Все по-ясна е тенденцията индустриални лидери да насочват част от производствената си верига към страни като България
ГЕРМАНИЯ е най-големият пазар за български стоки – 12,4% от общия износ през 2015 г.
Детайлните данни показват резултатите от протичащото вече десетилетие преструктуриране на българската индустрия. Благодарение на нови инвестиции в преработващата индустрия вече 1/3 от експорта се състои от машини, електроника и автомобилни компоненти. Металните суровини са едва около 15%.
Подробната структура по продукти показва, че сред водещите изделия, изнасяни за Германия, са автомобилни компоненти, велосипеди, хладилници, както и различни електрически съоръжения.
Други водещи продукти са тези на мебелната индустрия и производството на пластмасови изделия. За част от тези браншове Германия е основен експортен пазар – например за хидравличните помпи тя е дестинация за 76% от продажбите, за велосипедите – 53% от продажбите, за мъжките облекла 42% от продажбите.
Продуктовата структура е разнообразна, без ясно изразени лидери – извън първите 10 групи продукти, които съставляват 35% от експорта за Германия, българската индустрия изнася още цели 60 групи продукти, съставляващи още 44% от експорта.
Все по-ясно се вижда тенденцията индустриални лидери като Германия да избират за насочване на част от производствената си верига страни като България.