Създадоха система за предупреждение от аквапланинг

https://www.24chasa.bg/avto/article/6820255 www.24chasa.bg

Технологичната компания Continental работи върху автоматизирана система за предупреждение от риск за аквапланинг. Загубата на сцепление на много мокри пътища драматично намалява способността за контрол на автомобила и е голям риск за сигурността при шофиране. В бъдеще, системата за предупреждение за аквапланинг, която използва данни от камери и сензори в гумите, ще може да разпознава аквапланинг ситуация преди тя да се случи. Това означава, че водачите ще бъдат предупредени навреме за да коригират шофирането си.

„Дори при автомобили оборудвани с най-добрите гуми, внезапният аквапланинг е страховит момент и може да доведе до сериозна опасност. Ние развиваме високо ниво технология, която ще използва сензори и софтуер за да разпознае потенциалния риск от аквапланинг и да предупреди водача навреме.“, пояснява Франк Журдан, член на Съвета на директорите на Continental и ръководител на подразделението за шасита и безопасност.

В резултат на проучвания върху аквапланинг феномена и развитието на системата за предупреждение, Continental насочва вниманието и към важността на дълбочината на протектора на гумата за безопасността при шофиране. Аквапланингът зависи от дълбочината на протектора, дълбочината на водата и скоростта при шофиране. Затова от Continental препоръчват летните гуми да бъдат подновявани когато дълбочината на протектора падне под 3 мм. При по-малка дълбочина, значително се повишава риска от аквапланинг.

Аквапланингът се появява когато протекторът не може достатъчно бързо да отстрани водата от пътната настилка. За да разпознае тази ситуация, системата на Continental разчита на образите от 360-градусови широкоъгълни камери, които са инсталирани в страничните огледала, решетката и в задната част на автомобила. „Когато на пътя има много вода, образите от камерите показват специфичния модел на пръските при допир с гумите от ранния стадий на развитие на аквапланинг.“, пояснява Берндт Хартман, директор на проекти в Continental.

В допълнение на данните от камерите, Continental използва информация от самите гуми за идентифициране на риска от аквапланинг. В този случай, данните от сензорите ще бъдат анализирани директно в гумите. „Ние използваме сигнала за ускорение от електронната Tire Information System (eTIS) за да търсим и разпознаем специфичен модел на излъчване.“, обяснява Андреас Волф, ръководител на подразделението Body & Security в Continental. След като eTIS разпознава и нивото на дълбочина на протектора, данните са използвани за да бъде дефинирана и препоръчана на водача подходящата и безопасна за мокрите пътни условия скорост.

В бъдеще ще бъде възможно обработването на всички данни от сензори в централния компютър на автомобила за да може водача да бъде уведомен за опасност при настоящата скорост. И тук идва голямата роля на свързаността в автомобила – автомобилите, които все още не достигнали мястото на опасност, може да бъдат уведомени за опасността чрез директна комуникация с друг автомобил и чрез информация в дигиталните карти, част от електронния хоризонт. По този начин получават необходимата информация за потенциални зони на опасност и системите за контрол на трафика.

Системата за ранно предупреждение за аквапланинг е особено важна и за автономните автомобили, защото те трябва да могат да избягват аквапланинг ситуации без човешка намеса. Новата технология на Continental е още една от стъпките към Vision Zero – целта на Continental за трафик без инциденти на пътя. Според експертите на Continental, технологията може да влезе в производство при следващото поколение автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Звездата на "Ботев" (Пд) Тодор Неделев шикалкави за евентуалното му преминаване в ЦСКА-София. Голаджията първо призна, че е казал, че в България ще играе само за "канарчетата". После добави, че ако постъпи оферта през зимата, тя ще бъде разгледана. Неделев бе избран за най-добър играч на последните два кръга от Първа лига.

Григор Димитров вече е при Андре Агаси в Лас Вегас, където тренира заедно с тенис легендата. Българинът приключи с първата фаза от своята подготовка, която протече в Монте Карло. След това той замина за САЩ. Заедно с него се готви и американецът Райън Харисън. Двамата често са партньори на двойки. Димитров ще открие състезателната година през

Българските тенисистки отпаднаха във II кръг на тенис турнира в Дубай с награден фонд $100 000. Виктория Томова беше елиминирана от четвъртата в схемата Евгения Родина (Рус) след 4:6, 2:6. Двубоят продължи 74 минути. Софиянката започна много силно. Тя водеше с 4:2 в първия сет, но след това се пропука.