Renault Megane Sedan е много различна кола от петвратата модификация на Megane и се сглобява в съвсем различен завод и по-скоро прилича на големия брат във френското семейство - Talisman. Отвътре и отвън седанът напомня на луксозната лимузина.
Усещането за простор идва от щедрите пропорции на колата - 4,63 м дължина и 1,81 м широчина, с рекордно за класа междуосие от 2,71 м. Като лек минус за България може да се отбележи недостатъчният пътен просвет от 13 см.
Сглобяваният в турския Бурса завод Renault Megane Sedan има редица асистиращи системи. На разположение са технология за разпознаване на пътните знаци, предупреждение за кола в “сляпата зона”, камера за движение на заден ход, автоматични дълги светлини на фаровете, предни, задни и странични паркинг сензори, както и асистент за лесно паркиране, който поема контрола върху волана по време на маневриране.
Седанът е оборудван стандартно и с последното поколение електронен контрол на стабилността (ESP), тракшън контрол, спирачен асистент, електронно разпределение на спирачното усилие и асистент за потегляне по наклон.
Има и глезотии като система за
хендсфри отваряне
на багажника,
която работи чрез засичане на движение с крак под задната броня, както и карта за “свободни ръце” за влизане в автомобила и стартиране на двигателя (с автоматично заключване на колата).
Електронната паркинг спирачка пък, освен че е удобна, но и освобождава място на централната конзола.
По време на тестовете около столицата на Полша изпробвахме два дизелови двигателя с мощност 110 и 130 коня с 6-степенна механична скоростна кутия (има и вариант със 7-степенен автомат).
Първо изпробвах вариант с вграден по-мощния дизелов двигател Energy dCi 130, който разполага с 320 Nm въртящ момент и е на разположение от 1750 об./мин.
Моторът генерира 130 коня от само 1598 куб. см. Той е подкрепен от особено ефикасен дизайн, базиран на архитектура, произхождаща от опита на Renault във Формула 1. Щедрият въртящ момент освен добра динамка при изпреварване гарантира и бързо потегляне.
След края на шофирането бордовият компютър показа разход от 5,5 литра нафта на сто при движение извън града, като част от него бе на магистрали с максимално разрешена скорост 140 км/ч (толкова е в Полша, а толерансът е 10 км/ч отгоре). На следващия ден се качихме и на варианта със 110 к.с., чиято динамика не отстъпваше много-много на 130-те коня.
Интериорът изненадва с качеството на материалите си. Возилото е обзаведено с омекотено с пяна плюшено покритие за арматурното табло, горните панели на вратите, вложки във вратите и подлакътниците. В по-високите нива на оборудване има и дори тапициран с Nappa кожа волан. Седалките са и със странична опора благодарение на пяната с двойна плътност, с които са направени. Рамките са същите като тези, използвани за Espace и Talisman. В зависимост от версията предните седалки са отопляеми, а водачът се възползва от масажна функция плюс електрически регулирана лумбална опора.
Пространството в областта на раменете и лактите е сред най-големите в класа. 216 мм е разстоянието в областта на коленете отзад - с 37 мм повече спрямо 5-вратата версия.
Жабката отпред е с щедрите 7 литра обем.
Джобът в предната
врата побира бутилка
с обем 1,5 литра
Освен това автомобилът разполага с цветен head-up дисплей, конфигурируем 7-инчов TFT цветен дисплей в приборното табло и мултимедиен таблет R-LINK 2 в два формата (7-инчов хоризонтален или 8,7-инчов вертикален).
Таблетът на централната конзола предлага функцията за увеличаване и намаляване на мащаба с два пръста, което улеснява боравенето с него.
Това рено освен с адаптивен круиз контрол разполага дори и с активна аварийна спирачна система, която работи при скорости между 30 и 150 км/ч. Тази програма алармира водача за риск от сблъсък с автомобила отпред. Ако той не успее да реагира, спирачките се активират автоматично, за да се избегне или минимизира ефектът от сблъсъка.
Още тестове и всичко най-интересно от света на автомобилите може да прочетете в най-новия брой на списание “Авто Тренд”, който вече е на пазара.
Само срещу 1,99 лева!