Страшно е да караш такси нощем

https://www.24chasa.bg/Article/737441 www.24chasa.bg
СПАС АТАНАСОВ*

СПАС АТАНАСОВ*

Страшно е да си таксиметров водач, особено нощем. Защото след 22 ч таксита ползват хора, били на заведение или на гости, където обикновено се употребява алкохол. Малък процент от тях са агресивни, но лесно се стига до ситуации, в които е възможно таксиметровият шофьор да пострада.

След убийството на шофьора от “Окей супертранс” през 2007 г. излязохме с няколко предложения как да се осигури по-голяма безопасност. Част от тях са факт.

Едно от предложенвията е, когато таксиметровият водач вози клиенти, да не закопчава предпазния колан, за да може по-бързо да се измъкне от колата.

Имаше и друго предложение, но не можа да се осъществи - за предпазно стъкло между пътниците и водача. Тази идея е най-добрата, но се оказа, че е скъпа и в кризата е трудно осъществима. А и инциденти стават рядко и се разсъждаваше дали си струва да се прави такава инвестиция. Затова се отказахме от нея.

Осъществи са обаче искането за паник бутона и то влезе в Наредба 34 на Министерството на транспорта. Ако в колата влезе агресивен пътник и шофьорът се почувства застрашен, чрез него да сигнализира. При такситата с радиостанции сигналът се предава чрез тях. А ако липсва, се търси друго решение. В самата таксиметрова табела, която е върху автомобила, се вгражда устройство, което при натискане на бутона мига в червено и сигнализира, че нещо се случва. Вече се произвеждат такива табели и всяко такси с радиостанция трябва да е оборудвано. Честно казано, не се сещам какво още може да се направи. Но искам да засегна темата с 62-те нарушения на таксиметровия шофьор, който беше прострелян.

През годините с КАТ и с полицията сме обсъждали да имаме достъп до базата им данни. Защото 62-те нарушения на този млад човек,което прави по 10 на година, са сериозен удар за фирмата, за която работи, защото уронва реномето й. Преди време при назначаването шофьорите идваха с бележка от КАТ. Но понеже тези нарушители с таксита са много малък процент, КАТ биха могли да уведомяват фирмите и те да се освобождават от тях. Няма голяма компания, която би държала такъв човек на работа.

*Авторът е председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи.

  • Да не се окаже, че изборите са били репетиция за друга цел

    Да не се окаже, че изборите са били репетиция за друга цел

    От словото на президента в новия парламент се разбраха две неща: че предпочита кратък живот за 45-о НС и че много иска служебно правителство. Ето и доказателствата. Той много ясно обясни на новите депутати, че безпринципни коалиции само ще задълбочат кризата в държавата. А е ясно, че без коалиция няма как да се състави ново правителство
  • Александра Николаева

    Джаферович, Радославова и вълшебната дума “прошка”

    Защо много ученици снимат и споделят агресията като геройство, а така тя става пример за подражание Всички правим грешки, но малко са онези, които имат доблестта да ги признаят. В случая със скандала между Евгения Джаферович и Наталия Радославова на софийската улица “Дунав” неприятното беше, че направиха грешка пред децата си