За да отбележи 30-ата годишнина BMW M лансира ексклузивната специална серия BMW M3 "30 Years M3", която е ограничена до 500 автомобила за целия свят.
С лансирането на първото поколение на BMW M3 през 1986, подразделението BMW M, по онова време работещо под името BMW Motorsport, революционизира сегмента на спортните автомобили от средния клас. Никой друг производител до този момент не е внедрявал оригинална технология от моторния спорт толкова последователно, с цел трансформирането на масов сериен автомобил, какъвто е BMW Серия 3, в чистокръвна спортна автомобил, която е напълно подходяща и за всекидневно каране.
BMW M не спира да усъвършенства своята автомобилна икона в продължение на пет поколения.
"30 Years M3" е изпълнен в легендарния металик Macao Blue
В чест на първото поколение BMW M3, юбилейното издание "30 Years M3" е лакирано в ексклузивния металик цвят Macao Blue, който преди години се появява в цветовата гама като специална опция за първото поколение на BMW M3. Изпълнението на този баварец надгражда над Competition Package, който се предлага като опция за серийното BMW M3. Това се изразява в увеличение на мощността на двигателя с 19 к.с. до 450 коня. Към Competition Package е включено също окачване Adaptive M, което е настроено в съответствие с увеличената мощност. Сред оптимизираните характеристики спадат нови пружини, амортисьори и стабилизатори, модифицирани линии на трите режима COMFORT, SPORT и SPORT+, както и модифициран стандартен Active M диференциал на задната ос и функцията Dynamic Stability Control (DSC). BMW M3 "30 Years M3" с опционална седемстепенна М трансмисия с двоен съединител, спринтира от 0 до 100 км/ч само за 4 секунди, което е 0,1 секунди по-бързо спрямо серийния модел.
1986 г. Серия 3 с широки арки и впечатляваща мощност
През пролетта на 1986-а, първите автомобилни журналисти получават шанса да тестват на "Муджело" възможностите на BMW 3 Series supercar, което изглежда изключително вълнуващо не само заради своите силно разширени колесни арки. Четирицилиндровият, 2,3-литров двигател с по 4 клапана на цилиндър генерира мощност 200 к.с. Този агрегат пасва идеално на двувратия автомобил, който тежи само 1200 кг благодарение на олекотената си конструкция – от пластмаса са изработени предната и задната брони, страничните прагове и капакът на багажника, заедно със спойлера и някои други детайли. Ускорението от 0 до 100 км/ч за 6,7 сек и максималната скорост от 235 км/ч са впечатляващи показатели дори и днес. През 1988-а е представена версията Evo на BMW M3, която достига максималните 243 км/ч, благодарение на повишената до 220 к.с. мощност. През 1990-а е лансирана топ модификацията на първото поколение на модела - BMW M3 Sport Evolution, което разполага с 2,5-литров двигател с мощност 238 к.с. Моделът е ограничен до 600 автомобила.
1992 г. Елегантно купе
За разлика от своя предшественик, второто поколение на BMW M3, което отбелязва своя дебют през 1992-а, не е специално разработено за участие в моторни спортове. Значително по-дискретното и елегантно купе разчита на трилитров, шестцилиндров двигател с мощност 286 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Nm. BMW M3 Купе ускорява от 0 до 100 км/ч за точно 6 сек, а максималната му скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. През 1994 BMW M допълва едновременно гамата на BMW M3 с две нови каросерии. В допълнение към кабриолета, за пръв път BMW M3 се предлага като седан с четири. Клиентите са особено доволни от факта, че динамиката на седана е еквивалентна на тази на купето.
От лятото на 1996 г., новото BMW M3 се превръща в първия масов сериен автомобил, оборудван с автоматизирана механична трансмисия.
2000 г. Чистокръвен атлет
Третото поколение на BMW M3 предлага по-смела визия от своя предшественик. Благодарение на алуминиевия капак на двигателя с т. нар. power dome, откроимо по-широки колесни арки, аеродинамично оптимизиран капак на багажника, завършваш със спойлер, а също и четирите ауспуха, конфигурирани по два в двата ъгъла на бронята, Купето не остава място за съмнения относно заряда му с мощност и динамика. Автомобилът отново се задвижва от шестцилиндров редови, атмосферен двигател с 343 к.с. мощност от работен обем 3246 куб. см. Максималният въртящ момент е 365 Nm. Спринтът до 100 км/ч трае 5,2 сек, а междинното ускорение от 80 до 120 км/ч на четвърта предавка отнема само 5,4 сек.
2007 г. Стандартен CRP покрив.
Вместо редовия шестцилиндров двигател от предишните две поколения, четвъртото издание на BMW M3 разчита на атмосферен V8 двигател под предния капак. Високооборотният, четирилитров двигател генерира 420 к.с., тежи само 202 кг, което означава, че е с 15 кг по-лек от предходния двигател. Концепцията за интелигентно олекотяване на конструкцията се използва и в други области. Например, BMW M3 Купе идва стандартно с покрив CRP, фибро структурата на който остава видима под прозрачното покритие. Предната ос на автомобила е изработена почти изцяло от алуминий. През есента на 2007-а пазарен дебют прави версията с четири врати на BMW M3, което спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, като по този начин е само с 0,1 сек по-бавно от Купето. Кабриолетът завършва моделната гама само няколко месеца по-късно, през пролетта на 2008.
2014 г. BMW M4
С лансирането на петото поколение през пролетта на 2014-а, BMW M не само за първи път представя едновременно Седан и Купе, но също така преименува модела в съответствие с новата номенклатура в моделната линия. Така, Седанът носи името BMW M3, докато Купето е наречено BMW M4, което важи и за кабриолета, който е наличен от есента на 2014-а.
Преработеният изцяло редови шестцилиндров двигател е оборудван с технологията M TwinPower. Високооборотният агрегат генерира мощност от 431 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Nm, наличен в широк оборотен диапазон, надхвърляйки с почти 40% въртящия момент на двигателя от предходното поколение на BMW M3. Разходът на гориво и вредните емисии са с около 25% по-ниски. Както BMW M3 Седан, така и BMW M4 Кабриолет спринтират от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди с опционалната 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.