Mitsubishi Lancer спира да се произвежда от август, засега само в Щатите

https://www.24chasa.bg/avto/article/6124434 www.24chasa.bg

През август Mitsubishi ще прекрати производството на десетото поколение на култовия модел Lancer, стана ясно на салона в Детройт. По-късно от японската компания уточниха, че спирането касаело само Щатите, но така или иначе това не стопли хилядите фенове на емблематичната кола.


Lancer е най-продавания модел на японската марка. От 1973 година досега са пласирани над 6 милиона бройки от това мицубиши. Сегашната генерация Lancer се продава все по-зле, но в това няма нищо чудно - колата вече навърши 10 години от излизането си.
Още при първото поколение колата прави истински бум благодарение и на енергийната криза през 1973-а чрез икономичните си 4-цилиндрови бензинови мотори с обем от 1,2 до 1,6 литра. Освен това в САЩ Chrysler, който през 1971 г. купува дял от Mitsubishi, успява успешно да лансира машината не само на американския пазар, но и в Канада и Австралия, кодето колата се продава под брандовете Chrysler, Dodge и Plymouth.
Първото поколение на Lancer е създадено от италианския дизайнер Алдо Сесано в популярния за времето стил "бутилка от кока-кола" и се е предлага в широк набор от купета: седан с 2 и 4 врати, хечбек с три врати и комби.


В края на 70-те години на миналия век седанът Lancer Fiore почва да се сглобява на една платформа с Mirage/Colt и задвижването се сменя на предните колела. В края на 80-те години на европейската комби версия пък слагат 4х4. След това лансърите разчитат и на трансмисия със заключване на задната ос, а за рали модификациите на наточения Lancer Evolution е разработена още по-сложна система. Например, трансмисията Super All Wheel Control (S-AWC) на седана Lancer Evolution X включва управлаем електронно централен диференциал, активна задна скоростна кутия и преден самостоятелен блок.


Най-първият наточен Lancer 1600GSR е с два карбуратора и сериозната за това време мощност от 98 конски сили. През 1973 г. специално преработена машина с увеличена до 165 коня мощ заема първите 4 места на рали "Австралия", като открива сметката на спортните успехи на Mitsubishi.
През 1980 г. японците започват да вграждат в най-мощните версии на модела турбо двигатели. След две години е пусната модификацията EX Turbo 2000 със 170 коня и 200 км/ч максимална скорост. Двулитровият мотор на рали версията е форсирана до 280 коня, който се поставя после и на Lancer Evolution.


Любопитното е, че през 1994 г. Mitsubishi представи и eлектрическа кола на базата на комбито Libero, 4х4 разновидност на лансър. 12 години по-късно пък бе показан и електрическия прототип Lancer Evolution MIEV с 4 моторa на колелата и обща мощност 268 коня.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Черната Златка продължава да шари тялото си. Плеймейтката си направи нов татус. Изображението е лице на жена, а до него има червени шарки. Все още не е ясно какво точно символизира новата татуировка на Златка. Рисунката, която бившата брадърка си направи, се намира на бицепса на ръката й. Изработката на татуса на Златка продължи цели три часа,

ДесиСлава вече е в напреднала бременност. Това стана ясно от снимка в социалната мрежа. Гаджето на певицата Благой Найденов качи фото, от което ясно си личи, че блондинката съвсем скоро ще роди. Малката Кобра, както е наричан приятелят на ДесиСлава, всеки ден целува корема на любимата си и дори говори на бебето.

Голям ревнивец се оказа гаджето на Александра Богданска - Макс. Италианецът се страхува, че красивата му приятелка може отново да залитне по бившата си изгора Даниел Петканов. Лудия репортер и Алекс делят една къща във "ВИП брадър" и Макс се притеснява, че чувствата на двамата може да се върнат отново.