Audi Q8: първото кросоувър купе на германците

https://www.24chasa.bg/avto/article/6898437 www.24chasa.bg

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV модел. Богато оборудван, със широкообхватна свързаност и достатъчно солиден за офроуд движение, моделът е сигурен партньор за бизнес и удоволствие. Audi Q8 ще бъде представен на европейските пазари през третото тримесечие на 2018 година.

Audi Q8 изразява спортната динамика и престижа по-ярко от всеки останал модел от SUV гамата на марката с четирите кръга. С дължина от 4.99 метра, широчина от 2.00 метра и височина от 1.71 метра, SUV купето е по-широко, по-късо и по-ниско от своя събрат Q7. С междуосие от почти 3.00 метра, то предлага просторен интериор, който надхвърля този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, включително дължина на интериора и пространство за главите. В задната част, на разположение е система от три седалки, които могат да се изместват в надлъжна посока при желание. При сгънати седалки, багажното отделение под електрозадвижвания заден капак достига 1,755 литра.

С внушителната си решетка Singleframe в осмоъгълен дизайн, Audi Q8 е новото лице на семейството от Q модели. Солидният орнамент е поставен вертикално и заедно със спойлера, който е обточен към предната част и големите, ярко контурирани, отвори за въздух подчертава самоувереното излъчване на автомобила. Елегантната снижаваща се линия на покрива е със хармоничен завършек в прецизно наклонените задни колонки, плавно преливащи в извивките quattro очертаващи от своя страна арките на калниците, в които се помещават до 22 цолови колела. Други важни елементи са стилистичните отправки към дизайна на оригиналното quattro. Мощни контури и атлетично стегнати повърхности подчертават усещането за мощност, прецизност и специалната динамика на постоянното двойно предаване. Спойлерът, облицовките на арките на калниците, лентите върху вратите и дифузьорът са в контрастен цвят, който допълнително подчертава офроуд излъчването.

LED предните светлини, които са стандартно оборудване, могат да осветяват пътя и с HD Matrix LED технология, предлагана като опция. Както триизмерната графика на дневните светлини, така и задните светлини се отличават със своя дигитален характер. Светлинна лента свързва двете светлинни тела в задната част. Както и в оригиналния Audi quattro, черна повърхност подчертава тази лента. Притежателите на Q8 могат да използват приложението myAudi в своите смартфони за да активират различни светлинни функции и да им се наслаждават отвън.

Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се това се отнася и в частност до Q8, върховият SUV модел на марката. Чисто механичният централен диференциал пренася силите към предния и задния мост в пропорция от 40:60. Когато е необходимо, той разпределя въртящия момент с приоритет към моста с по-добро сцепление. Това, в съчетание с просвета, късите надвеси и контрола на спускането по наклон, означава че Audi Q8 може спокойно да се движи и извън асфалтираните шосета. Окачването с адаптивни амортисьори е стандартно оборудване. Audi предлага адаптивно въздушно окачване с управление на характеристиките на амортисьорите като опция, с възможност за комфортна или спортна настройка. То настройва височината на каросерията в зависимост от пътната ситуация и предпочитанията на водача с промяна в диапазон от 90 милиметра.

Освен стандартното прогресивно кормилно управление, чието предавателно отношение става „по-директно“ със завъртането на волана, Audi предлага също и като опция управление на четирите колела. То извършва завъртане на задните колела под ъгъл от до 5 градуса – в обратна на предните посока при ниска скорост за подобряване на маневреността, и в същата посока като предните при висока скорост, за постигане на по-добра стабилност.

Всички системи за задвижване са изключително ефективни благодарение на новата микрохибридна технология (MHEV). Основната 48-волтова електрическа система включва два важни технологични модула: литиево-йонна батерия и, задвижван от ремък, стартер-генератор. По време на спиране системата може да регенерира до 12 кВт мощност и да я върне в акумулаторната батерия. Технологията MHEV позволява дълги фази на движение с „реене“ с изключен двигател и диапазон на изключване на старт-системата започващ от 22 км/ч.

Лесни за разбиране символи са част от дигиталната прецизност на Audi и високото ниво на интеграция на архитектурата и функциите. Централен елемент в системата MMI е сензорният реагиращ екран. Със своята визия с черен панел, той почти се „разтваря“ в голямата черна повърхност на арматурното табло когато е изключен. Всички елементи имат логична връзка помежду си, от плоската лента с въздушни отвори до широката конзола на централния панел помещаваща лоста за режимите на автоматичната трансмисия tiptronic. В тъмнината, опционалните контурни светлини очертават ярко изразените линии в дизайна на интериора и осигуряват осветяване отзад на триизмерните знаци quattro над жабката – пример за любовта към детайла от страна на Audi. Опции като контурните седалки с функции за масаж и вентилация, четиризоновата автоматична климатична система и пакетът за качество на въздуха допълнително подчертават елегантната околна среда /ще се предлага в по-късен етап/.

