Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем

https://www.24chasa.bg/avto/article/10012317 www.24chasa.bg

Колата, с която шведите се сбогуват с дизела

Новият Volvo S60 Recharge Plug-in Hybrid се оказа много интересен автомобил и то във времена, когато дори и зареждащите се хибриди станаха банални. Повечето хора са свикнали шведската компания да не поднася кой знае какви изненади, а да си налага пословичната скандинавска безопасност и изчистен дизайн без особени отклонения. Такъв би трябвало да бъде и този екологичен седан - кротък, сигурен и уравновесен на пътя. Оказа се, че S60 Recharge Plug-in Hybrid има неподозирана мощ, съчетана с фантастичен разход на гориво и огромен пробег с едно зареждане за такъв тип хибридни автомобили.

Всъщност S60 Recharge Plug-in Hybrid би трябвало да замени в някаква степен един мощен дизелов семеен автомобил, който ев състояние да изминава дълги разстояния. S60 е първият модел на шведите, който изцяло се отказа от нафтовите мотори и се предлага само с бензинови. Това е и една от първите коли, на която Volvo сложиха електронно ограничение на скоростта от 180 км/ч, а това волво може много повече...

Тежащият два тона автомобил има такава хибридна задвижваща система, която го прави истински спринтьор на пътя, въпреки теглото. Общата мощност на возилото е цели 390 конски сили. Бензиновият двигател е двулитров с турбо и има 303 коня под капака. Към тях се добавят още 83 кончета, които идват от електрическия мотор, който задвижва задните колела в електрически режим при ускорение от място или в движение. Максималният въртящ момент е 400 Нм и е наличен между 2200 и 4800 об/мин. Хибридното волво ускорява от 0 до 100 км/ч без никакво забавяне за едва 4,6 секунди. Плавното, но устремно дърпане е налице и в диапазона 90-150 км/ч, така че много малко коли има шанс да ви притеснят, присветкайки със светлините, за да се отместите от крайната лява лента на магистралата.

Скоростната кутия е 8-степенна автоматична с възможност за ръчно превключване Geartronic. Задвижването е eAWD. На предните колела е от двигателя с вътрешно горене, а на задните от електродвигателя. Има вазможност и за персонални настройки.

Така без преувеличение може да се твърди, че S60 Recharge Plug-in Hybrid с 390 коня е един от най-пъргавите зареждащи хибриди в своя клас, който се предлага на пазара. Освен това тази кола е и много практична. Резервоарът побира цели 60 литра бензин и заедно с електрическия пробег (реално 45-50 км) го прави един истински маратонец.

По каталог Volvo S60 Recharge Plug-in Hybrid може да харчи само 2,1 литра на 100 км пробег. Този цифри наистина може да ги постигнете, ако изминавате по 100 км и след това да зареждате батерията (реално разхода може и да е нула, ако карате 40-50 км само на ток). Тръгенте ли на далъг път обаче разхода на бензин е около 4,5-5 литра на 100 бензин, което е също е отлично постижение. Това означава, че с едно зареждане на резервоара и батерията хибридното волво може да измине около 1100-1200 км!

В салона веднага се набива на очи изчистения, но луксозен скандинавски стил R-Design, представен за първи път в кросоувъра ХС 90. Освен това автомобилът разполага с уникално удобни седалки, които наистина помагат на шофьора да не се уморява при дълги преходи. Багажникът с обем от 485 литра е внушителен за хибрид и малка резервна гума, напъхана в него.

Информационно-развлекателната система на Volvo, наречена Sensus, предоставя интуитивен интерфейс със сензорен екран, съчетаващ автомобилни функции, навигация, свързани услуги и приложения за развлечения. Сензорният екран позволява лесен и бърз достъп до множество функции, след като свикнете с него. Както при автомобилите от серия 90, също е налична интеграция на смартфон с Apple CarPlay и Android Auto.

Технологията за градска безопасност на Volvo - City Safety, е единствената система на пазара, която открива пешеходци, велосипедисти и големи животни. Нали от Volvo обещаха, че никой не трябва да бъде сериозно ранен в ново Volvo след 2020 г...

За първи път в сегмента на средно размерните седани системата City Safety задейства автоматично спирачките за смекчаване на приближаващ сблъсък. Опционалната система с адаптивен автопилот Pilot Assist, която подпомага водача при завиване, ускорение и спиране при добре маркирани пътища и скорост до 130 км/ч е усъвършенствана с подобрено представяне в завоите. Новото S60 включва също система за предотвратяване на излизане извън пътното платно Run-off Road Mitigation, асистент за предотвратяване на сблъсък с насрещното движение Oncoming Lane Mitigation и други асистиращи системи.

Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем

Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем