Поли Карастоянова е родена в Пловдив. Завършила е икономика в УНСС и втора магистърска степен по масови комуникации в НБУ. Работила е като финансов консултант на български и международни компании. От 2003 г. тясно свързва работата си с развитието на туризма, когато поема управлението на Българската организация за конгресен туризъм. През 2006 г. е сред учредителите на Националния борд по туризъм и е избрана за изпълнителен директор на организацията.
През последните три години е директор на “Медиамикс Конгрес”, който се провежда в рамките на ежегодния медиен фестивал в Албена.
- Г-жо Карастоянова, каква е темата на медийния форум в Албена тази година?
- Има два основни акцента. Първият е свързан с факта, че България е пред избори, и предмет на дискусиите ще бъдат отношенията между медиите и политическите партии. Правим го съвместно с Атлантическия клуб в България и водещи пиар експерти. Ще говорим за темите, личностите и политиките през последните 20 години. Вторият акцент от програмата е обърнат към бъдещето на модерните технологии и се очаква да премерят сили професионалните позиции и аргументи - “за” и “против” ползата и ефективността на крос медията, дигиталното мастило, блоговете, бъдещето на тв форматите и други.
- Как подбрахте участниците и модераторите?
- Голяма част от имената са добре познати и не се нуждаят от представяне в публичното пространство. Медийният фестивал се провежда за 17-а година и независимо от своите по-трудни или по-успешни мигове има “постоянен клуб" на приятели и съмишленици - Георги Лозанов, Соломон Паси, Максим Минчев, Елена Вълчева, Мартин Захариев, Мариана Хил, Максим Бехар, Венелина Гочева, Радосвет Радев, Аня Дайнова и много други. По време на “Медиамикс” ще срещнете истински професионалисти и експерти по важните теми от деня и млади лектори по теми от бъдещето.
- Кои са в журито?
- “Медиамикс” ще предложи конгресна и дискусионна програма. Готови сме с новия регламент за състезателната част на “Медиамикс”, който ще бъде изцяло променен и ще измерва идеи, креативност и използването на новите технологии в едно - награда за крос медия. Но това от догодина! Златните чадъри ще се завърнат с нов блясък и с по-модерно звучене.
- Какви ще се включванията от чужбина - с кои журналисти и на какви теми?
- Вероятно на 4 юни следобед ще се състои и една от най-интересните дискусии. За нея е осигурена видеоконферентна връзка с Лондон, Виена и Ню Йорк, но нека все пак запазим малко от съдържанието на събитието като приятна изненада.
- Как ви се отрази кризата и отшумява ли вече тя при вас? Какво ще е различното от предишните години?
- Нека ви отговоря, като използвам една прекрасна метафора на Георги Кузмов. Някога след трудни битки, хората се събирали и се преброявали, за да видят кой е оцелял. Това не били най-веселите мигове, но били мигове, пълни с надежда, че ще чуеш “тук” след името на приятеля. Това са и моментите, когато хората са събирали надежда, мъст и сила, за да победят в следващата битка. Затова и ние избрахме слоганът на нашата среща да е “Елате да се преброим!”. Тя идва след не толкова страшно военно време, но не по-малко трудно и болезнено. Всеки от нас е загубил по нещо на медийното поле през последните 2 години. Затова и срещата изглежда малко сантиментална. Всъщност ситуацията ни учи да бъдем по-житейски насочени, по-професионално ориентирани, по-семпли и да откриваме бъдещите посоки на развитие на медиите, които да дискутираме.