Тест на най-скъпото BMW

https://www.24chasa.bg/avto/article/6897581 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Канейки ме да изпробвам дългата бензинова версия на лимузината на BMW - M760Li xDrive, от "BMW-България" ме предупредиха, че това може да е последната ми възможност да изпитам мощта на 12-цилиндровия бензинов двигател на баварската компания. Това наистина може е така, заради продължаващите рестрикции на тема екология от европейските чиновници. Ще спомена също така, че в ръцете ми бе и най-скъпото серийно беемве - цената на тестовия модел бе 410 000 лева! Освен това случвало ли ви си е да ускорите от място до 100 км/ч за 3,9 секунди огромна над 5 метра лимузина? Е, това престижно упражнение тази суперлуксозна кола го изпълнява без да се задъха.

Тези, които са притежавали или карат мощни коли, няма да им е много комфортно в началото заради огромните размери на колата. Но с хубавото бързо се свиква, и скоро ще се уверите, че има голяма тръпка в чудовищното ускорение, което е в състояние да предизвика този огромен двигател с 600-те си конски сили под капака и огромният въртящ момент от 800 Nm, който е наличен още от 1500 об/мин.

Същият двигател с двойно турбо се вгражда и в моделите на Rolls-Royce. В това беемве обаче той допълнително е пипнат от специалистите от спортното подразделение на марката M Performance за още по-голяма динамика.

Това е можеби и единствената в света серийна лимузина, която има на разположение и "ланч контрол". За целта трябва да изключите системата за контрол на сцеплението със задържане на бутон, да включите 8-степенният автоматик в спортен режим и задържайки спирачката с левия крак да увеличите оборотите на двигателя до 5000 с десния. Тогава на таблото се появява състезателен флаг и ускорението залепва гърба за седалката. Само за стистиката ще спомена, че от 0 до 200 км/ч тежащата над два тона кола ускорява за 13,4 секунди!

На пръстите на едната ръка се броят автомобилите, които могат да спорят по мощ, лукс и съвремнни технологии с BMW M760Li xDrive, а може и по-малко. В този баварец буквално има почти всичко, което е измислено в автомобилния свят до този момент. С изключение на хибридна технология, защото икономичността и екологията не е силата на това беемве. Макар, че разходът на бензин при каране извън града може да падне на 8,5-9 литра на сто, ако карате спокойно и спазвате всички знаци по пътя, което си е задача с повишена трудност за този автомобил.

Въпреки споменатите спортни качества на автомобила, това все пак е "седма" серия и в нея трябва да се чувстват щастливи, всички в салона, а не само шофьора. За целта колата разполага с иновативната система на окачването Executive Drive Pro. Чрез активното стабилизиране срещу наклон, лашканията на каросерията се намаляват до минимум и кралският комфорт на возене се запазва, въпреки шеметните ускорения и скорости.

Въпреки внушителните си размери беемвето се справя чудесно и при завземането на завои с по-висока скорост. Една от причините е здравината на купето. "Седмицата" е изградена от иновативен въглероден композит (армирана с карбонови нишки пластмаса), съчетан със стомана и алуминий. Каросерията е също така супер устойчива на усукване, а теглото на беемвето е със 130 кг по-малко в сравнение с предишното поколение. Към това обаче трябва да прибавите и перфектната интелигента система 4х4 на баварците. Тя дава повече въртящ момент на задните колела при нормални пътни условия. 19-инчовите спирачки, направени от M Performance, също вършат своята работа безупречно, което също е много важно.

Много може да се изпише за глезотиите и лукса вътре в салона, както иза системите за безопасност. Комфортът и забавленията са такива, че на едно 8-годишно дете не само, че не му доскучава в такъв автомобил, но и не му се слиза от него.

Само като един малък детайл ще спомена, че с ексклузивна Nappa кожа са тапицирани и повърхностите и страничните секции на седалките, подглавниците, панелите на вратите, както и средните и страничните подлакътници.

Всяко едно от четирите кресла може да се придвижва напред-назад и да му се регулира наклонът на облегалката. Имат функции за отопление, охлаждане и масажи с различни режими. Хората на задните места, разполагат с таблет, с който могат да контролират инфоразвлекателната система, климатизацията и настройките на седалките или да сърфират в интернет. Пътникът на задното дясно място разполага с функцията Executive Lounge Seating. При нея седалката на пътника до водача може да бъде изместена с допълнителни 90 мм напред, а от облегалката отпред се спуска електрическа опора за краката.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Една от звездите на "Реал" (Мадрид) Гарет Бейл може да продължи кариерата си в друг европейски гранд. Уелсецът е желан от "Байерн" (Мюнхен). Баварският колос е харесал Бейл за заместник на Ариен Робен и Франк Рибери, чиито договори изтичат. Мюнхенци усилено работят по бъдещата селекция и вече се похвалиха с трансфера на френския защитник Бенжамен

Екранният д-р Марио Ковачев, актьорът Велислав Павлов, закъса за фенки. Топпапараците на "България Днес" изловиха героя от "Откраднат живот" да обикаля улиците посърнал поради липса на внимание от минувачи. Павлов се оглеждаше постоянно дали някоя дама няма да го разпознае и нападне за автограф, но повечето хора го подминаваха, без и да забележат,

Антон Радичев яхна колело в най-топлите дни на март, видя "България Днес". Актьорът се възползва от високите температури и обиколи столицата на две гуми. "Хем е екологичен, хем задръстванията не го плашат", похвалиха го случайни пешеходци. Въпреки топлото време Радичев беше облечен с грейка и яке, тъй като при движение му става хладно.