Тест на BMW i3s: 20 минути пазар = 80 км безплатно пътуване

https://www.24chasa.bg/avto/article/6854370 www.24chasa.bg
СНИМКА: Георги Луканов

Със спортната версия на електрическия мъник BMW i3s определено се докосваш до бъдещето, и то близкото. С нарастващата антидизелова истерия и развитието на колите на ток след няколко години предстои драстична промяна на автомобилния парк, който ще обхване първо градските возила. Единственото условие това да се случи е електрическите коли да поевтинеят и лекичко да се увеличи пробегът и да се подобри инфраструктурата на зарядните станции. Дори и сега обаче автомобили като тестовото BMW i3s вършат повече от чудесна работа при движение в “градската джунгла”, защото без проблем минават около и малко над 200 км. Освен това беемвето се различава от останалите, изглежда свежо и модерно, кара се с лекота и е пъргаво като жребче.
На всичкото отгоре с това BMW не е нужно да отделяте средства за придвижване и паркиране в центъра на София. Има десетина места в столицата, повечето при някои вериги големи супермаркети, където може да пълните батериите напълно безплатно, докато пазарувате или просто се шляете из магазина. Така направих и аз. За 20-ина минути BMW i3s успя да допълни батерията за още 80 км пробег, напълно достатъчен да се возите още 2-3 дни из града, стига да не работите като таксиметров шофьор.


Дори и да не ползвате обаче безплатните бързи зарядни станции, пак ще ви излезе с пъти по-евтино. При задръстванията в столицата BMW i3s даде среден разход на ток 18 квтч на 100 км, което “преведено на нормален език”, означава, че ако зареждате мъника от контакта,
ще ви струва
между 2 и 3 лева
100-те километра
пробег,
в зависимост дали пълненето на батерията става през деня или нощта.
При появата му през 2013 година i3 стана първият сериен автомобил в света, разработен от нулата с идеята, че ще е електромобил. Колата е уникална не само заради малкото си тегло от тон и половина, но и заради здравината на каросерията, направена от въглеродни влакна (карбон). Заради твърдостта на купето и ниско разположените под пода батерии беемвето е уникално пъргаво по тесните градски улички, а на светофара, гарантирам ви, няма кой да го бие.


BMW i3s отлепя
от място до 60 км/ч
за впечатляващите
3,7 секунди
(до 100 км/ч му отнема 6,9 сек), като имате предвид, че максималният въртящ момент от 270 Nm тук е достъпен моментално. Колата разполага с мощност на електрическия мотор от 184 коня, а максималната скорост е 160 км/ч.
Освен това новото BMW i3s е оборудвано със спортно окачване със специфични за модела пружини, амортисьори и стабилизатори. С превключвателя до шофьорската седалка може да изберете и режима Sport, който изненадващо за мен не хаби тока като ламя. Ако карате само на него, пробегът може да падне с 10-ина до 20 процента. При спортния режим се активират по-директни характеристики на педала на газта, а кормилото остава по-стегнато.


С цел генериране на повече ток при движение по инерция и при спиране колата рязко намалява скоростта, ако вдигнете крака от педала на газта,
което се равнява
на леко натискане
на спирачката в
традиционен
автомобил с ДВГ
По този начин i3s няма почти никаква инерция, с което определено трябва да се свикне.
BMW i3s е натъпкано и с най-модерни технологии, за да се повиши динамиката на управление. Става въпрос за настроения по нов начин контрол на сцеплението (ASC), което дава повече стабилност на колата при ускорение. Оптимизиран е и динамичният контрол на сцеплението (DTC), който вече е на разположение и в завоите, и при скорост над 100 км/ч.


Освен с нетрадиционния си за баварската компания дизайн BMW i3s привлича вниманието и със специално напарвените зе него тесни гуми (за пестене на ток), черните арки на калниците и ексклузивни 20-инчови алуминиеви джанти с нов дизайн.
Вътре отново са използвани в максимална степен рециклирани материали от пластмаса и дървесина. Приборното табло е заменено от малък таблет, на който излиза цялата информация. Масивният лост отдясно на волана е за управление на автоматичната скоростна кутия, като с бутон водачът може да избере дали да шофира в нормален, спортен или екологичен и екоплюс режим.


Достъпът до втория ред седалки става лесно заради липсата на средна колона и от отварящите се по посока, обратна на движението, дебели врати. Минималният багажен обем е 260 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки мястото за товар достига 1100 литра.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и