Първото хибридно кабрио на BMW

https://www.24chasa.bg/avto/article/6592321 www.24chasa.bg

BMW официално представи на салона в Лос Анджелис откритата модификация на спортния модел i8, която се казва i8 Roadster. Това е всъщност и първият хибриден кабриолет на марката. Съвместно с него бе показан и модифициран вариант на познатото ни купе с 2+2 места. Роудстърът разполага с мек покрив, който се сгъва зад двете кресла, като се прибира вертикално. По този начин зад седалките се образува допълнително място за багаж с вместимост около 100 литра. Отварянето и затварянето на мекия покрив отнема по 15 секунди с електрически механизъм и
може да бъде
активирано и по
време на движение
със скорост
до 50 км/ч
При отваряне на покрива задното стъкло се издига в по-висока с около 30 мм позиция и може да служи като ветробран.


Роудстърът BMW i8 също като модернизираното купе е базиран на автомобилната архитектура LifeDrive с алуминиево шаси и пътническа клетка от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Има нов вариант на литиево-йонната батерия. Тя е разположена по средата в дъното на автомобила и разполага с увеличен от 20 до 34 Ah капацитет на акумулаторните клетки и повишено от 7,1 до 11,6 квтч бруто енергийно съдържание. Конструкцията на клетките позволява повишаване на максималната мощност с 12 к.с. до 143 коня.


В стандартен режим на шофиране след потегляне купето и роудстърът могат да се движат само с електромотора при скорост до 105 км/ч. Преди тази скорост при BMW i8 бе 70 км/ч. Двигателят с вътрешно горене се активира едва при по-висока скорост, респективно при много по-високо натоварване, а при спокоен стил на шофиране се изключва значително по-често. При натискане на бутона eDrive двата модела могат да достигнат скорост от 120 км/ч с чисто електрическо задвижване. Електрическият пробег при тестовия цикъл NEDC на купето е 55 км, докато при кабриото е с 2 км по-малък.
Двигателят с вътрешно горене е допълнително оптимизиран.
Трицилиндровият
1,5-литров бензинов
мотор е с мощност
231 к.с.
и максимален въртящ момент от 320 Nm. Общата мощ межсу ДВГ-то и електромотора вече е 374 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч на купето отнема 4,4 сек, а на роудстъра - 4,6 сек.


Измереният при тестовия цикъл на ЕС за Plug-in хибридни автомобили среден разход на гориво е 1,9 л/ 100 км купето и 2,1 л за BMW i8 Роудстър. Серийният кабел за зареждане и на двата модела е от варианта Mode 2. От конвенционален домакински контакт високоволтовата батерия може да бъде заредена на по-малко от 4,5 часа. С BMW i Wallbox със зарядна мощност до 3,6 квт процесът на зареждане отнема по-малко от три часа.


Благодарение на подаването на мощността на електрическото задвижване към предните колела и на двигателя с вътрешно горене към задните колела се създава специфично за хибрида контролирано от интелигентното управление на енергията задвижване на четирите колела. В хибриден режим електромоторът подпомага задвижването от двигателя с вътрешно горене в рамките на функцията Boost при по-динамични ускорения. Освен това при движение по инерция и при спиране чрез рекуперация той може да регенерира енергия за високоволтовата батерия. Допълнителна електроенергия създава високоволтовият стартер генератор на двигателя с вътрешно горене. По този начин се гарантира, че винаги има достатъчно енергия за електрическо задвижване. Навигационната система за интелигентното управление на енергията анализира целия маршрут и
насочва
управлението на
задвижване само
на ток по участъците
с ниска скорост
Откритият автомобил с две места се оборудва с крилати врати без рамки с нова концепция от карбонов композит (CFRP) с външни панели от алуминий.

Рамката на предното стъкло също е изработена изцяло от този изключително здрав технологичен материал CFRP, който осигурява максимална защита на пътниците дори и при преобръщане. От CFRP са изработени и страничните прагове, които се отличават с особено голямо сечение. Най-високата здравина на каросерията се осигурява и от допълнителните подсилвания в областта на предното и задното окачване.
Серийното оборудване на двата модела включва динамичен контрол на амортисьорите. 20-инчовите алуминиеви джанти на роудстъра са с олекотена конструкция. Те са с около 1 килограм по-леки от най-леките джанти, предлагани досега за BMW i8.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Поп певицата и тв водеща Александра Раева най-сетне се престраши да покаже новото си гадже. Красавицата бе на романтична почивка в Испания – Галисия, където заедно с половинката си се отдадоха на отдих край красивите пясъчни плажове и разбира се, на любимото на Алекс – гмуркане, пише HotArena. Водещата на X Factor отказва да разкрие самоличността

Кандис Суейнпоъл, която очаква второто си дете, е най-влиятелната манекенка на бельо в Инстаграм заради интереса, който привлича, съобщи Контактмюзик. Красавицата печели до 50 000 британски лири за публикация в социалната мрежа, като всяка получава средно 300 000 харесвания, предаде БТА. На второ място е 21-годишната Алексис Рен, която има 11,

На Мис Силикон Габриела Попова й писна от мъже. Едрогърдата блондинка е била шута на годеника си, с когото дори планираха сватба. Според мълвата Габи е решила да се раздели с половинката си навръх Нова година. На силиконката й писнало да бъде ангажирана и да дава обяснение постоянно какви ги върши.