Новото поколение на Porsche Panamera бе представено в Берлин. Най-мощната мидикация на автомобила Panamera Turbo става най-бързият луксозен седан в света. Новото порше е напавил обиколка на "Северната дъга" на прочутата писта "Нюрбургринг" за 7:38 мин. Толкова, колкото е отнело и на Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera.
Външно Panamera II до голяма степен запазва дизайна на предшественика. Имаме еволюция вместо революция, което е нормално за коли от луксозния клас. Купето отстрани, капака на двигателя и на багажника, покрива и калниците са изработени изцяло от алуминий.
Луксозното германско возило вече е с изцяло матрични LED светлини и със система за нощно виждане, която разпознава хората по пътя и големите животни, като предупреждава водача със светещ символа за опасност върху арматурното табло. Освен това LED фаровете светят за кратко на хората, които са извън обхвата на къси светлини.
За начало германците са подготвили три версии: Panamera Turbo, Panamera 4S и Panamera 4S Diesel. Дължината на новата Panamera е 5049 мм, широчината 1937 мм, височината 1423, а 2950 е междуосието. Капацитетът на багажника 495 литра.
Panamera 4S и 4 Diesel стандартно идват с алуминиеви джанти от 19 инча, а при Panamera Turbo с 20 инча (по избор и 21-инчови). Като опция се предлага спирачна система Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Panamera Turbo разполага с 4,0-литров V8 би-турбо двигател с мощност от 550 коня и 770 Nm и ускорява до 100 км/ч за 3,8 секунди (опционално може и за 3,6 сек). Максималната скорост е 306 км/ ч, докато средният разход на гориво по фабрични данни е 9,3 л/100 км.
Panamera 4S е с 2,9-литров шестцилиндров бензинов двигател с 440 конски сили и 550 Nm. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди (с Launch Control за 4,2 сек). Максималната скорост е 289 км/ч, консумира 8,1 л/100 км. по каталог.
Panamera 4S Diesel е с 4-литров V8 дизелов двигател с 422 коня и 850 Нм въртящ момент. Тук ускорението от 0 до 100 км/ч е за 4,5 секунди (4,3 секунди с лънч контрол). Максималната скорост е 285 км/ч, а разходът е 6,7 л/100 км. И трите версии са със задвижване на 4-те колела.
Не са различни само двигателите. Всички версии на новата Panamera опционално може да бъдат оборудвани с различни режими на шофиране. На разположение са пет пакета за настройки: Normal, Sport, Sport Plus, Individual и Sport Response. Всеки от тях променя кормилното усилие, чувствителността на педала на газта, спирачките, твърдостта на окачването и алгоритъма на трансмисията.
От Porsche предлагат различно адаптивно въздушно окачване и възможността за завиване и на задните колела. Също така немците въвеждат новата система InnoDrive, която комбинира данни от навигацията, радар и видео и може да пресмята какво да е натискането напедала на газта, както и кои предавки са оптимални за да може да се пести гориво в предстоящия участък, който се смята 3 километра напред. Освен, че пести гориво умната джаджа разчита и пътя и подготвя промяна на окачването, ако взависомост от релефа, където минава шосето (например остри завои)!
Интериорът на новата Panamera няма почти нищо общо с този на предшественика. Махнати са "безбройните" бутони и копченца, като са заменени със сензорни панели. Електрическо задвижване има дори и в решетките на климатроника. На таблото има само един аналогов оборотомер-скоростомер. Индикаторите за температурата на охлаждащата течност, налягането на маслото и нивото на горивото са заменени с два седеминчови екрана. Мултимедийната система с гласово управление и поддръжка на Apple CarPlay получи 12,3-инчов сензорен монитор.
Цените в Германия тръгват от 113 027 евро за Panamera 4S, следван Panamera 4S Diesel с цена от 116 954 евро и Panamera Turbo, който струва 153 011 евро. Доставките ще започнат в началото на ноември.