Много може да се спори за ползите от хибридните автомобили. Според мен най-големи предимства имат тези коли с “две сърца”, които могат да се зареждат в контакта т.е. тези които могат да се движат изцяло на ток. Първата 5-а серия на BMW в историята с електрически мотор е най-икономична в града, когато попада постоянно в задръствания и може да мине реално 30-ина километра без капка бензин. Освен това въпросният Plug-in хибриден вариант BMW 530e iPerformance ускорява от място до 100 км за 6,2 секунди, като отстъпва по “тази дисциплина” единствено на трилитровия дизелов вариант с две турбини, където това упражнение се извършва със секунда по-бързо.
Модерният електромотор на задвижването BMW eDrive развива 95 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, а четирицилиндровият бензинов двигател развива 184 к.с. и 320 Нм.
Системната мощност
от 252 к.с. и
максималният
въртящ момент
от 420 Нм
позволяват развиването на максимална скорост от 235 км/ч. При реални условия може да бъде постигнат пробег до 650 километра. Максималната скорост, ако се използва само електрическата тяга, е 140 км/ч.
Батерията на лимузината освен от бързозарядна станция (около 3 часа), нормална (за около 5 часа) и обикновен контакт се самозарежда и от двигателя с вътрешно горене и натискането на спирачките. Например при спускане ото около 20-ина километра акумулаторът може да се зареди с около 10 км пробег на ток, който може да използвате преди края на пътуването си.
Реално ако карате само на бензин извън града по нормален път, разходът на гориво пада под 7 на сто, при бързичко шофиране по магистрала скача с още един литър. А както споменахме, ако изминавате по 30-ина километра в градски условия и пълните батерията всяка нощ, няма да изразходвате и капчица бензин.
Електромоторът и двигателят с вътрешно горене задвижват задните колела на лимузината чрез серийната осемстепенна трансмисия Steptronic. Благодарение на разполагането на електромотора пред трансмисията всички предавателни числа се ползват и при чисто електрическо задвижване. По този начин вече не е необходим преобразувател на въртящия момент, което до голяма степен компенсира допълнителното тегло на допълнителните компоненти на задвижването. Високоволтовият акумулатор от литиево-йонни клетки с общ капацитет от 9,2 квтч е монтиран компактно под задната седалка и е оборудван с ефективно течностно охлаждане с интегриран нискотемпературен кръг.
Благодарение на тази умела интеграция BMW 530e i Performance разполага с вместимост на багажника от над 410 л и равен товарен под.
Хибрид, не хибрид. Тази “петица” си остава едно истинско беемве. И при него си остава способността да бъде едновременно с математическо точно управление и комфорт на возене. Този комфорт остава дори и при избиране на режима Sport. При него ходовата част е леко по-твърда, но не се усеща неприятно от возещите се. Най-голямата разлика се усеща при преодоляване на остри завои с висока скорост. Тази предвидливост на кормилото може да я запазите дори и в режим Eco Pro, където може да сложите спортни настройки само на волана. Ето това може да ви го предложи само немски автомобил.
В нормален режим бензиновият двигател
помага на
електромотора
да задвижва
тежащата 1,7 тона
кола,
когато натиснете по-силно педала на газта. Може да включите и изцяло електрически режим, в който бензиновият агрегат не се включва, докато достигнете 50 км/ч.
Стартирането на двигателя с вътрешно горене е възможно по всяко време чрез кикдаун положението на педала на газта, когато има нужда от допълнителна мощност, например при изпреварване. В режим Battery Control водачът винаги има възможност ръчно да настройва нивото на заряд на високоволтовия акумулатор. Интелигентното управление на акумулатора на BMW 530e iPerformance поддържа нивото на заряд на високоволтовия акумулатор константно на избраното ниво или го вдига до настроена по-рано стойност, като при това електромоторът работи като генератор. Така в режим Battery Control е възможно запасите от електроенергия да бъдат пестени или дори повишени по време на шофиране по магистрала например, за да може последващото движение в града да бъде при нулеви емисии.
BMW 530e iPerformance разполага с редица технологични джаджи. По желание водачът може да получава подкрепа от всеобхватни асистиращи системи, които могат да бъдат ползвани и в режим eDrive. Такива са например асистентът при избягване на препятствие, предупреждението за напречен трафик, асистентът при смяна на лентата, както и активното предупреждение при смяна на лентата, което при опасност от сблъсъци се намесва чрез кормилното управление.