Напук на манията по кросоувърите Citroen извади трето поколение на пътническия вариант на популярния си ван Berlingo. Автомобилът все повече прилича на всъдеход, но все пак запазва добрите стари традиции на типичния семеен ван. Моделът на Citroen е взел доста характерни черти от градския С3, но и от новия SUV модел на французите C3 Aircross.
Berlingo е най-продаваният модел в 17 страни миналата година и вторият най-продаван за марката след градския С3. А в Европа като цяло е вторият по най-многобройни продажби ван в сегмента.
Третото поколение на Citroen Berlingo за първи път ще се предлага и със седем места, след като се сглобява на модулната платформа на EMP2. Това позволява автомобилът да се предлага в два варианта с пет места M и XL със седем кресла. По-малкият вариант е с дължина 4400 мм и колесна база 2780, а по-големият 4750 и 2970 мм. Ванът е с подобрен радиус на завой и по-голяма остъклена площ от предшественика си.
Външно Berlingo се набива на очи с двойните си тънки фарове, въздушните пластмасови предпазители на вратите Airbump, а също така и възможност да се избират цветовете на предната броня и вратите. Страничните прозорци пък могат да бъдат боядисани в черно.
Вътре при по-скъпите варианти ще намерите 8-инчов сензорен екран с модерна мултимедийна система. На втория ред седалки за всички е монтирана ISOFIX система за закопчаване на коланите, така важна за детските столчета.
Багажникът е увеличен със 100 литра и сега е 775 при версията с пет места и 1050 със седем (когато двете отзад са сгънати в пода). Berlingo има общо 28 ниши за съхранение на вещи с обща вместимост 186 литра.
За задвижването на новия Citroen Berlingo ще се грижат бензинови и дизелови двигатели с няколко варианта на мощността. Бензиновият е 1,2-литров с турбо, като предлага версии със 110 или 130 к.с. Дизелът е 1,5-литров, в три варианта на мощността - 75, 110 и 130 к.с. Агрегатите ще взаимодействат с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Френският семеен ван ще предлага и куп системи за безопасност и асистиране на водача като адаптивен темпомат, следене на движението в лентата, предупреждение за сляпа зона на огледалата, асистент за потегляне по наклон и други.
Както и преди, ще има и офроуд версия с електронната система Grip Control, при която водачът избира пет режима на работа - нормален, при сняг, кал, пясък и отключване на системата.