Продуктите за България са с най-лошо качество

https://www.24chasa.bg/Article/856635 Продуктите за България са с най-лошо качество Продуктите за България са с най-лошо качество www.24chasa.bg
Според изследването на Словашката асоциация на потребителите продуктите за българския пазар са с най-ниско качество. СНИМКА: “24 ЧАСА”

- Добър ден, обаждам ви се от българския вестник "24 часа" във връзка с изследването на продуктите с различно качество, което някои фирми доставят в Западна и Източна Европа.

- О, чуло се е в България, добре.

- Най-големи разлики в продуктите за Източна и Западна Европа са установени при “Кока-Кола” и “Котани”. На какво се дължи това? Какво ви обясниха фирмите?

- При “Кока-Кола” е така - в четири страни - Германия, Австрия, Чехия и Полша при производството на напитката се използва нормална захар. А в Словакия, Унгария, Румъния и България добавят вместо захар изоглюкоза.

- Тоест царевична захар?

- Да, изоглюкозата се прави от царевица. Изоглюкозата е 4 пъти по-евтина от нормалната захар. “Кока-Кола” в Словакия обясни, че това е така, защото словашката й фабрика е оборудвана с машини, които могат да работят само с изоглюкоза. Но във всяка страна - в България, в Словакия, в Унгария и в Румъния, фирмата "Кока-Кола" си е направила нови фабрики и в тях би могла да инсталира същите машини, каквито има в Германия, Австрия, Полша и Чехия - за сурова захар.

- А цените съобразени ли са с качеството? Плаща ли се за по-нискокачествена кола по-малко, или няма разлики?

- В Германия и Австрия цената е малко по-висока, но в Полша и Чехия колата струва също толкова, колкото в Словакия и Унгария. Това означава, че колата със сурова захар в Полша и Чехия се продава на същата цена, на която се продава колата с изоглюкоза в България, Словакия, Унгария и Румъния.

- Това проучване е подкрепено от Европейската комисия, така ли?

- Не, не. То е подкрепено от словашкото представителство на ЕС в Братислава.

- Питам, защото вашите български колеги казаха, че подобно проучване е твърде скъпо и затова не правят такива сравнения.

- То наистина е много скъпо. Струваше 5000 евро.

- Какво ще правите с резултатите сега? Ще ги предадете ли нататък на европейските институции, които да се заемат с този скандал?

- Да, разбира се. Миналата сряда в Братислава бе европейският комисар за защита на потребителите Дали. Ние му предадохме резултатите от изследването. Очакваме нещо да се случи.

- Впрочем в България вашето изследване също стана основна новина.

- Така ли? Защото резултатите за продуктите, доставяни в България, бяха най-лоши. Международните фирми правят най-лошите си продукти за България според това проучване.

- Това за всички продукти ли важи?

- Така е при “Нес Кафе Голд”, при червен пипер “Котани” и при черен пипер “Котани”.

- Планирате ли в бъдеще да проучите и други групи продукти?

- Да, искаме да изследваме продукти за дрогериите и козметични средства Например прах за пране като "Персил", "Ариел" и дезодоранти, сапуни, душ гелове като "Фа" и други...

“Нестле”: Разлики във вкуса може, но не и в качеството

Искаме да уверим потребителите, че всички продукти на "Нестле" са произведени при еднакво строги стандарти за качество за всички пазари, на които се дистрибутират и предлагат. Те напълно отговарят на местното и европейското законодателство и на международните стандарти, се казва в становище на "Нестле България".

NESCAFE Gold, предлагано в Източна Европа, се произвеждало по същите качествени стандарти, както и в Западна Европа. Видовете кафе, използвани за различните рецепти, са еднакви в цяла Европа и отговаряли на най-високите стандарти за качество. NESCAFE Gold била глобална марка, чиито рецепти са съобразени с предпочитанията във вкуса на местните потребители. Това се постигало чрез съотношенията на видовете кафе или чрез изпичането.

В зависимост от пазара, на който се предлагат, било възможно да има разлика във вкуса, но не и в качествените показатели.

Качеството и безопасността на всички продукти на "Нестле" били най-големият приоритет за компанията. Затова и нямало разлика в качеството на NESCAFE Gold рецептите, които се предлагат на различните пазари. (24часа)

Фирмите: Стандартите са еднакви

Всички компании у нас, засегнати от изследването на Словашката асоциация на потребителите, отрекоха да има разлика в качеството на продуктите им за България и западните пазари.

"Кока-кола" се произвежда със същото високо качество по света по рецепта, която използваме от 125 години, казаха вчера от представителството на компанията у нас. В някои страни се използвали различни видове подсладители, но това по никакъв начин не оказвало влияние върху качеството. Фруктозо-глюкозният сироп, който се слагал в България, се използвал в много други страни, включително и САЩ. Той се правел от царевица.

"Имаме единен стандарт за подправките. Откритите разлики могат да бъдат обяснени с различните партиди на суровини, време на производство и свързаните с това промени", се казва в становище на Мантрид Скутцик, генерален мениджър на "Котани". Червеният пипер например губел цвета си, ако се съхранява по-дълго. Според Мария Лазарова, регионален мениджър на фирмата, информацията за различно количество "екстракт" била неточна.

"Вие можете ли да си обясните как един естествен продукт като пипера може да съдържа екстракт? Това е доста подвеждащо. Така че, ако са взети проби от различни партиди, те ще са с различен цвят по естествени причини", обясни Лазарова. Другото обезпокояващо в изследването били намерените раздробени частици в опаковките за източния пазар. "Да, ако опаковката е била натисната или по някакъв друг начин е наранено съдържанието, очевидно ще бъде с различен вид. Фабриката на "Котани" е в Австрия. Пътят на продуктите до магазините там е много по-кратък и рискът от нараняване е по-малък. Ако искат да са коректни, изследването трябва да е на входа на фабриката", каза Лазарова.

