“Лидл” тръгва у нас с €100 млн. и 14 магазина

https://www.24chasa.bg/Article/682986 “Лидл” тръгва у нас с €100 млн. и 14 магазина “Лидл” тръгва у нас с €100 млн. и 14 магазина www.24chasa.bg

Уикенд опашките пред граничните пунктове към Гърция ще намалеят поне наполовина.

От 25 ноември отпада основната цел за пътуване на хиляди българи към съседите - да напазаруват евтино от магазините на "Лидл" край Драма и Солун. От четвъртък това може да стане и у нас.

Тогава отварят врати едновременно цели 14 магазина на германската верига, известна с ниските си цени. 4 ще бъдат в София (на бул. "Сливница", ул. "Резбарска" и кварталите Дружба и Надежда) и още 10 във Варна, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Сливен, Кърджали, Петрич, Монтана, Ловеч и Габрово.

100 млн. евро е общата инвестиция на "Лидл" у нас, съобщи управителят на компанията за България Милена Драгийска-Денчева. В началото на октомври веригата откри и логистичната си база край село Равно поле с площ от 38 000 кв. метра.

Съвсем скоро магазините на “Лидл” у нас ще станат 40. Компанията купи обектите в България и Румъния на конкурентите си от "Плюс" , част от концерна "Тангелман". У нас те са 24. Предстои т.нар. ребрандиране, или преустройването им според изискванията на "Лидл". Очаква се да тръгнат след около 3 месеца.

Така още със стартирането си "Лидл" ще има почти еднакъв брой магазини с основния си конкурент "Пени маркет" при т.нар. харддискаунтъри, или вериги, които разчитат предимно на ниските цени.

Всъщност сблъсъкът между собствениците на двете компании вече е от няколко години и при хипермаркетите у нас. "Лидл" е част от "Шварц груп", която държи и "Кауфланд", а "Пени маркет" - от "Реве груп", собственик и на "Билла". (Виж долу за групата "Шварц".)

България е 24-ата държава, в която "Лидл" отваря магазини. От страните в ЕС няма все още само в прибалтийските републики и Румъния.

Има обаче в Хърватска и Швейцария.

Над 9000 са магазините на "Лидл" в Европа. За компанията работят повече от 150 000 служители. Всеки ден от "Лидл" пазаруват около 7 млн. клиенти, или почти колкото населението на България.

Залагаме на опростените структури и се концентрираме върху важните неща. Това е бизнес кредото, което носи успех на "Лидл" вече близо 40 години.

Първият магазин отваря през 70-те години на миналия век в германското градче Лудвигсхафен. До края на 80-те години магазините на веригата вече са из цяла Германия.

Експанзията в Европа пък започва преди около 20 години. Целта е проста и печеливша - да се доставят на клиентите пресни продукти с високо качество на най-добрата цена. Принципите на "Лидл", които спазва компанията от основаването си до днес, са практичност, ясни структури в управлението, колегиалност и справедливост в работата.

Разчита както на собствени продукти, така и на утвърдени търговски марки.

Според стратегията на фирмата у нас за 2011 г. най-късно до края на февруари броят на търговските обекти ще стане 30. Ще бъдат открити нови в София, Пловдив и Варна, както и във Велико Търново, Русе и Велинград, а през лятото - по морето и в Плевен.

Освен на собствени терени магазини ще се разполагат и на наети търговски площи За два от обектите в София - в кв. Изток и на околовръстното шосе, вече има сключени договори за наем.

Амбициозната стратегия на "Лидл" е до три години да заеме 3% пазарен дял.

Към момента заетите в "Лидл България" са 1000 души (от тях 430 са служителите на "Плюс" в магазинната мрежа). (24часа)

ГРУПАТА “ШВАРЦ”

През последните години германската група "Шварц" си спечели славата на една от най-динамично разрастващите се търговски компании в света. Двете й основни дъщерни фирми са по-меката в дискаунта "Кауфланд" и по-твърдата "Лидл". В момента "Кауфланд" има 580 обекта в Германия и 370 в чужбина. През тази година веригата планира да достигне хилядния си филиал.

При "Лидл", от която идват почти 60% от оборота на групата, близо две трети от бизнеса са на чужди пазари (5,8 хил. от общо 9 хил. обекта). Очакванията за 2010 г. са за близо 57 млрд. евро общ оборот.

Schwarz Beteiligungs GmbH е фамилна компания, чийто мажоритарен собственик с 99,9% дял е фондацията Dieter Schwarz GmbH. Структурата на концерна включва осем фондации (основните от тях са Lidl Stiftung & Co. KG и Kaufland Stiftung) и близо 600 дъщерни фирми.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Роб Камерън: На масата сложих вина от цял свят, изпиха се само българските

Роб Камерън е новозеландски винен технолог и съосновател на INVIVO - една от най-успешните изби в Нова Зеландия. В България консултира една от водещите изби - "Вила Любимец" в качеството си на външен

Еквадорски индианец кръсти бебето си Цар Борис

Индианец от племето кечуа е кръстил сина си Борис, а го нарича Цар Борис. Херардо Боливар Анди е учител в родината си Еквадор. Той обаче има бурно минало, което е здраво свързано с Бъл

Йорданка Христова и Маричков пазят тоалети от 1967 година

Не хвърляйте с лека ръка стари дрехи, детски играчки и прашасали албуми, те разказват историята на едно минало. Макар че у повечето от нас подобна гледка би предизвикала замечтана, но тъжна усмивка

Краят на театралния сезон идва с премиери

Да разкажеш един живот с помощта на контрабас, е смахнато, но звучи благородно. Така го е направил екипът на Валентин Ганев, Пламен Марков и авторът Патрик Зюскинд в Народния театър.

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар

Културна търсачка - най-интересното по сцените и галериите

Случи се Ликът на Петя Дубарова на марка Юбилейна марка с лика на Петя Дубарова бе показана вчера в Бургас. Събитието е част от двумесечните чествания по повод 50-годишнината на поетесата.

Ивайло Калоянчев на изпит пред баща си за "Стъклен дом"

Ивайло Калоянчев влиза в „Стъклен дом" в ролята на търговец от мола, където се кроят битките между Юлиан Вергов, Калин Врачански и останалите. Това се разбра от екипа на сериала.

Индиец лекува с дишане

"Знаете ли, че 60- 70 % от токсините в тялото се изчистват чрез дишането - каза индийският лечител Свами Джотирмая в началото на лекцията си в София. - Обикновено при дишане не използваме целия ...

Две божествени стъпки водят в Бегликташ

Mистично каменно море със соларни знаци, скални късове, наподобяващи брачно ложе и женска утроба, се крие в полите на Странджа.Най-вътрешното му свещено пространство е маркирано с почти ...

Какъв е символът на червеното яйце

Червеното яйце е знак за Възкресението на Христос. Обичаят да се червят яйца на Великден е универсален и се среща в много страни на света. Има исторически податки още от езическите времена, че са ...