Българска суперкола за 219 000 евро без таксите и данъците ще бъде една от многобройните автомобилни атракции на салона в Женева, който отваря врати за журналисти и специалисти във вторник. Росен Даскалов и неговата компания Sin Cars от наколко години произвежда дребносериен класически спортен модел R1 550 с атмосферен V8 двигател. Сега русенецът ще изложи в залите на “Пал експо” хибридна версия на R1 550. Системата на екологичното спортно возило е plug-in хибрид и е наречена градска от създателите й.
R1 550 може да се придвижва 60 километра на ток, като в този случай максималната му скорост е ограничена на 100 км/ч. Хибридната версия на Sin R1 550 разполага с батерия с капацитет 100Ah, напрежение от 120V и 12kWh мощност. Електрическият мотор е с максимално напрежение 132V, номинален въртящ момент 235 Nm и номинална мощност 120 к.с. при 8000 оборота.
Централно разположеният V8 6,2-литров двигател е с мощност 450 к.с. при 6500 оборота и 637 Nm максимален въртящ момент, като
осигурява
ускорение
от 0 до 100 км/ч
за 3,5 секунди,
а максималната скорост е над 300 км/ч.
Общата мощност на двигателя и хибридната система се равнява на над 570 к.с. с въртящ момент от 872 Nm. Теглото на автомобила е 1480 кг, което е малко по-тежко от масата на колата без хибридна система, заради батерията и електрическия мотор, които добавят допълнителни 180 кг.
Женева е единственото изложение в света, в което може да видите най-величествените спортни коли на света и щури прототипи. Тази година обаче ще дебютират и много серийни често електрически автомобили. Предсерийни варианти ще покажат трите германски премиум марки Mercedes, BMW и Audi. Напълноготови за пазара са обаче два интересни електрически кросоувъра - Jaguar I-Pace и Hyundai Kona Electric.
Първият изцяло
електрически
модел на Jaguar ще изминава с едно зареждане на батериите около 500 километра, но в реални условия пробегът ще е по-нисък.
I-Pace е най-радикалният модел в 81-годишната история на марката, а цената му във Великобритания ще стартира от около 60 000 лири, като продажбите започват през юли.
Интересното е, че около 80 процента от заряда на батериите може да бъде възстановен за относително краткото време около 45 минути. Батериите ще имат капацитет от 90 киловатчаса.
Hyundai Kona
Electric
има две различни
версии на
силовия агрегат, предлагайки на клиентите един от най-мощните електрически мотори на пазара с водещ в класа пробег от почти 470 километра. Това става възможно с по-голямата батерия с обем от 64 квтч. С нея мощността е 204 конски сили, а ускорението от място до 100 км/ч става за 7,6 секунди.
С по-малкия акумулатор от 39 квтч джипът на ток минава с едно зареждане 300 км. Тук мощността е 135 коня и въртящ момент 395 Nm. Допълнително водачите ще се възползват от широк набор функции за удобство и свързаност, както и от технологии за активна безопасност и помощ при шофиране. Имаме круиз контрол със Stop&Go функция, а пред очите на шофьора е разположено 7-инчово изцяло дигитално табло.
Следващата година на пазара ще дебютира електрическият джип Mercedes EQ C, който ще изминава 500 км без дозареждане. Автомобилът ще разчита на два електрически двигателя. Един от най-продаваните електрически модели в Европа Renault Zoe
ще получи нов
електромотор
с мощност
110 к.с.
и литиево-йонна батерия с капацитет 41 квтч. В Женева ще има и прототип SsangYong e-SIV Electric Concept, който ще може да изминава 450 км с едно зареждане. Концептуалният кросоувър има двигател с мощност 190 к.с., а максималната му скорост е 150 км/ч.
Skoda ще представи революционен концептуален кросоувър, който ще използва три източника на енергия и ще може да променя задвижването си към задно, предно или към двете оси. Vision X ще работи на бензин, на метан (CNG) и на електричество. Под капака ще има 4-цилиндров бензинов двигател 1,5 TSI на Volkswagen.
На метан ще развива 130 к.с. и 200 Nm въртящ момент, като задвижването ще бъде към предните колела. В този вариант двете допълнителни бутилки са поставени зад задните седалки и в багажника. Автомобилът ще получи и електромотор, който при нужда ще превключва на задно предаване. Енергията ще се акумулира от две 48-волтови литиево-йонни батерии. Благодарение на мощността от всички задвижващи агрегати Vision X ще може да работи в режим 4х4. Кросоувърът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди.