QR код при новите етикети помага при онлайн избора на гуми

https://www.24chasa.bg/avto/article/10240120 www.24chasa.bg

Европа е първият регион в света, който започва да използва символ за сцепление на лед на гумите. Добавени са също така и символ за сцепление на сняг и QR код, който отвежда потребитеите до огромна база данни. Нововъведенията помагат на потребителите да сравняват различните алтернативи и да изберат гуми по свой вкус, например безопасни гуми, които спомагат за намаляването на разхода и вредните емисии на автомобила.

Етикетите на гумите се подновяват в целия Европейски Съюз. Новите етикети ще бъдат задължителни за гуми произведени след 1 май 2021-а, така че те ще започнат постепенно да се появяват върху продуктите, които се предлагат за продажба.

Всесезонните, летните и зимните гуми без шипове, които се продават в рамките на ЕС получиха първите си етикети през 2012 г. Това изискване за етикетиране се прилагаше обаче само за гуми за леки автомобили, SUV и ванове, и съдържа информация относно съпротивлението при търкаляне, сцеплението на мокро и външният шум при движение. Етикетите сега са променени: информацията също така включва сцепление на сняг и лед, както и QR код. Изискванията не се прилагат за зимни гуми с шипове.

QR код при новите етикети помага при онлайн избора на гуми

"Сцеплението на мокро, на практика, е противоположно на сцеплението на лед: разработването на едното обикновено намалява ефективността на другото. Гумите разработени за Централна и Източна Европа наблягат на характеристики, които са предназначени за асфалт, докато символът за сцепление на лед показва, че гумата предоставя нивото на безопасност нужно в предизвикателните зимни условия на Скандинавия. Символът за сцепление на сняг от своя страна показва, че гумите покриват официалните изисквания на ЕС за сцепление на сняг, което е от особено значение за държави като Германия, Италия и Скандинавските държави. Не препоръчваме гуми, разработени за Централна и Източна Европа, да се използват в условия, за които не са предвидени“, казва Мати Мори, директор в Nokian Tyres.

“Потребителите все по-често поръчват продукти онлайн. За тях е значително предимство това, че отсега нататък могат да проверяват символите и да изберат възможно най-подходящите гуми за условията, в които ще ги ползват те конкретно. Експертната помощ е налична в гумаджийниците, но онлайн няма кой персонално да ви помогне да изберете най-подходящите и безопасни гуми”, допълва Мори.

QR кодът е нов елемент върху гумите, който ще отведе потребителите до огромна база данни, която събира информация за всички гуми налични на европейския пазар. Продуктовата информация е стандартизирана, позволявайки лесно сравнение между различните модели.

Какво ни казват новите етикети за гуми?

Съпротивлението при търкаляне се отнася за консумацията на гориво и емисиите въглероден диоксид. Най-добрата категория зимни гуми може да спести 0.6 литра гориво на 100 км в сравнение с зимен модел от най-ниската категория.

Сцеплението на мокро показва спирачния път. На мокър асфалт, най-добрите гуми се нуждаят от около 20 метра по-малко, за да спрат когато автомобила се движи със скорост от 80 км/ч, в сравнение с гуми от най-ниската категория.

Нивото на външен шум при движение показва нивото на шум извън автомобила. Чрез употреба на по-тихи гуми се намалява „звуковото замърсяване“ на средата, в която живеем.

Символът за сцепление на сняг показва, че гумата покрива официалните изисквания и работи надеждно на сняг.

Символът за сцепление на лед показва, че гумата е преминала тестове за сцепление на лед и е подходяща за условията на Скандинавската зима. Символът за момента се използва само при гуми за леки автомобили.