Hyundai направи блюскаво представяне на куп интересни модели на салона в София. Представителите на корейската компания са горди с новия си кросоувър Kona, с първата си спортна кола от серията N - i30 N, както и с уникалния си модел "три в едно" Ioniq, който се прадлага като хибрид, плъг-ин хибрид и изцяло електрическа версия.
Кросоувърът Hyundai Kona е важен крайъгълен камък за на корейците по пътя да стане водеща азиатска марка в Европа до 2021 г. с пускането на 30 нови модела и техни разновидности.
Още от началото джипката, която предлага 4х4 задвижване, както и от следващата година изцяло електрическа версия, при излизането си на пазара ще предлага избор между два бензинови двигателя с турбокомпресор. Еднолитровият T-GDI е със 6-степенна механична трансмисия и 120 к.с. с комбиниран разход на гориво 5.3 л/100 км, а 1,6-литровия T-GDI агрегат със 177 к.с. мощност. Вторият работи със самостоятелно разработена от Хюндай 7-скоростна трансмисия с двоен съединител 7-DCT и задвижване на четирите колела (комбиниран разход на гориво 7,3 л/100 км. Опцията на Hyundai Kona за задвижване на четирите колела подкрепя водачите при всички ситуации на каране с до 50% въртящ момент на задните колела, т.е. на сняг, чакъл и разбира се нормални пътни повърхности. През лятото на 2018 г. Хюндай ще пусне на пазара своето ново поколение на ефикасен 1,6-литров дизелов двигател, също наличен с 6-скоростна механична трансмисия или автоматична 7DCT с незабавно действие.
За пръв път в автомобил на корейската компания, проекционен дисплей HUD изпраща съответната пътна информация право в зрителното поле на водача. Неговата водеща в своя клас яркост и осеминчов размер на изображението осигуряват не само лесна видимост при дневна светлина, но също така по-бърза обработка на информацията, докато вниманието е насочено в пътя отпред.
Hyundai i30 N е първият опит на марката в сегмента на т. нар. горещи хечбеци. Моделът i30 N застава срещу изявени конкуренти от калибъра на Volkswagen Golf GTI, Peugeot 308 GTi и Ford Focus ST.
Първият динамичен модел на Hyundai е тестван при екстремни условия на пистата „Нюрбургринг”, предоставяйки оптимална динамика при завиване и майсторско навигиране в острите завои. Тестовите пилоти на Hyundai споделят, че шофирането i30 N вдига адреналина и доставя неописуемо удоволствие от шофирането, като ги предизвиква постоянно да натискат газта за да усещат емоцията.
Новият спортен хечбек на корейската компания се предлага в две модификации - i30 N и i30 N Performance, като и двете се задвижват от двулитров 4-цилиндров бензинов турбомотор с директно впръскване. Hyundai i30 N разполага с мощност от 250 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 353 Nm в интервала 2000-4000 об/мин. С него i30 N ускорява от място до 100 км/ч за 6,4 секунди. По-мощният i30 N Performance е с мощност 275 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е също 353 Нм при 2000-4000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди. Максималната скорост и на двете модификации е електронно ограничена до 250 км/ч. Скоростната кутия е само 6-степенна механична, а задвижването е предно.
Водачът има голямо разнообразие от опции за персонализация и може да избира между пет основни режима на поведение – от икономичния Eco, Normal, Sport, N и N Custom. Най-вълнуващо пътно поведение обещава да предложи режимът N, при който се задейства активната изпускателна система и звукът придобива по-спортно звучене. Новият Hyundai i30 N е оборудван с адаптивно окачване. За спортния характер на модела допринасят системата за стартиране без превъртане на колелата Launch Control, блокаж на диференциала и ауспухова система с клапи, за по-гърлен звук при ускорение и при връщане на газта.
От началото на годината Hyundai се намесва в стремглаво растящия пазар на екологичните автомобили с един уникален модел три в едно - Hyundai Ioniq. Колата дебютира в три типа електрифицирано задвижване - Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-In и Ioniq Electric. Най-напред в България пристигна хибридната версия, от скоро на пазара е електрическата, а от края на лятото дебютира и плъг-ин вариантът.
Хибридният хечбек се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 105 к.с. и електромотор с 43,5 к.с. Общо те развиват 141 к.с. и осигуряват въртящ момент от 265 Nm още при 1000 оборота.
Електродвигателят дава възможност за напълно електрическо придвижване, когато го използвате за кратки разстояния.
