Mitsubishi Lancer спира да се произвежда от август, засега само в Щатите

https://www.24chasa.bg/avto/article/6124434 www.24chasa.bg

През август Mitsubishi ще прекрати производството на десетото поколение на култовия модел Lancer, стана ясно на салона в Детройт. По-късно от японската компания уточниха, че спирането касаело само Щатите, но така или иначе това не стопли хилядите фенове на емблематичната кола.


Lancer е най-продавания модел на японската марка. От 1973 година досега са пласирани над 6 милиона бройки от това мицубиши. Сегашната генерация Lancer се продава все по-зле, но в това няма нищо чудно - колата вече навърши 10 години от излизането си.
Още при първото поколение колата прави истински бум благодарение и на енергийната криза през 1973-а чрез икономичните си 4-цилиндрови бензинови мотори с обем от 1,2 до 1,6 литра. Освен това в САЩ Chrysler, който през 1971 г. купува дял от Mitsubishi, успява успешно да лансира машината не само на американския пазар, но и в Канада и Австралия, кодето колата се продава под брандовете Chrysler, Dodge и Plymouth.
Първото поколение на Lancer е създадено от италианския дизайнер Алдо Сесано в популярния за времето стил "бутилка от кока-кола" и се е предлага в широк набор от купета: седан с 2 и 4 врати, хечбек с три врати и комби.


В края на 70-те години на миналия век седанът Lancer Fiore почва да се сглобява на една платформа с Mirage/Colt и задвижването се сменя на предните колела. В края на 80-те години на европейската комби версия пък слагат 4х4. След това лансърите разчитат и на трансмисия със заключване на задната ос, а за рали модификациите на наточения Lancer Evolution е разработена още по-сложна система. Например, трансмисията Super All Wheel Control (S-AWC) на седана Lancer Evolution X включва управлаем електронно централен диференциал, активна задна скоростна кутия и преден самостоятелен блок.


Най-първият наточен Lancer 1600GSR е с два карбуратора и сериозната за това време мощност от 98 конски сили. През 1973 г. специално преработена машина с увеличена до 165 коня мощ заема първите 4 места на рали "Австралия", като открива сметката на спортните успехи на Mitsubishi.
През 1980 г. японците започват да вграждат в най-мощните версии на модела турбо двигатели. След две години е пусната модификацията EX Turbo 2000 със 170 коня и 200 км/ч максимална скорост. Двулитровият мотор на рали версията е форсирана до 280 коня, който се поставя после и на Lancer Evolution.


Любопитното е, че през 1994 г. Mitsubishi представи и eлектрическа кола на базата на комбито Libero, 4х4 разновидност на лансър. 12 години по-късно пък бе показан и електрическия прототип Lancer Evolution MIEV с 4 моторa на колелата и обща мощност 268 коня.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Снахата на оперния ас се връща в театър "София" Лили АНГЕЛОВА Йоанна Темелкова, жената до актьора Мартин Гяуров - внук на оперното светило Николай Гяуров, влиза под кожата на Анна Каренина през новия сезон на театър "София", научи "България Днес". Тя ще замести титулярката в ролята Мила Банчева, която излиза в отпуск по майчинство и очаква

Плитка чиния - дебел портфейл Струва ли ви се често, че всичките пари, с които разполагате, изведнъж се изпаряват? В днешно време пестенето на средства е все по-трудно. Наред с високите сметки, които неизбежно трябва да покрием, сме и заобиколени от всякакви глезотийки, които искаме да притежаваме. Понякога сме безсилни пред изкушението.

"Една любов без граници! Живеем във време, в което хората се разделят по етнос, принадлежност, вероизповедание, статус и какво ли още не. Любовта не познава граници, а любовта към изкуството е способна да събори бариери, дори и държавните. Представяме ви турнето "Една любов". С тези думи Андрей Арнаудов и Иван Христов започнаха