От началото на годината Hyundai се намесва в стремглаво растящия пазар на екологичните автомобили с един уникален модел три в едно - IONIQ. Колата дебютира в три типа електрифицирано задвижване - IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-In и IONIQ Electric. Най-напред в България пристигна хибридната версия на Hyundai IONIQ, наречена просто Hybrid, от скоро на пазара е електрическата, а след броени дни ще дебютира и плъг-ин вариантът.
Хибридният хечбек се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 105 к.с. и електромотор с 43,5 к.с. Общо те развиват 141 к.с. и осигуряват въртящ момент от 265 Nm още при 1000 оборота.
Електродвигателят дава възможност за напълно електрическо придвижване, когато го използвате за кратки разстояния.
Вместо традиционната за хибридите безстепенна вариаторна трансмисия CVT Hyundai IONIQ е оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя DCT. Ускорението от място до 60 км/ч отнема по-малко от 5 секунди.
Разходът на гориво в смесен цикъл е само 3,4 л/100 км, а на практика в града не надминава 4,5 л/100 км.
Акумулаторните батерии на Hyundai IONIQ Hybrid са две и са поставени в дъното, което понижава центъра на тежестта, което прави колата стабилна и в завои. Задното окачване е многораменно, а това осигурява отличен комфорт.
Изцяло електрическият IONIQ Electric е вече в България, като без проблем може да измине разстоянието от над 200 км между София и Стара Загора по подбалканския път, показват реалните цифри.
https://www.24chasa.bg/sport/article/6283108
www.24chasa.bg
Hyundai атакува с екомодел три в едно
4140
Последвайте ни в Google News Showcase