Nissan GT-R вече иска да е всеки ден в града

https://www.24chasa.bg/avto/article/5948350 www.24chasa.bg
Новият GT-R e все такъв звяр на пистата, но има настройки, които му позволяват да бъде доста по-обран в града.

Новият модел е все такъв звяр

на пистата, но предлага повече комфорт

По американските филми обикновено младият и успял мъж се придвижва със спортен автомобил до офиса си, който е поне на 42-ия етаж. Задръстванията го дразнят и той демонстрира превъзходството си на пътя с резки маневри по аутобаните. В България, разбира се, е различно. Спортните автомобили са по-скоро рядкост за разлика от наточените “бегачки” с газови уредби. Дори по-старите модели на Porsche Cayenne вече масово се предлагат с алтернативното и значително по-евтино гориво.

От друга страна, преди година и половина у нас пристигна първият Nissan GT-R Nismo и бе регистриран като служебен автомобил... на жена. С 600 к.с., допълнителни 100 кг притискаща сила и специално настроено спортно окачване този звяр едва ли се чувства особено комфортно по нашите улички. Дано поне го водят от време на време на писта, въпреки че у нас реално липсва такова съоръжение. За разлика от една Сърбия например където официалният представител на Nissan за България представи новият GT-R. В Сърбия, защото недалеч от столицата Белград има страхотна писта. “Навак” е струвала около 10 милиона евро и предлага всичко, свързано с автомобилите - от тестове на писта или полигон до състезания с болиди. Там се помещава и Националната академия за водачи. Пистата е с перфектен асфалт и възможности за различни конфигурации на трасето от 900 до 3000 метра, а финалната права е 1200 метра.

Остава само да видим какво може новият звяр на японската компания. Преди да се срещнем лично с последната генерация на GT-R, сме получили малко суха техническа информация.

Мощността е увеличена с 20 коня до внушителните 570. Максималният въртящ момент също е още по-респектиращ - 637 Nm, който се разпределя в съотношение 0:100 към задната ос при ускорение. Показателите могат да бъдат изравнени до 50:50 според скоростта, страничното ускорение, превъртането на колелата и пътната настилка. Мощността на двигателя се прехвърля към четирите колела на GT-R посредством независимо задвижване отзад, което се нарича ATTESA E-TS. По време на нормално движение GT-R се държи като автомобил със задно предаване, но това се променя за милисекунди. Специален сензор за отчитане на страничното отклонение, специфичен за GT-R, пък измерва разликите между целевото странично отклонение, изчислено на база ъгъл на завиване, и реалното странично отклонение, засичано от въпросния сензор и G - сензор, съобразно което се регулира разпределението на въртящия момент.

Всичко това звучи малко сложно и вероятно прекалено научно, но в крайна сметка е важно какво се случва в действителност.

Имал съм възможност да тествам досегашната версия на GT-R и няма да крия, че бях много впечатлен. Вероятно малко подценяван заради по-популярни или актуални конкуренти, този нисан е сред най-добрите спортни автомобили като съотношение цена/качество. Истинските му възможности обаче може да се видят на писта, а всекидневното каране из града в задръстванията не носи същото върховно удоволствие. GT-R-ът малко се “сърдеше” на късите дистанции, ставаше доста шумен и се държеше като бензинов прахосник. Като добавим и не особено изискания и комфортен интериор, се оказва, че не е много подходящ за основен автомобил.

Японците обаче също са си дали сметка за това, сигурно и след обратна връзка с клиенти, и определено са си написали домашното.

Новият GT-R е много по-универсален и ориентиран към всекидневното ползване. Nissan GT-R предлага комфорт, лукс и дори практичност, каквито не сме виждали в никой от предшествениците.

Да не говорим, че може да намалявате и звука от ауспуха, ако случайно ви дразни. Купето вече се облицова и с качествената топкожа Nappa, а оформлението на централната част на арматурното табло е подобрено и опростено. За пример броят на бутоните за интегрираната навигационна и аудиосистема е сведен от 27 до едва 11. Спортният нисан е оборудван с 8-инчов сензорен дисплей с големи икони върху екрана, които позволяват на потребителя по-лесно управление на аудио- и навигационната система, телефона и другите инфотейнмънт функции. Има и мултифункционален компютър, позволяващ на водача да персонализира конфигурацията на важните динамични параметри като температурата на охлаждащата течност и моторното масло, налягането на моторното масло, температура и налягането на трансмисионното масло и т.н.

Щом седнете зад волана обаче, едва ли ще имате много време да се запознавате с тази иначе интересна и полезна информация. Самият аз нито за секунда не се почудих какво ли е налягането в турбините, докато пришпорвах японската гордост по пистата. През нощта бе валяло и съответно трасето бе мокро, което винаги ти дава едно наум. Първата обиколка с GT-R е за като запознанство. Още след първия ляв завой обаче минаваме на “ти”. Звярът на Nissan всъщност е много ориентиран към водача и е склонен да прощава грешките при “язденето”. Особено при режим Normal. Ускорението си е направо брутално, последвано от оглушителен рев. От компанията казват, че новият модел стига с 1 стотна по-бързо до 100 км/ч.

Нещо, което едва ли някой ще усети реално, но по-важното е, че зад тази стотна се крият стотици хиляди минути труд на инженерите. При показател от 2,8 сек на ускорението до 100 км/ч е изключително трудно да свалиш още от времето, независимо от технологиите.

Японската годзила, както още наричат GT-R, се подчинява на командата за спиране и покорно следва траекторията в завоя. Колата поднася леко заради мократа настилка, но системите за корекция веднага се намесват. След няколко завоя си давам сметка, че трябва да направиш наистина голяма глупост, за да излезеш от трасето. Това се доказа и след края на тестовия ден, в който над 20 души натискаха здраво двата нисана. Писта “Навак” предлага наистина разнообразни завои, преди да излезеш на правата. След третата обиколка започвам да ускорявам още от средата на последния завой, за да използвам максимално правата. При 230 км/ч трябва да скочите здраво на спирачката, за да влезете в острия десен завой. Ефектът е наистина поразителен - системата на Bremboo отговаря напълно на динамичните възможности на новия GT-R.

Звярът от Изтока ще се предлага на цена от около 200 хил. лв. и вече са поръчани няколко бройки за България. Остава бъдещите собственици да се надяват някой да построи адекватна писта у нас, където да се наслаждават на любимеца си. Иначе вариантите са ясни - Серес, “Навак” или “Тити Аур” в Румъния.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Харесвам се, не ми пука, фука се Анджи В садо-мазо порноклип лъсна джендърът Анджелина, известна като двойничка на Николета Лозанова. 21-годишният Филип, както е родното й име, не се посвени и веднага след като преминала от мъжки в женски пол, решила да заснема видео със секссъдържание за спомен. "И за това ли ще ме мразите?

Румениге качва 18-годишната Теодора в планината  Румениге звучи като име от някоя приказка. И действително е. Румениге Тодоров Юруков е героят, смелият рицар, който носи на ръце сестричката си Теодора до връх Ботев. Защото тя не може да ходи. За уникалния случай на братска обич разказаха приятели и близки на момчето.

Българският снайперист Крум Хаджипетков шашна и най-добрите военни специалисти в Германия, след като уцели портокал от 800 метра разстояние. Това е само един от уникалните рекорди на българина, регистрирани по време на състезание в Германия това лято. Ефрейторът от 31-ви механизиран батальон - Хасково, спира дъха на всички с точния си мерник.