Волфганг Дюрхаймер, президент на Bugatti, разкри пред водещи западни редактори детайли за новата хиперкола на компанията - Chiron. Ето 10 факти за автомобила, които си струва да знаете.
1. Chiron може да ускори от място до 400 км/ч и след това да спре на място за само 1 минута. 1500 са конските сили, идващи от 8-литровия W16 двигател c четири турбини. 32 всмукателни клапана захранват 16-те горивни камери, а отработилите газове се изхвърлят през нова изпускателна уредба с намалено съпротивление. От 2000 об/мин на разположение е максимален въртящ момент от 1600 нютонметра, който остава постоянен чак до достигането на максималната мощност от 1500 к.с. при 6000 оборота. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,5 сек, а 6,5 сек са му необходими да стигне до 200 км/ч, за 13,6 секунди - до 300 км/ч.
2. Само 20 човека в завода на Bugatti се занимават със сглобяването на Chiron. Още 17 души отговарят за логистиката, а 15 за качеството. 2 месеца отнема производството на един Chiron. След това трябват още два дни за тестове. 1800 детайла са възлите и детайлите, които трябва да се обединят, за да бъде сглобен Chiron.
3. Клиентът има избор от 23 цвята за купето, 8 варианта за карбоновата облицовка, 31 цвята в интериора, 8 варианта на алкантарения салон, 11 цвята за предпазните колани. В хиперавтомобила има повече от 1800 болтови съединения. От тях 1068 се съпровождат от специална документация. Необходими са 14 титаниеви болта, за да се съедини частта на шасито, където се намира двигателят, с монокока. Всеки болт тежи 34 грама.
4. 21 дни са необходими, за да бъдат монтирани ръчно всички детайли на Chiron. Броят на слоевете боя и лак може да стигне 8, като при това всеки един от тях трябва да изсъхне, след това шлифован и полиран. Нужни са поне 4 дни, за да бъдат събрани всички панели по купето. Процесът е толкова дълъг, защото всеки детайл преминава щателна проверка за качество на производството.
5. Половин час прекарва Chiron в дъждовна камера, която имитира силен дъжд. Интериорът се монтира едва след този тест. Повече от 650 км тестове преминава всеки автомобил след края на сглобяването му.
6. Устойчивостта на каросерията на Chiron срещу усукване е сравнима с тази на състезателен автомобил. Конструкторите са заложили на елементи тип "сандвич", съставени от две карбонови плоскости, между които е залепена алуминиева структура.
7. Има режим за каране с висока скорост по магистрала - Handling. При него се увеличава аеродинамичния натиск върху задния мост чрез промяна в позицията на спойлера (чиято притискателна сила може да достига до около 300 килограма). Освен това се настройва по специален начин всички регулируеми компоненти на ходовата част и намалява клиренса.
8. Максималната скорост на автомобила може да бъде достигната единствено с помощта на специално устройство, което деактивира електронното ограничение, от 380 км/ч. На теория максималната скорост на това бугати е 420 км/ч.
9. Доставчик на гуми за този хипер автомобил остава Michelin. Това е единственият производител, който се е наел с предизвикателството да създаде гуми, отговарящи на скоростните параметри на Chiron.
10. От модела да бъдат направени 500 екземпляра, 210 вече са поръчани. Стартовата цена на колата е 2,4 милиона евро преди облагане с данъци.