Ford Edge определено е най-внушителният, а и скъп модел на компанията, който се предлага в Европа. Ford Edge е създаден да си съперничи с такива противници като Audi Q5, BMW X3 и Mercedes GLC.
За да влезе в тази премиум германска тройка, Ford Edge разчита и на превъзходните качества на новото поколение Mondeo и семейния ван S-MAX, на платформата на която е създаден джипът. Специалистите от фирмата са подсилили купето, добавили са задвижване на 4-те колела, а е повишен и клиренсът.
Edge е първият автомобил на Ford, проектиран да покрие новите стандарти на Euro NCAP от 2016 г. за 5-звездна защита. Ултра здравата стомана съставлява 44% от каросерията.
При нормално всекидневно каране моделът е редови голям кросоувър със задвижване на предните колела, а когато е необходимо, въртящият момент се преразпределя и към задната ос.
Няма никакви
“офроуд глезотии”
като блокировка
на диференциала
и различни режими на движение за трасета без асфалт. Затова пък скоростта на превключване от движение на предните колела към 4х4 е мигновена - 25 датчика дебнат за хлъзгане на някое от колелата и механизмът се включва за максимум 20 милисекунди, 20 пъти по-бързо от едно мигване.
Това определено е един от най-тихите кросоувъри на пазара. Освен отличната шумоизолация за комфорта на пътниците се грижи и модерна технология за активен контрол на шума, която работи по сходен на антифоните начин. Три микрофона, разположени в купето, следят за шума. Системата насочва обратни звукови вълни през аудиосистемата, за да неутрализира звука от двигателя и подобри атмосферата в купето, дори когато музиката е изключена.
Въпреки внушителните си размери Ford Edge е и много прецизен при шофиране. За отличната маневреност се грижи усъвършенстваната
адаптивна система
на кормилното
управление,
която променя характеристиките си спрямо скоростта на движение. При ниски скорости, като паркиране или минаване през тесни пространства, програмата прави автомобила да е лесно управляем. При по-висока скорост пък Edge се държи стабилно и не помръдва при преодоляване на неравности.
Има на разположение и спортен режим, който увеличава чувствителността на волана и е добър помощник при каране по планински пътища със завои.
Edge се предлага с избор между два високотехнологични
двулитрови дизелови
двигатели със
180 и 210 коня
По време на теста изпробвахме по-мощната Bi-Turbo версия, която ускорява от място до 100 км/ч за 9,4 секунди. Тя е оборудвана с 6-степенна автоматична PowerShift трансмисия с възможност за ръчно превключване чрез планки от волана, докато по-малкият агрегат е с ръчна скоростна кутия.
Ford Edge е луксозен автомобил и това се усеща още като отворите вратите. Дръжките на вратите, бутоните за управление от волана, въздуховодите и поставките за чаши са от метал, а централната конзола е в черен гланц. Висококачествена кожа пък покрива подлакътника, волана и топката на скоростния лост.
Спортните седалки могат да се поръчат в комбинация със специален екоматериал от преработен полиестер, с който са акцентирани страничните подпори за допълнителен комфорт. Креслата отпред и отзад са отопляеми и вентилирани предни седалки за горещите дни, насочвайки студения въздух от климатика през перфорацията на кожата на седалките. Комфортът на задните седалки, чиито облегалки се накланят, е подобрен посредством водещо в класа място за главата (1032 мм) и за раменете (1536 мм).
Мястото за багаж
от 1847 литра при
спуснати задни
седалки
е сред най-голямото в сегмента, а допълнителни места за багаж има около арките на колелата.
Дори мястото около резервната гума е използвано максимално - там се разполага практичен органайзер за инструменти. Edge предлага също технология за интелигентно ограничение на скоростта, която сканира пътните знаци и настройва педала на газта.
Още интересни новини от света на колите и тестове може да прочетете в първия брой на списание “Авто Тренд” за годината, който излиза на пазара на 7 януари, събота. Само срещу 1,99 лева.