Автомобилите, които са се карали по пътищата в началото на двайсетте години на миналия век, са били задвижвани основно от обемисти мотори. Тази традиция се променя от една малка компания от Палма де Майорка през 1920 г., наречена Loryc. Целта на производителя още от самото начало е да сглобява леки и пъргави коли с малък, но икономичен двигател. До края на 1920 г. от поточната линия е излязъл първия модел на Loryc, двуместен с мощност 15 коня. през същата година дори е произведен и спортен модел Speedster, който прави фурор на автомобилни състезания, а не е просто маркетингов продукт.
Точно един такъв автомобил от 1923-а е намерен 70 години по-късно от живеещия на испанския остров немски предприемач Чарли Бош и впоследствие възстановен. Това обаче не е поредната реставрация на една легенда, а нов бизнес проект на модел, наречен Loryc Electric Speedster. Бош е толкова очарован от возилото, че през пролетта на 2014-а решава да възстанови самата марка, като превърне колите й в модерни електрически машини с класическия ретро външен вид. Въпреки това, първите резултати от индустриално произведените превозни средства не отговарят на очакванията. Затова и Чарли Бош решава да прави изцяло ръчно електрически коли, като за година е направил първия екземпляр, който е минал успешно всички проверки за одобрение от ЕС.
Бащата на новия Loryc Electric Speedster Карл-Хайнц "Чарли" Бош реконструира модела във формата на електромобил, използвайки повече от двайсет компонента от Opel Adam. Окачването на предните колела, задният мост, кормилната уредба, спирачните дискове и ръчната спирачка на съвременния Loryc, дело на изключителна майсторска изработка, cа заимствани изцяло от модела на марката от Рюселсхайм.
За да сведе теглото и разхода на гориво до възможно най-ниски нива, живеещият на ваканционния остров германец просто се е насочил към отделни части, използвани в серийния Opel Adam. Колата е много лека - 450 кг, но батерията тежи допълнително още 350 кг.
За изпълнение на европейските норми за хомологация, електромобилът с мощност 20 к.с. трябва да тежи не повече от 449 килограма без акумулаторната батерия. В крайна сметка прототипът преминава без проблеми през всичките 120 технически изпитания и Бош произвежда първия си сериен автомобил.
Резултатът е очарователен микс от забавно-мобилна, електрическа кола и ретро Speedster с максимална скорост от 90 км/ч. С пълен заряд на батериите колата без покрив и предно стъкло минава реално над 200 км.
Бош иска да заеме свое място на пазара в Майорка през следващите няколко години. Скоро още три нови автомобила Loryc ще излязат от неговата работилница в Санта Понса и почитателят Opel ще ги предложи за продажба или като автомобили за туристически разходки из острова.