Вместо традиционната за хибридите безстепенна вариаторна трансмисия CVT Hyundai Ioniq е оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя DCT. Ускорението от място до 60 км/ч отнема по-малко от 5 секунди. Разходът на гориво в смесен цикъл е само 3,4 л/100 км, а на практика в града не надминава 4,5 л/100 км.
Акумулаторните батерии на Hyundai Ioniq Hybrid са две и са поставени в дъното, което понижава центъра на тежестта, което прави колата стабилна и в завои. Задното окачване е многораменно, а това осигурява отличен комфорт.
Бензиновият двигател е съобразен с хибридното приложение и е комбиниран с директно реагираща трансмисия, с плавно превключване на шестте предавки и двоен съединител, което отличава Ioniq с по-голяма динамика. Електродвигателят дава възможност на еко машината да работи в напълно електрически режим при скорости до 120 км/ч. При версията Ioniq Plug-in пък може да се изминат около 50 километра с чисто електрическо задвижване, осигурено от мощната 8,9 квтч литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия. Електрическият двигател е с мощност 61 к.с. Агрегатът се захранва от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 квтч, разположена под задните седалки. С него системната мощност се увеличава до 141 к.с. и стойност на въртящия момент от вече по-впечатляващите 265 Nm. Ускорение от 0 до 100 км/ч става за 10,8 секунди.
Версиите Hybrid и Plug-in имат шестстепенна трансмисия с двоен съединител (6DCT), която може да се похвали с най-добра в класа трансферна ефективност чрез използването на лагери с ниско триене и трансмисионно масло с нисък вискозитет. Поради това те постигат много добро съчетание от динамика и икономичност. Водачът може да избере режим Sport или Еco.
Изцяло електрическият IONIQ Electric без проблем може да измине разстоянието от над 200 км между София и Стара Загора по подбалканския път, показват реалните цифри. Реално при спокойно каране може да изминете около 220-240 км с едно зареждане на акумулаторите, това е и причината все още на електрическите коли да се гледа като екзотика.
Hyundai Ioniq има предимства пред останалите електрически модели не само с луксозния и обширен салон препълен с екстри, но и със специалната си система за репикатулация на енергията. На волана има лопатки, но с тях не се превключват скоростите като при стандартните возила с автоматична скоростна кутия. С тях се сменят 4 степени, които влияят на самозареждането (пестенето) на електрическия мотор. По този начин се избягва неприятното чувство за внезапно спиране на електрическите коли, като махнете крака от педала на газта.
При "нулевата" степен няма никакво придърпване и колата продължава напред по инерция. Този режим е най-подходящ при каране в града, но при него не пестите енергия от батерията. Четвъртата “скорост” е най-добре да се използва при по-дълги преходи, където не се налага честото спиране.
Hyundai Ioniq Electric разчита на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 28 квтч за максимален обхват над 250 километра (по каталог и идеални атмосферни условия). Има един бутон вдясно от волана, в който може да се включва климатикът само към шофьора.
Моментално достъпният максимален въртящ момент от 295 Nm се осигурява от електрически двигател с максимална мощност от 120 к.с. чрез едноскоростна редукторна предавателна кутия, като ускорява автомобила до максималните 165 км/ч.
При електрическият хюндай разходът не бе в литри, а в киловати, средно по 12 квтч на 100 км. Всеки може да пресметне колко ще му струва изминаването на въпросните 100 км само на ток. То може и да не струва и 1 стотинка, ако напълните батериите на безплатна зарядна станция. Иначе може да зареждате акумулаторите от обикновен контакт, като на 100 процента това става за 8 часа. Ако го правите на нощна тарифа, ще ви струва около 60 стотинки на 100 км пробег, а ако е през деня - двойно повече. Освен това електрическата кола може да я паркирате, без да плащате в синята и зелената зона в центъра, стига да има стикер от общината, който е безплатен. Не плащате и данък за електричката
Трябва да се отбележи и богатото серийно оборудване в автомобила, което включва функции за свързаност, като например Android Auto и Apple Car Play. Hyundai Ioniq идва със 7-годишен безплатен абонамент за TomTom LIVE services. Новост е и безжичното зареждане на смартфон в нишата за дребни предмети под централната конзола.
Пълният пакет за безопасност включва автономна система за аварийно спиране, за подпомагане на поддържането на лентата, за откриване на слепи петна, за предупреждение за кръстосан трафик отзад, за интелигентен круиз контрол и общо 7 въздушни възглавници.
Електрическата кола разполага и с усъвършенстван интелигентен круиз контрол, който поддържа и функция за автоматично спиране.