Google пуска колата без шофьор на пътя

https://www.24chasa.bg/avto/article/4772167 www.24chasa.bg

Gоogle обяви, че работата върху автономния автомобил на компанията е напреднала доста и още през лятото първите прототипи ще излязат на тестове в близост до централата на фирмата в Калифорния.

Всички коли ще разполагат с ограничител на скоростта до 40 км/ч, както и с премахващи се волан и педали. Те ще могат да бъдат поставяни от шофьорите в случай на аварийна ситуация. Все пак от Google са силно убедени, че до такава няма да се стигне, тъй като прототипите ще са оборудвани с точно същата система, с която са екипирани няколко автомобила Lexus RX450h, които вече въртят километри из трафика.
“Подобрявахме спирачките, управлението, дизайна и системите за автономно придвижване. Сега всички тези компоненти са събрани накуп в напълно функционален и работещ автомобил”, казват от Google.

Google планира да произведе и тества до 100 автомобила, за да събере данни и да помогне на хората да свикнат с идеята за самоуправляващи се автомобили. Google иска технологията за самоуправляващите се коли да се използва от потребителите масово след пет години.
Единственият уред за управление в колата на Google е бутон за стартиране и спиране на двигателя - педали и волан няма. Задвижването е електрическо, а за ориентирането си в пространството машината разчита на комбинация от лазерни и радарни сензори, както и на камери и данни от картите на Google.

Интересен елемент в колата е предната част, която е изградена от мека пяна, за да предпазва пешеходците при евентуален удар. Със същата цел челното стъкло е направено от гъвкав материал. Машината е компактна и има две места.
“Шушулката” на технологичния гигант засега не е предназначена за дълго пътуване. Няма въздушни възглавници и затова скоростта е ограничена на 40 км/ч. Електрическата автономна количка трябва да се презарежда на всеки 110-120 км пробег. Освен това возилото може да се кара в райони, които са били напълно картографирани от Google.
Google първоначално ще пусне 25 тестови коли край централата в Маунтайн Вю. След това ще ги разшири до 100.

Крайната цел, казва съоснователят на Google Car Сергей Брин, е автомобилът да се контролира само от компютър, като по този начин се намали до минимум човешката грешка зад волана, която е главен виновник на 90 процента от катастрофите, които довеждат до 1,2 милиона жертви по света всяка година. Автономните коли също биха могли да подобрят задръстванията и ще помагат като никога за придвижването възрастните хора и тези с увреждания.

Google шокира автомобилната индустрия през 2010 г. с разкритието си, че работи по проекта за безпилотна кола. Брин продължава да твърди, че не се стреми Google да бъде и автомобилна компания.

“Ние искаме да си сътрудничим с други фирми, за да има самостоятелно шофиране на всички превозни средства в света”, казва Брин.

От Google признаха, че за 6-те години тестове има само 11 леки произшествия с тяхната кола. Те са горди с това, защото автономните коли с корпуса на джиповете на Lexus са изминали над 2 млн. километра. Десет от катастрофите са предизвикани от водачите на другите автомобили, а само един от кола на Google, и то когато служителят е карал в ръчен режим.

Проучване на водачите в САЩ от 2013 г. на консултантската компания JD Power обаче показва, че само един на всеки пет е готов да се качи на напълно автономен автомобил. Затова от Google правят специален сайт, в който освен информации за автономната кола ще има и месечен отчет с подробности за всички инциденти, свързани с Google автомобилите.

Прототипите, които са сглобени в предградията на Детройт от компанията Roush Industries, имат едни и същи набор от радари, лазери и фотоклетки като досегашните тестови хибриди Lexus, което ще им позволи да обменят данни помежду си.

Ако камерата от

едната кола засече

оранжеви конуси и строителни знаци например, тя ще предупреди всички останали да намалят скоростта в този участък на пътя, където има ремонт.

От Google се радват, че софтуерът на колите е вече почти съвършен. Автомобилът вече може да анализира поведението на пешеходците и другите коли. В едно тестово пътуване наскоро кола на Google е спряла, когато един колоездач минал на червен светофар.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Фолклегендата Руси Русев стана учител! Изпълнителят на вселенския хит "На бургаската гара" преподава на деца в училище "Христо Ботев" в бургаския кв. Долно Езерово. "Започнах втора учебна година като вокален педагог. Музикалната ми кариера продължава - имам участия и концерти, опитват се да правя нови песни, но и искам да уча деца.

Гигантски 32-килограмов шаран бе уловен на езеро край София. Уникалното постижение регистрира Владимир Веселинов (31 г.) от софийското село Реброво. Той издърпал трофеен унгарски шаран на баластриерата край Враждебна, информира divoto.bg. Замятал е с дънна въдица, като стръвта е била протеиново топче с аромат на ананас.

Собственик на заведение прорязва 4 дървета и ги третира с вещество с цел умъртвяването им, за да застрои тротоарната площ до заведението си в кв. "Гео Милев", бл 109 столицата. За това сигнализира в социалните мрежи Михаил Димитров и призовава компетентните органи да вземат отношение по