Aston Martin Vantage няма "нормален" режим на каране

https://www.24chasa.bg/avto/article/6570636 www.24chasa.bg

При представянето на изцяло новото поколение на Vantage от Aston Martin описаха модела така: “Ако DB11 е джентълмен, то Vantage е ловец”. Шефовете на британската компания неслучайно правят паралел между двете си коли, защото външно те не си приличат много, като новият автомобил е по-агресивен.


Общо взето, Vantage успя да изненада феновете на Aston Martin с радикалната промяна в дизайна. Необичайни са радиаторната решетка, пъстрите цветове и агресивният дифузьор под задната броня. “Вече ми писна постоянно да чувам, че всички модели на Aston Martin си приличат - обяснява вицепрезидентът и главен дизайнер на компанията Марек Райхман. - В предишните периоди компанията е подхождала по-консервативно към промените в дизайна. Но появата на One-77 и Vantage Zagato беше глътка свеж въздух за нас, тъй като те бяха нещо съвсем ново. Това е и целта на новия Vantage - той е свеж и напълно нов. Единствените общи елементи с неговия предшественик са дръжките на вратите.”


Райхман добавя, че новият дизайн е бил вдъхновен и от желанията на клиентите. В компанията са наясно, че Vantage може да отмъкне клиенти от DB11, но се надяват, че новият им модел ще привлече купувачи, които иначе биха се спрели на Porsche 911.
Vantage не разполага
с класическия
скоростен лост Посоката на движение се избира от бутони на централната конзола. При спортната кола липсват “нормален” или “еко” режим. Може да избирате от Sport, Sport+ или Track. Също така за първи път в модел на Aston Martin се появява и активен електронен диференциал на задната ос, който помага на автомобила да остава още по-стабилен при каране с висока скрост в завой. В основата на Vantage е конструкция от закален алуминий, който прави колата хем по-лека, хем по-твърда. Колата разполага с безброй системи за стабилизиране, които могат да бъдат и напълно изключени. Всички те са тествани по ледените пътища на Северна Швеция.


Задвижването на новия Vantage е поверено на 4-литров битурбо бензинов мотор, който използва и DB11. Това е агрегат на Mercedes-AMG, който британците получиха след подписването на нов договор за партньорство.
510 коня мощ
се разпределят
от 8-степенна
автоматична
скоростна кутия ZF чрез карбоновия кардан на огромния V8 агрегат. Самият двигател е преработен от англичаните, като даже е изменен и “гласът”, който излиза от ауспусите. Картерът е по-компактен, което позволява моторът да е свален максимално ниско към асфалта, за да се постигне перфектното разпределение 50:50 на центъра на тежестта така, както е и при Porsche 911.
Vantage отстъпва по мощност на Mercedes-AMG GT S, но ускорява от място до 100 км/ч като екстремалния Nissan GT-R с 575 конски сили - за 3,6 секунди до 100 км/ч.
Трябва да се отбележи, че Aston Martin Vantage разполага с доста голям багажник с обем 350 литра, а вътре в купето изобилстват луксозни материали и всякакви глезотии. Воланът пък е с “квадратна” форма. Цената на новия Vantage ще започва от 150 000 евро.


В един и същ ден Aston Martin показа и новия Vantage за писта. Aston Martin Vantage GTE 2018 ще замени V8 Vantage GTE, който спечели в международни състезание 37 от общо 51 победи за отбора на Aston Martin Racing, като два пъти бе първи и на “24 часа на Льо Ман” в своя клас.
Подобно на уличния Vantage, GTE версията е с 4-литров V8 битурбо двигател от Mercedes-AMG. Но за разлика от нейните 510 к.с. пистовата машина разполага с 537 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия ZF е заменена с 6-степенна секвенциална трансмисия Xtrac. Електронният диференциал от уличния Vantage не достига до пистовата версия. Тук инженерите монтират механичен с ограничено приплъзване.


Използването на по-леки компоненти при Vantage GTE сваля теглото до 1245 кг. Серийният Vantage тежи 1530 кг без гориво, масла и охладителна течност. Гумите на тази състезателна машина са на Michelin, спирачките са Alcon, а окачването Ohlins. Новият Aston Martin Vantage GTE е тестван в продължение на 13 000 км, в които успешно е проведено и 30-часово непрекъснато шофиране на писта.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Рекламен бос се оказа част от бандата на Евлоги Станоев - Голямата Бирма, показа проверка на "България Днес". За момента името на Любомир Иванов не е обявявано официално от разследващите като част от мащабната схема на Станоев за производство и търговия с нелегални цигари. Информация за дейността му има еднствено в сайта на Интерпол,

                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Благодарна съм, че си партнирам с него в "Откраднат живот" КОЯ Е ТЯ Неда Спасова е родена на 19 февруари 1992 г. във Враца. През 2014 г. завършва НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", специалност "Актьорство за драматичен театър" в класа на проф. Маргарита Младенова. От началото на 2018 г. е част от трупата на Театър "София".