от производството на двете фабрики у нас - в София и Варна, е за износ.
Има само 3 фабрики в Европа, които правят Kit Kat, едната е в България, откъдето се изнася продукция за 45 страни, обясни Пералехо. 34% от годишния оборот на “Нестле България” е експорт към свързани компании от групата.
Над 140 млн. долара са инвестициите на “Нестле” в България досега, съобщи и Светлана Болдина, финансов директор на компанията. Това прави средногодишни вложения от 6,36 млн. долара.
За фирмата в България работят 1530 служители. Предлагат се 970 продукта от 8 различни бизнеса - напитки, зърнени храни, шоколадови десерти, сладолед, детски храни, за домашни любимци и др. “Нестле” заедно с “Кока Кола” си поделят лидерското място в производството на храни и напитки в България. В световен мащаб компанията е номер 1 на пазара с продажби от 88,8 млрд. швейцарски франка през 2015 г.
Над 9 млн. лв. са планираните инвестиции на “Нестле” у нас за 2016 г. Това е увеличение с 60% или 3,5 млн. повече, отколкото през миналата година. Те ще бъдат за обновяване на производствени линии, за разработване на нови продукти, за подобряване на условията на труд и др. Близо половината от служителите ще преминат през различни обучения.
От компанията казаха и че работят постоянно по усъвършенстване на рецептите на продуктите. Намаляват се съдържанието на захар и сол, а в голяма част от т. нар. кулинарни продукти Е-та са напълно премахнати и се използват само натурални съставки, които са познати на потребителите. Преди да се пусне, всеки продукт минава през поне 4-5 теста, някои от които и извън България. В глобален мащаб над 2% от оборота от 89 млрд. франка се харчи годишно за иновации на продукти.
“Не можем да кажем кои ще са новите ни продукти до края на годината, защото това е конфиденциална информация и се използва от нашите конкуренти, но със сигурност такива ще има”, обясни Пералехо.
“Нестле” е от 22 г. на българския пазар с покупката на бившия завод “Малчика” в София през 1994 г. Впоследствие компанията придоби гръцката фирма за сладоледи “Делта” и завода ѝ във Варна. В момента “Нестле” държи 66,1% от пазара на напитки у нас, 17,1% на шоколадови десерти, 43,8% на сладолед, 61,3% на кулинарни продукти, 38,8% на зърнени храни, 15,6% на детски храни и 19,4% на храни за домашни любимци.
Бяхме поканени от посолството на България в Швейцария да споделим нашия опит с други инвеститори, това показва, че сме оценени, каза още Хуан Карлос Пералехо.
“Нестле” развива и активна социална дейност. Кампанията “Живей активно” е разпознаваема от 65% от българите, показва представително проучване. Компютърната техника след счетоводното ѝ амортизиране се реновира и дарява на училища за оборузване на зали. Такива вече има в 4 училища в Бургас, както и в София.