Над 100 ретро и класически автомобили и мотоциклети участваха на специален салон и последвал търг в “Гран Пале” в Париж, халето, където се е състояло първото изложение във френската столица през 1901 година.
Мечтата на колекционера на редки автомобили, така специалистите определиха изложбата на шедьоврите от миналия век. Посетителите разгледаха с нескрит интерес 133 ретро автомобила, произведени от началото на миналия век, та чак до последното десетилетие.
Една от най-големите звезди на шоуто бе Aston Martin Ulster от 1935 г. От красивия двуместен автомобил
са произведени
31 бройки, като
са оцелели до
днес цели 28 Изложената кола се състезава на “24-те часа на Льо Ман” и финишира пета в своя клас. Този исторически автомобил, който с качествата си е заслужил участие в множество автосъбития, бе изтъргуван за 1,8 милиона евро.
На ретросалона бе и единственият оцелял сребрист Aston Martin от поредицата филми за Джеймс Бонд. До 1997 г. уникалният модел D5 съществуваше в два екземпляра, но единият бе откраднат и се предполага, че е унищожен. Автомобилът, каран от Шон Конъри, е снабден с доста уникални джаджи като катапултиращи седалки, вградени оръжия, въртящи се регистрационни номера и други шпионски приспособления. Сегашният собственик на уникалния автомобил е почитател на Джеймс Бонд, който купил колата през 1969 г. за 12 000 долара.
Уникален Mercedes 300SL Gullwing coupe от 1955 г. бе продаден за 1,3 милиона евро. Този модел е произвеждан от 1954 до 1957 г., като са направени само 1400 такива автомобили. За времето си това е един от най-високотехнологичните машини на германската компания, произведен
с много детайли
и части от
алуминий Двигателят на возилото е един от първите трилитрови инжекциони, а скоростта му е направо “космическа” за времето си - 260 км/ч.
На шоуто имаше и невероятен концептуален автомобил - Ferrari 206 P Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, който е показан за първи път пред публика на салона в Париж през 1965 година. Колата е измислена от основателя на Pininfarina - Батиста Пининфарина, малко преди да почине.
Автомобилът
заема важно
място
в историята
на Ferrari,
защото дава началото на марката Dino, която съществува отделно от Ferrari в периода 1968-1976 г., и се отличава със задноразположения си двигател. Огромните арки на калниците отпред на прототипа пък са в стила на дизайна на серийните Dino 206 и 246 GT V6. Концептът е с V6 двигател и 5-степенна ръчна скоростна кутия, която завърта задните колела. Двулитровият мотор е с мощност 218 коня.