Jaguar E-Pace е не само вторият кросоувър в гамата на прочутата английска марка след F-Pace, но и най-необичайният. Този модерен джип е като никога близък с два модела на Land Rover, надлъжно разположеният двигател и задвижването на задните колела липсват. Става въпрос за платформата, на която се сглобяват Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque, които заради габаритите са с напречно монтиран мотор. Трябва да се спомене също така, че E-Pace базово се предлага само със задвижване на предните гуми.
С дължината си от 4395 мм E-Pace е с няколко сантиметра по-голям от Evoque,
но визуално
изглежда
по-квадратен заради 20-инчовите стандартни колела, които може да се поръчат и 21-инчови.
Jaguar E-Pace обаче се различава коренно от останалите градски кросоувъри, залели пазара, с проходимостта си извън асфалта. Клиренсът на английската джипка е над 20 сантиметра, а максималната дълбочина на газене на водно препятствие е като при класиката “Дефендър” - 50 сантиметра. Така че на който му трябва офроуд автомобил, чудесна работа ще му свърши и този Jaguar E-Pace, стига да го поръча с 4х4. Ако автомобилът е оборудван със задвижване и на 4-те колела, с удоволствие ще установите, че при каране по сух асфалтов път, въртящият момент е по-голям към задната ос.
Колата може
да бъде поръчана
и с офроуд круиз
контрол,
който поема контрола от шофьора при сложни участъци и големи спускания.
Кормилното управление на E-Pace е точно и прецизно, но малко по-леко от германските си аналози. E-Pace в някои от версиите е дори по-тежък от по-големия си брат F-Pace, като вариантът с най-мощния дизелов двигател тежи почти два тона въпреки наличието на много алуминиеви елементи по окачването и покрива.
На теста от София до Девин първо пробвахме нафтовите модификации със 180 конски сили мощност, а на връщане и най-мощният с 240 коня. Въпреки теглото на автомобила и двата агрегата вършеха чудесно работата си. Единствено може би синхронът между агрегатите и 9-степенната автоматична скоростна кутия е като че ли малко по-плавен при превключване на предавките за сметка на по-рязкото ускорение.
Колата се предлага също така и с два бензинови агрегата - с 240 и 300 коня.
Кросоувърът може да бъде поръчан и със системата адаптивна динамика, която следи действията на водача и движенията на каросерията и колелата,
и предварително
натоварва
окачването
и шасито
и регулира амортисьорите за по-добър контрол над наклона на купето и пъргавината.
E-Pасе е оборудван с най-новите технологии за безопасност. Стерео камера е в основата на модерната автономна аварийна спирачка, която също така засича пешеходци и поддържа функциите асистент за придържане в лентата и разпознаване на пътните знаци, както и системите адаптивен ограничител на скоростта и следене на състоянието на водача. Функцията помощ при паркиране на преден и заден ход е включена в стандартното оборудване.
Камерата се съчетава и със системата за електрическо сервоусилване на волана, за да помага на програмата за следене на мъртвата точка. Има и нова система за предупреждение за насрещен трафик, която върши чудесна работа при кръстовища с ниска видимост. Най-голямата иновация е въздушната възглавница за пешеходци, която излиза от горния ръб на предния капак, за да увеличи защитата на хората в случай на сблъсък.
E-Pасе е първият
Jaguar с TFT
Head-Up дисплей, който може да извежда до 66% повече информация на предното стъкло с помощта на големи цветни графики с подобрена яснота.
Вътре ще откриете типичните за компанията лукс и удобни дебели седалки, както и технология за гласово управление, интерфейс с 10-инчов сензорен екран или опционален 12,3-инчов пълноцветен цифров инструментален панел и избор между две премиум аудиосистеми, разработени с Meridian.
E-Pасе е единственият автомобил в сегмента, предлаган с иновативния ключ Activity Key, който може да се носи като аксесоар. Водоустойчивата и удароустойчивата гривна има вграден RFDI транспондер, което позволява на водача да заключи главния ключ в автомобила, докато се наслаждава на дейности на открито като тичане, колоездене или плуване.
Заради липсата на достатъчно производствени мощности във Великобритания и големият интерес към модела E-Pace се сглобява в същия завод в Австрия, където се прави и новата G-класа на Mercedes.