Който харесва комбита, при всички положения едно от първите неща, които го интересуват, е обемът на багажника. При второто поколение на Opel Insignia Sports Tourer обемът, където може да слагате куфари и чанти, е увеличен до 1640 л - с над 100 литра по-голям капацитет от предходния модел.
С цел да направи процеса на товарене и разтоварване възможно най-лесен, задният капак може да се отвори с движение на крака, без никакво докосване на автомобила. В съчетание със системата за достъп без ключ Keyless Open, лекото движение на крака под задната броня е достатъчно за отваряне на задния капак (правилната зона се показва от прожектираното на земята изображение на силуета на автомобила).
Още едно такова
движение с крак води
до затваряне
на багажника Височината на отваряне на капака може да бъде предварително програмирана в случай, че действието се осъществява в по-нисък гараж. Освен това задният капак може да бъде отворен и с отделен бутон на мястото на водача, с копче отзад или с дистанционното управление в контактния ключ.
Insignia Sports Tourer ще предложи същите водещи технологии, които вече бяха представени във версията седан. Сред най-важните от тях са следващото поколение на адаптивната матрична система на предните светлини Opel IntelliLux LED, която е още по-бързо действаща отпреди. Възможности и удобства като системата за поддържане на лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) с автоматична корекция на управлението спомагат за по-нататъшно повишаване на безопасността.
Новата Insignia
е първият модел
на Opel с активен
преден капак
В случай на произшествие на пътя с удар на пешеходец, предният капак автоматично се повдига в рамките на хилядни от секундата, за да увеличи разстоянието до двигателя и така да осигури по-добра защита на хората.
Допълнителните електронни системи за подпомагане на водача включват Head-up дисплей, панорамна 360-градусова видеокамера, адаптивен круиз контрол, електронна система за поддържане на лентата на движение и предупреждение за наличие на напречнo движещи се автомобили, когато излизате назад (от паркинг например).
Удоволствието от шофирането е гарантирано и от интелигентната система за двойно предаване с функция torque vectoring на новата Insignia. При нея два електронно управлявани многодискови съединителя в състава на двойното предаване заменят обичайния диференциал на задния мост, осигурявайки много по-прецизно предаване на тягата към всяко едно от колелата - без значение дали пътната настилка е покрита с чакъл, дали е мокра, заледена или заснежена. Във вираж към външното за завоя задно колело
се подава
допълнителен
въртящ момент,
с което се снижава тенденцията към недозавиване и се дава възможност за по-точен контрол на поведението на автомобила. Системата реагира в рамките на част от секундата след натискане на педала на газта, гарантирайки, че колата ще остане стабилна.
Системата FlexRide пък aдаптира работата на амортисьорите, кормилната уредба, реакциите на педала на газта и точките на превключване на предавките (при автоматичните трансмисии) независимо или на основата на избрания от водача режим на движение - Standard, Sport или Tour. Софтуерът Drive Mode Control анализира постоянно информацията, подавана от сензорите и настройките, и е в състояние да разпознава индивидуалния стил на шофиране.
Insignia Sports Tourer ще се предлага с гама от бензинови и дизелови турбодвигатели, съчетани с трансмисии от най-ново поколение. Абсолютна новост е осемстепенната автоматична предавателна кутия. Тя впечатлява с водещи в класа показатели по отношение на комфорта на превключване и първоначално ще се предлага само в комбинация с 4х4.