Системата MMI с управление с докосване на новото Audi Q8 осигурява достъп до почти всяка функция с помощта на два големи екрана. Горният 10.1-инчов дисплей (в комбинация с MMI Navigation plus) се използва за контролиране на инфоразвлекателната и навигационната системи. Водачът използва 8.6-инчов дисплей под този за отоплението и вентилацията, с удобни функции и текстово въвеждане на команди, последното с удобно и ергономично разположена китка на лоста за предавките.

Управлението е интуитивно и просто: тактилно и акустично кликане потвърждава че пръстът е активирал функцията. В допълнение към всичко това, естественият гласов контрол превръща Audi Q8 в интелигентен партньор за диалог. Водачите могат да изговарят думите свободно. Гласовият контрол може да интерпретира и разбере смисъла на изречението, като например „Гладен съм“ и да предложи ресторанти в близост.

Уредите за управление се показват на изцяло дигиталния виртуален кокпикт на Audi. Неговият дисплей с висока резолюция и размер от 12.3 инча може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. Опционалната plus версия включва втора, изключително спортна визия. Head-up дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло, включително детайлно водене по навигация в лентата.

На германския пазар, Audi Q8 се предлага стандартно с върховата навигационна система MMI navigation plus. Тя включва модул за трансфер на данни Audi connect стандартно с LTE Advanced и Wi-Fi hotspot. Навигационната система разпознава предпочитанията на водача на базата на предишните пътувания и прави интелигентни предложения. Онлайн услугите на Audi connect добавят функции на „предугаждане“ които се използват при планиране на маршрута. Това позволява на две услуги като Car-to-X и информация за пътните знаци да извлича ползи от системата за комуникация с другите автомобили Audi. Опционалният Audi connect key позволява на на водача да отключва и заключва автомобила, и да стартира автомобила с помощта на съвместим смартфон с Android. Индивидуалните потребителски профили позволяват съхраняване на до 400 предпочитани настройки за различни водачи. С приложението myAudi, водачите могат да изплащат специални дестинации в навигационната система, да стриймват музика или да прехвърлят календара на смартфона към MMI.

Audi Q8 разполага с върхови клас системи за аудио и връзка, благодарение на Audi phone box и voice-over LTE. Същото се отнася и за аудио уредбата Bang & Olufsen Advanced Sound System. Тя предлага невероятен 3D звук с информация за силата за всичките пет места. Музиката се разгръща по същия начин по който това става в концертна зала.

Независимо дали става дума за паркиране в града или за движение извън него – Audi Q8 подкрепя водача в различни ситуации. Сред системите които имат принос за това са адаптивният круз контрол, асистентът за ефективността, за кръстовища, за смяна на лентата, предупреждение за наличие на обекти около автомобила и панорамна система от камери с 360 градусов обзор. Важна функция е дистанционният пилот за гараж, който ще бъде въведен от 2019 година. Под наблюдението на водача, той води SUV модела към гаража и обратно напълно автономно. Водачът напуска автомобила преди това и активира процеса като използва приложението си myAudi в смартфона. Дистанционният пилот за паркиране предлага подобно ниво на удобство. Зад всички тези функции стои централният контролер за асистенция на водача. Той непрекъснато анализира диференцииран модел на околната среда и го използва за да управлява системите за асистенция. Необходимите за това данни се осигуряват – в зависимост от избраните опции – от пет радарни сензора, шест камери, дванайсет ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Игралият като централен бранител в срещата с "Етър" футболист на "Левски" Хали Тиам ще бъде върнат в халфовата линия на отбора. Това ще се случи при гостуването на "сините" на "Берое". Двубоят ще се изиграе в събота, 15 декември, от 17,30 часа в Стара Загора. Тиам ще трябва да внимава за действията си,

Иско освиркан от феновете на "Бернабеу" след най-тежката загуба у дома "Реал" (Мадрид) се тресе от скандали! Испанският гранд допусна най-тежката си домакинска загуба в историята на Шампионската лига. Тимът допусна шокиращо поражение с 0:3 от непретенциозния тим на ЦСКА (Москва). Статистиката сочи,

Столичен фризьор се оказа тайният дилър на разбитата преди седмица банда оръжейни търговци. Тогава при операция на ГДБОП са задържани седем човека в момент на вътрешна сделка помежду си в казанлъшко село. Антимафиотите изземват 17 автомата "Калашников", 15 картечни пистолета и 12 цеви за оръжие. Арабинът с българско гражданство Билял Хабиб е