Тест на новата Dacia Duster: Вече не е водеща цената! (видео)

https://www.24chasa.bg/avto/article/6592267 www.24chasa.bg
Дизайнът на Dacia Duster е направен от българина Емануил Клисаров. СНИМКИ: RENAULT

На пресконференцията на второто поколение на Dacia Duster край Атина внушителната българска група журналисти се изненадахме от факта, че кросоувърът използва същата платформа - окачване, шаси, амортисьори и структура на предишния модел.
Повярвайте, новата Dacia Duster няма нищо общо с първата. А, това е постигнато с няколко простички изменения. Най-важното е на кормилната уредба, чието управление е вече електромеханично, което води до намаляване на “тежестта” на кормилото при скорост около 30 км/ч и над 90 км/ч, когато значително се втвърдява. Другата генерална промяна се дължи и на изцяло новите седалки, които са толкова дебели, че вибрациите в задните части на шофьора и возещите се, така характерни за тази румънска машина, вече липсват.

Прибавяме и проверени с времето двигатели на Renault, като този път дизеловият може да се комплектова и с автоматична трансмисия, както и наличието на версии 4х4 (само с ръчна скоростна кутия).
Освен това френските домакини на няколко пъти подчертаха, че
базовата цена
на Dacia Duster
ще е същата като
на предишния модел Това също е определящо за клиентите, но при новия Duster цената не е най-важната. Тази дачия вече спокойно може да се кара и от жени, няма я тази грубост при превключване на предавките и лека недодяланост при предишното поколение. Не е нужно вече да се “набирате” на волана - той се движи леко и предвидимо, което пък води до приятно каране дори и в тесни градски улички. В същото време колата има достатъчно мощ да изпреварва със самочувствие, а на когото му трябва, е и с висока проходимост - имате прекрасно задвижване 4х4, което пък изпробвахме в огромна мраморна кариера край Атина на специално подготвено за целта офроуд трасе.


Отдавна не ми се бе случвало, като се кача на някой тестови автомобил, да се позачудя с бензинов или дизелов двигател е оборудван. В случая на летището в гръцката столица първо ми се падна автомобил от редичката с нафтов мотор и с автоматична скоростна кутия. Изненадата идва от това, че вътре в купето
въобще не се усеща
тракане или
вибриране
от двигателя,
и то без да съм увеличавал звука на музиката с някой хит на Василис Карас.
За тишината в купето се грижат и допълнителните звукоизолационни материали и изолационни елементи, които са вградени в панелите на вратите и в задния и предния капак.


Синхронът на 1,5-литровия мотор с мощност 110 коня с автоматика е много добър, а 260 Nm въртящ момент, наличен още при 1750 оборота, дава така необходимата еластичност на мотора дори и при потегляне. Така оборудван Duster харчи около 5 литра нафта на сто, в зависимост от стила на каране. Има и още една дизелова модификация - с 90 коня, но тя не се предлага с 4х4. Трябва да се отбележи, че версиите със задвижване на 4-те колела се предалагат само с ръчна скоростна кутия.
На следващия ден изпробвахме и бензиновата версия - по-мощната със 125 коня (има и със 115, която е налична и фабрично на газ). Тук автоматик няма, но пък колата реагира по-бързичко при натискане на педала на газта. При модификациите с 10 коня по-малко моторът е без турбо, но при тях автомобилът може да е със задвижване на всичките колела.


За преодоляване на офроуд препятствия извън пътя освен системата 4х4
помагат клиренсът
от 21 см, големите
ъгли между пътя и
бронята
- отпред от 30 градуса и 33 отзад. Системата Hill Descent Control се грижи да не се потят дланите на водача при стръмно спускане и да не изгуби контрола над возилото. Има технология и за безопасно тръгване на баир.
4х4 мониторът е с компас и известява в реално време водача за ъгъла на наклон на автомобила. Освен това дачията може да разполага и с уникална камера, която прожектира в реално време какво се случва не само отзад, но и отпред, което предпазва колата да не закачи някой голям камък при движение по тежки терени. Има и камера отстрани, която пък е удобна и при паркиране, за да следите без проблем на милиметри разстоянието до бордюра.


Duster вече се предлага с безключов достъп. Със същия ключ, наподобяващ кредитна карта, и технология като “братовчедите” от Renault. Duster разполага и с една от най-смислените съвременни екстри - предупреждение за навлизане на превозното средство в сляпата точка (BSW) чрез мигаща светлина в страничното огледало.
Вътре материалите са доста по-квалитетни. Капацитетът за съхранение на вещи и предмети е увеличен с 5,8 литра до общо 28,6 л. Има и шкафче под пътническата седалка. Duster предлага обем на багажника, идентичен с този на своя предшественик: 445 куб. см за версията 2WD и 376 за колите с 4х4.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

"Манчестър Юнайтед" няма да се раздели с Пол Погба през зимната пауза. Французинът ще остане на "Олд Трафорд", въпреки че мениджърът Жозе Моуриньо го извади от титулярния състав в последните мачове. Двамата са в обтегнати отношения от началото на сезона. Наскоро Специалния стигна дотам, че нарече Погба "вирус", който трови съблекалнята на тима.

Освободеният изпълнителен директор на БДЖ Владимир Владимиров плюе на улицата, видяха папараците на "България Днес". Бившият шеф явно трудно приема новината за съкращението си заради сериозни пропуски в провеждането на обществени поръчки за поддръжка на влаковете и реши да демонстрира и сериозни пропуски във възпитанието си.

Предаде се Евлоги Станоев - Голямата Бирма. Той бе обявен за издирване в средата на септември по обвинения, че е част от банда за производство на нелегални цигари, в която попадат синовете му Антон и Георги. Евлоги Станоев сам се е явил днес в специализираната прокуратура на ул. "Черковна" 90. Той е бил заедно с адвоката си Ина Лулчева.