През октомври 2007 г. Nissan без преувеличение разтърси автомобилния свят с модела GT-R, неслучайно наричан Годзила. Японците успяха да направят екстремна спортна кола, която в същото време без проблеми може да я управлявате и всекидневно в града. Не са първите и последните, но конкурентите на Nissan GT-R като Audi R8, Porsche 911 или Maserati GranTurismo, са доста по-скъпи от японската супeркола.
Сега Nissan GT-R бе актуализиран не само с нов външен и вътрешен дизайн, но и получи съществени динамични подобрения в ключови области.
В сравнение с първата версия, мощността на всепризнатия битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя вече е 570 к.с. при 6800 оборота, благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър - технология, която се изполваше досега само в по-екстремната версия GT-R NISMO. Новите промени водят до подобрение на ускорението в средния оборотен диапазон (3200 об./мин. и нагоре), като максималният въртящ момент е наличен при по-широк оборотен диапазон. Подобно на GT-R NISMO, чрез по-прецизно контролиране на момента на възпламеняване във всеки цилиндър, лошото изгаряне в двигателя е значително намалено.
Двигателят разполага с намалено триене, по-ниско тегло, подобрено охлаждане, върховна мощност, но и икономичност. Той е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора. Освен това разполага и с вторична система за управление на въздуха, която подобрява работата на емисиите при студен старт и термостатичното контролирана система за охлаждане на маслото.
Всеки двигател се сглобява ръчно от началото до края в специална чиста зала от отлично обучени специалисти. В предната част на всеки двигател се поставя алуминиева пластина, обозначаваща името на механика, който е сглобил конкретния двигател.
Нова е и титаниевата изпускателна система, която се справя по-добре с високите температури на изгорелите газове от двигателя. Системата включва NACA канал в картера, точно пред заглушителя, който насочва въздуха към задния дифузьор, за да помогне за охлаждането и изтегли въздуха от тази част на автомобила.
Подобно на предишния модел, системата DampTronic се характеризира с три настройки, от които водачът може да избира: Normal, Comfort, за максимално съответствие на окачването; или R. Същата триетапна настройка е налична и за системата VDC, както и за превключване на предавките на трансмисията. Настройките R и Comfort вече предлагат на водача подобрено спортно усещане и по-плавно пътно поведение. Заради увеличената структурна якост, сега режимът R позволява на водача да постигне същата степен на странично отклонение при намален ъгъл на завиване, което позволява по-директна и по-информативна обратна връзка с колелата. Настройката Comfort на окачването генерира по-малко вертикално G-натоварване по време на тестове, сравнено с настройката Normal. Алуминиева кормилна система тип рак и пиньон, реагиращата спрямо скоростта, 4-точково захващане и изолатори - предлага по-остра реакция при спортно шофиране, с намалено усилие за завъртане на волана в градски условия и отлична обратна връзка на магистралата.
На тестовата писта, новият GT-R демонстрира своето невероятно мъжество по време на завиване, преминавайки 4% по-бързо в сравнение с предходния модел. Освен това, съществено подобрена е стабилността му в права линия при висока скорост (250 км/ч), изисквайки по-малко корекции с волана.
Трансмисия с двоен съединител
Контролът за управление на смяната на предавките на секвенциалната 6-степенна кутия с двоен съединител е актуализиран, за да предложи на водачите по-голям финес и производителност в различните пътни ситуации. Например, когато автомобилът потегли от място с ниско ускорение, смяната от 1-ва на 2-ра предавка сега е много по-плавна от преди.
При предходния GT-R, след като автомобилът потегли от място с ниска скорост, въртящият момент се намаляваше, което от своя страна можеше да се усети като по-мудна реакция при смяна на предавката. За GT-R 2017, в подобни условия, въртящият момент на двигателя не се намалява, като това спомага да се оптимизира плавното ускорение, дори и при леко натискане на педала на газта. Нещо повече, звукът от ауспусите е значително по-тих за по-приятно всекидневно каране. Когато шофирате при по-ниски обороти (по улиците в града или на паркинг) повишената прецизност на актуатора за смяна на предавките позволява на трансмисията да работи по-тихо.
Задвижване на четирите колела ATTESA E-TS
Мощността на двигателя се прехвърля към четирите колела на GT-R посредством независимо задвижване, монтирано отзад. То се нарича ATTESA E-TS система за задвижване на четирите колела. По време на нормално движение, GT-R се държи като автомобил със задно предаване, като въртящият момент е разпределен в съотношение 0:100, но той може да се разпредели в съотношение 50:50 в зависимост от скоростта, страничното ускорение, ъгъла на завиване, превъртането на колелата, пътната настилка и страничното ускорение. Специален сензор за отчитане на страничното отклонение, специфичен за GT-R, измерва разликите между целевото странично отклонение, изчислено на база ъгъл на завиване, и реалното странично отклонение, засичан от въпросния сензор и G сензор, съобразно което се регулира разпределението на въртящия момент. Premium Midship Platform на GT-R позиционира трансмисията, раздатъчната кутия и крайното предавателно число в задната част на колата, позволявайки на окачването да работи независимо, оптимизирайки разпределението на теглото и оптимизирайки сцеплението на всяка гума.
Купе и шаси
Управлението и динамиката на новия GT-R са изведени на друго ниво, благодарение на рафинирано окачване и по-здрава конструкция на купето, което води до подобряване на управлението и по-добра крайна стабилност.
Интензивни инженерни промени около рамката на челното стъкло, което е вкарано в А-колоните, увеличават структурната здравина на предницата на GT-R, което пък води до намаляване на деформацията и по-прецизно влизане в завой. Подсилването около зоната на багажника доведе до увеличаване коравината на конструкцията в задната част. В резултат на това, нивата на здравина отпред и отзад са по-изравнени, а това облагодетелства баланса на шасито.
Специалните за GT-R регулируеми амортисьори Bilsteinо DampTronic, които използват информацията от множество системи в автомобила, за да предложат подходящите сили за поемане на пътната настилка и високо ниво на контрол при различни пътни ситуации, са оптимизирани чрез нов корпус на вентила, който намалява загубите при съпротивление. Също така, твърди точки за захващане на окачването подобряват стабилността в завои и реакцията при завиване, като позволяват и на четирите колела да бъдат подложени на още по-голямо натоварване, запазвайки оптималния контакт с пътната настилка.