Audi представя на изложението в Шанхай своя напълно нов концептуален модел. Audi e-tron Sportback concept е модерно Gran Turismo с четири врати, задвижвано от електродвигател с мощност 320 kW. догодина със серийния вариант на Audi e-tron компанията ще представи своя първи напълно пригоден за пълноценна всекидневна употреба електромобил. Със своя пробег с едно зареждане от над 500 километра и особено интензивното удоволствие, което доставя при шофиране, този SUV ще се превърне в своеобразен продукт на идното десетилетие. А още през 2019 г. със серийната версия на Audi e-tron Sportback към него ще се присъедини и един особено емоционален и вдъхновяващ купе-вариант, който още от пръв поглед ще се разпознава като електромобил.
Марката с четирите пръстена на емблемата се превърна в първият производител, въвел в серийно производство светлини, използващи изцяло LED-светлини и предизвика истинска революция със своите иновации в областта на матричните LED-светлини, лазерните светлини OLED-технологията. Във високотехнологичната студия в Шанхай дебютират и редица други комплексни решения, които пренасят взаимодействието с останалите участници в движението на едно качествено ново ниво.
За задвижването на e-tron Sportback се използва конфигурация, която ще намери приложение и при серийните модели на Audi с изцяло електрическо задвижване: един електромотор в областта на предния мост и още два електродвигателя в областта на задния мост задвижват четирите колела, с което елегантното Coupе се превръща в quattro – изцяло в типичния за Audi маниер. 320 kW мощност, която в режим Boost закратко дори достига до 370 kW, осигурява подобаващи динамични показатели – класическият спринт от 0 до 100 км/ч се изпълнява за едва 4,5 секунди. Пробегът с едно зареждане на акумулаторната батерия с капацитет 95 киловатчаса достига до 500 километра (NEDC).
Снабдената с водно охлаждане литиево-йонна акумулаторна батерия в концептуалната студия – подобно на e-tron quattro concept – е разположена между двата моста, под пътническия салон. Тази компановъчна схема осигурява нисък център на тежестта и много добро разпределение на теглото между двата моста от 52:48 процента (отпред/отзад). По този начин се постига особено впечатляващо за сегмента пътно поведение. С помощта на т.нар. Combined Charging System акумулаторната батерия може да бъде зареждана с помощта на различни изводи за променлив (AC) и прав ток (DC).
Малки камери заместват традиционните огледала за обратно виждане – технология, която носи големи предимства по отношение на оптимизирането на аеродинамичните показатели: мъртвата зона на традиционните огледала за обратно виждане е елиминирана почти изцяло, същото се отнася и за ограничаването на видимостта косо встрани и напред. Изображенията от камерите се прожектират на дисплеи, монтирани в двете предни врати. Audi демонстрира тази технология с идеята за скорошно вграждане в серийно производство.