Мерцедес от 1951 г. бе избран за най-добър на ретро парада в София

https://www.24chasa.bg/avto/article/6871016 www.24chasa.bg
Евгени Мутафчиев от Перник получава купата за най-добра кола на конкурса за елегантност на ретро парада - Mercedes 220S/W187 от 1951 г. СНИМКА: Георги Луканов

Над 200 коли взеха участиe в 29-ото издание на ретро парада на жълтите павета на площада пред храм-паметника “Александър Невски” в София за радост на хилядите почитатели на този вид автомобили и стотиците туристи в столицата. За първи път 32 от участващите машини се пуснаха и на конкурса за елегантност. За най-добра кола на шоуто журито определи Mercedes 220S/W187 от 1951-а, собственост на Евгени Мутафчиев от Перник. Същата кола взе приза и в категорията “Следвоенни лимузини”. Наградата на публиката отиде при Jaguar Hot Rod на СК БАС.

Уникалният автомобил е направен по специалните изисквания на собственика с английски части и е сглобяван в България. Тази кола спечели купата и в категорията “Хоби клас”. За най-автентичен автомобил бе определен Mercedes 560 SEL от 1988-а. Собственикът Марин Митев каза, че е спечелил возилото на търг в Германия, но въпреки това сега цената му е 4 пъти по-висока.

В категорията “Довоенни автомобили” за най-добър бе избран Mercedes 170 V от 1937 г. на Георги Пъшев. При следвоенните купета най-голямата купа отиде при “Ретро тим Агресия” с Renault Bulgaralpine. С подобен автомобил легендарният рали състезател Илия Чубриков е печелил десетки състезания.

В категория “Следвоенни кабриолети” първи стана Volkswagen Karman Ghia от 1959 г. Собственикът Димитър Димитров обясни, че колата е стояла 25 години под един навес в двора на родната му къща. След като баща му починал, решили с брат му в негова чест да рестарират колата, което им отнело 4 години.

В същата категория на трето място се класира Skoda Felicia от 1960-а на Александър Александров, който гордо показваше оригиналната сервизна книжка на колата, взета директно от Чехия. първият собственик на возилото е роден през далечната 1909 г.

Първи при източноевропейските автомобили стана “Варшава” от 1956-а.

Овации предизвика и Goggomobil TS 250 от 1963-а. Мъникът с 250-кубиков двигател с мощност 30 к.с. се класира трети при следвоенните купета.

За най-автентичен автомобил бе определен Mercedes 560 SEL от 1988-а.

Renault Bulgaralpine от 1967 г. спечели в категорията на следвоенните купета.

Собственикът на това бъги с двигател на "Трабант" го е сглобявал цели 8 години.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Фолкпевицата Преслава вече е на крака и прави разходки след раждането! Екип на "България Днес" засне изпълнителката във вторник - пет дни след раждането на първото й отроче в столична болница. Преслава изглеждаше начумерена и сърдита, като от нея не грееше типичното майчинско щастие. Редом до нея беше и любимият й Павел,

Чалгарки + лоши момчета = класическа комбинация. Представителките на кръшния жанр имат силно влечение към мъже, които имат проблеми със закона. Или към парите им. Жоро Бирмата е последният виден любовник на фолкпевици, който е преследван от органите на реда и беше обявен за издирване. Младежът дълго време имаше връзка с Преслава,

Четири умни и възпитани българчета живеят в тежки условия и мизерстват! Павлинка (3 г.), Александър (4 г.), Борис (5 г.) и Емилия (7 г.) са много усмихнати и рецитират стихотворения, но са принудени да спят на земята. В дома им дълго време няма обзавеждане, храната често не достига, а 29-годишната им майка Боряна е принудена да ги отглежда сама в