Бутилираните води на Михалково – доказано качество на достъпни цени и с грижа за природата

https://www.24chasa.bg/novini/article/6773485 www.24chasa.bg

Всяка година на 22 март се чества Световният ден на водата. Целта на тази инициатива е да привлече общественото внимание към значението и устойчивото управление на ресурсите от питейна вода. По този повод разговаряме с Димитър Дългъчев, изпълнителен директор на „Михалково” АД и председател на Управителния съвет на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

- Водата е необикновен търговски продукт - природен дар, който трябва да се опазва и защитава. Качеството на живот зависи и от качеството на водата. Г-н Дългъчев, каква е вашата позиция по проблема за опазване чистотата на минералната и изворната вода и принципа „едно находище – един отговорен стопански субект“?

- Натуралната минерална вода и изворната вода се предлагат на потребителя в натуралния си вид и природна чистота. Поради тази причина хората трябва да могат да асоциират и разпознават продукта с единственото търговско наименование, под което той се предлага на пазара. Единственият и утвърден в цяла Европа модел на експлоатация на водния ресурс е на едно находище да има само един отговорен стопански субект, който да развива собствената си уникална марка, да гарантира на потребителите и на държавата спазването на всички изисквания, включително за опазване на ресурса и за безопасност на предлаганата бутилирана вода. Така се елиминират всякакви възможности за размиване на отговорността за продукта и за ресурса, което изцяло е в интерес на потребителите и обществото.

- В днешния свят опазването на околната среща е отговорна грижа за всички. Има ли почва в България депозитната система за еднократните опаковки и как вашата компания допринася за опазване на природните ресурси?

- От позицията на председател на УС на на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България и като изпълнителен директор на „Михалково” АД смятам, че депозитната система е тема, която е актуална в цяла Европа. В момента обменяме информация с колегите от другите европейски държави – какви модели има и какво бихме могли да използваме от тези модели на депозитни системи в България. Всички искаме чиста природа, нали? Значи всички трябва да обединим усилията си в тази посока.

В нашата компания се стремим да работим за намаляване на отпадъците и ресурсна ефективност. През 2017 г. въведохме в експлоатация нова бутилираща линия за изворна и газирана вода в ПЕТ бутилки и нова издувна машина. Тези иновации увеличиха производствения капацитет, постигнахме ресурсна ефективност чрез намаляване количеството влагани основни суровини, намали се количеството отпадъци от производствения процес, намали се и общата консумация на енергия, което води до пряк положителен ефект върху околната среда, изразен в намаляване на отделяните емисии въглероден двуокис.

- Може би не всички потребители знаят, че освен уникалната естествено газирана вода „Михалково” предлага и други продукти?

- „Михалково” е един от най-старите производители на бутилирана минерална вода в България. Вече 62 години добива и бутилира любимата на поколения българи естествено газирана вода „Михалково“ – единствената в България. Освен естествено газираната вода ние бутилираме изворна вода „Михалково“ в различни PET разфасовки, стъкло и в екологична картонена опаковка Bag-in-box от 10, 14 и 15 литра, ароматизирана естествено газирана вода и нискокалорични безалкохолни напитки „ВИТУ“. Отскоро бутилираме нова вода - „Модър“, която се добива от каптиран естествен извор в подножието на връх Модър в екологично чист район на Западните Родопи.

- Какви са бъдещите ви планове?

- Продуктите с марката „Михалково” са позиционирани в категорията на качествените води при много добра цена. През 2017 г. имаме 7% ръст в продажбите в сравнение с 2016 г. Резултатността в бизнеса на „Михалково” АД не е постигната чрез увеличаване на цените на продуктите, а чрез модернизиране на производството.

Имаме амбициозни планове и имаме потенциал да ги осъществим. Разширяваме дистрибуторската ни мрежа в Северна България. Нашите продукти станаха разпознаваеми и там. Естествено, търсим и пазари в чужбина, има интерес към нашата продукция в арабския свят и преговаряме за експорт.

Пожелавам на вашите читатели да са здрави и успешни!

www.mihalkovo.com

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Носителят на "Златната топка" Лука Модрич няма да влезе в надпреварата за трофея тази година. Това стана ясно, след като "Франс Футбол" обяви номинираните за 2019 година. Те са 30 на брой. Сегашният носител на трофея не попада сред тях за първи път в историята, откакто съществува системата със номинации

По всички модни правила е облечена моделката Глория Петкова, видя "България Днес". Красавицата заложи на бели ботуши с дебел ток въпреки горещото време последните дни и ултракъс минижуп за представянето на книга. Въпреки че белите ботуши отдавна са отживелица, в последно време родният хайлайф прибягва към тях, като се придържа към максимата,

Това Део ли е? Не... абе, май е той. Така се обръщаха с камерите на телефоните си столичани зад актьора Иван Бърнев, уловиха го топпапараците на "България Днес". Звездата се разходи като брат близнак на водещия Део из столичните улици и събра очите на феновете, които едва го разпознаха. Досущ копие на певеца водещ Деян Славчев с кислородно руси