Всички наши продукти имат единни стандарти, без значение къде се произвеждат, твърди и Франко дел Фабро, шеф на "Крафт фуудс" за България. Затова и изследването показало, че шоколадите "Милка" са еднакви навсякъде. От "Крафт фуудс" уточняват, че споменатият като различен продукт "Якобс кронунг" не се внася и продава в България.

"Няма никаква разлика в кафето "Чибо" в която и да е държава, където се продава. Произвежда се с еднакви съставки и на едно място - Хамбург, Германия", обясни прокуристът на "Чибо България" Ясен Филипов. (24часа)

Западът ни продавал стоки като за хора "втора ръка"

Големи международни компании произвеждат еднакви стоки с различно качество за пазарите си в Западна и Източна Европа.

В новите страни - членки на ЕС, по правило попадат стоки с далече по-лошо качество от същите марки, продавани в старите членки. Това твърди проучване на Словашката агенция за защита на потребителите, цитирано от сайта “Юроактив”.

Авторът на проучването Милош Лауко и колегите му са изследвали следните продукти, предназначени за пазара в Германия, Австрия, Полша, Чехия, Унгария, Словакия, България и Румъния: шоколади "Милка", кока-кола, червен и черен пипер от "Котани", нескафе "Голд", кафе "Якобс Крьонунг" и еспресо кафе "Чибо".

Оказва се, че само "Милка" продава навсякъде продукт с едно и също качество. Най-големи разлики в качеството показали - “Кока-Кола” и пиперите на "Котани".

Пиперът "Котани" например е опакован в една и съща фабрика, но продуктът на различните пазари е с разлики в качеството. Най-лошо е то на българския пазар, казва Лауко. В него има най-много примеси и смачкани зърна. Червеният пипер на тази фирма, продаван в България, съдържа само 108,9 грама екстракт от червени пиперки за килограм подправка. В Австрия това съотношение е 140 грама на килограм.

Според мениджъра на "Котани" Елизабет Волтмер, цитирана от “Юроактив”, в проучването са изследвани продукти, произведени по различно време и от различни партиди суровина и на това се дължали разликите.

Лауко и хората му обаче настояват фирмите, които се ангажират да спазват качество на продуктите си, да спазват ангажимента си еднакво строго както пред западните, така и пред източните клиенти.

Словашката агенция за защита на потребителите решила да направи изследването след оплаквания на много словаци, които пътуват до австрийските градове отвъд границата и купуват оттам някои стоки, защото смятат, че има голяма разлика в качеството. (24часа)

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар

Причината за смъртта на момченцето в Хасково е глад, майката била неадекватна

Момченце на две години и два месеца от хасковското село Николово почина от общо изтощение и глад. Лекарите от спешното отделение в града били потресени от случая, затова му дадоха гласност.

Консултации с топ гастроентеролог от Турция

Университетска болница „Дева Мария“ и Университетска болница „Йедитепе“ Истанбул със съдействието на „Бридж Медикал“ – България Ви канят на консултации с доцент д-р Атакан Йешил.

Бракуват 13 000 литра кръв годишно

Повече от 13 000 литра кръв се бракуват всяка година заради съмнения в дарителя и качеството. Контролът се е затегнал още повече след скандалния случай в Русе, при който на пациент бе прелята кръв,

Мъртво тригодишно дете е откарано в хасковската болница

3-годишно момченце от с. Николово е докарано в хасковската МБАЛ мъртво. За това съобщи директорът на болницата д-р Георги Гелов, цитиран от haskovo.net.

Изолираха парагрипен вирус, грип няма

"В последните 2 седмици няма изолирани грипни вируси, тъй като и обстановката в страната е спокойна и се изпращат по малко проби от болниците. За втора поредна седмица бе изолиран парагрипен вирус",

„Виното на столетника” за здраво сърце и повишено либидо

„Виното на столетника” за здраво сърце и повишено либидо! Тибетският чай с16 билки на Изток е познат от хилядолетия като „Виното на столетника”. У нас идва с търговското наименование „Вигард”.

Рекламация от почивка до 14 дни след връщането

Нова рубрика “Потребителски наръчник за Коледа и Нова година” стартираха “24 часа” и Комисията за защита на потребителите. В нея експертите отговарят на въпроси как по-добре да защитим правата си и

Конфискуваха 255 кг риба и съставиха 4 акта при извънредните проверки за Никулден

Българската агенция по безопасност на храните конфискува 255 килограма риба и състави 4 акта в резултат на извънредните проверки за Никулден. Най-голямото количество риба,

Двуцифрен ръст на туристите в България през 2016 година

Председателят на Института за анализи и оценка в туризма Румен Драганов обяви пред БНР, че се е сбъднала прогнозата за двуцифрен ръст на броя на туристите през тази година.

Шефът на Amazon: Първата ни продажба бе в България

Откривателят и изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос разкри, че е продал първия си продукт в България. Видеото не е ново, но едва сега придоби популярност в България.

На 12 декември в София диригентът Найден Тодоров и Нешка Робева представят комбинация между класика и фолклор в “Търси се Фигаро”

За изкуството и въображението няма граници, а доказателството е изключително успешното турне “Търси се Фигаро – Последната грешка на Нешка”, което на 12 декември ще премине през София (Зала 1, НДК).

Ивелина Василева: Изпълнихме програма „Околна среда 2007-2013 г.“ на 99,85%

„Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“ се очаква да бъде изпълнена на 99,85%, което е близо до съвършените 100%. Гордея се с факта, че от програма в риск тя се превърна в една от