Новото BMW X5 е с пневматично окачване

https://www.24chasa.bg/avto/article/6899595 www.24chasa.bg

BMW официално представи изцяло новото поколение на популярния си всъдеход - X5. Публичната премиера на кросоувъра, който за първи път в историята на Х-моделите може да бъде поръчан и с пневматично окачване на предната и задната ос, ще се състои през ноември. Джипът ще се произвежда в САЩ.

Удълженото спрямо предшественика с 42 до 2975 мм междуосие, както и увеличената с 36 до 4922 мм дължина, увеличението на широчината с 66 до 2004 мм и на височината с 19 до 1745 мм придават на новото BMW X5 внушително присъствие и много простор в интериора за пътници и багаж.

Запазени са характерните пропорции на SUV, новост е редуцирания език на формите, който със изчистени, скулптурирани повърхности и прецизните линии подчертава здравината, елегантното присъствие и мощната увереност на автомобила. Силно моделираният преден капак, късият преден надвес, леко хексагонално оформените арки на калниците и динамичната линия на покрива също отразяват спортния характер и силно присъствие на новото BMW X5.

Най-впечатляващият елемент в предната част на автомобила е голямата, оградена от цяла рамка бъбрековидна радиаторна решетка на BMW. Като опция се предлагат BMW Лазерни светлини с Адаптивни LED фарове.

При тази система BMW Laserlight Spot със Selective Beam оптимизира функцията на дългите светлини. Обсегът на незаслепяващите дълги светлини е повишен до 500 метра. Сините Х-образни елементи, които разделят хексагоналните светлинни източници в характерните двойни фарове, поставят характерен визуален акцент.

Новото BMW X5 може да бъде с предно стъкло и странични прозорци от акустично стъкло. По-добра видимост и разпределение на светлината благодарение на BMW лазерни фарове, както и по-висок обсег в сравнение със стандартните LED дълги светлини (500 м вместо 300 м). Колата е пълна с екстри, улесняващи шофьора, като асистент за шофиране Professional, за задръствания, за поддържане на лентата, при завиване, за водене в лентата, както и активен контрол на скоростта.

Баварецът разполага също така и с петраменно окачване на задната ос, активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, специфични офроуд режими, прецизни настройки на системата за задвижване на четрите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта, и споменатот въздушно окачване на предната и задната от за повишен комфорт и по-голям просвет.

Х5 разчита и на специфичен за офроуд блокаж на диференциала и защита на дъното на автомобила отпред и отзад. Вместимостта на багажника е от 645 до 1860 литра. При седемместна версия третият ред седалки предлага повече място за краката и по-висок комфорт. Може да поръчате колата и с панорамен стъклен покрив Sky Lounge с над 15 000 светещи графични елемента. За първи път в облегалките на предните седалки са интегрирани стойки Travel and Comfort за индивидуално оформление на аксесоарите.

Варианти на модела при началото на продажбите

BMW X5 xDrive40i:

Редови шестцилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 2998 см3,

мощност: 250 кВт/ 340 к.с. при 5500–6500 об/мин, максимален въртящ момент: 450 Нм при 1500–5200 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 5,5 сек,

максимална скорост: 243 км/ч,

среден разход на гориво: 8,8–8,5 л/100 км,

BMW X5 xDrive50i (не се предлага в Европа):

V8 бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 4395 см3,

мощност: 340 кВт/462 к.с. при 5250–6000 об/мин,

максимален въртящ момент: 650 Нм при 1500–4750 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 4,7 сек.,

максимална скорост: 250 км/ч,

среден разход на гориво: 11,6 л/100 км,

BMW X5 xDrive30d:

Редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 2993 см3,

мощност: 195 кВт/265 к.с. при 4000 об/мин,

максимален въртящ момент: 620 Нм при 2000–2500 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 6,5 сек.,

максимална скорост: 230 км/ч,

среден разход на гориво: 6,8–6,0 л/100 км,

BMW X5 M50d:

Редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 2993 см3.,

мощност: 294 кВт/400 к.с. при 4400 об/мин,

максимален въртящ момент: 760 Нм при 2000–3000 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 5,2 сек.,

максимална скорост: 250 км/ч,

среден разход на гориво: 7,2–6,8 л/100 км.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бившият треньор на "Левски" Делио Роси заяви, че не съжалява за нищо от престоя си на "Герена". "Изживяването начело на "Левски" бе много добро. Натрупах хубав опит в България. Имах желание да тренирам отбор в чужбина и го сбъднах. От футболна гледна точка все още има голяма разлика между местното първенство и най-големите лиги в Европа,

Известният модел Валерия Соколова, която беше гадже на голямата руска хокейна звезда Александър Овечкин, се укри от властите. Тя направи това, след като предизвика катастрофа в пияно състояние и се удари в кола с бременна жена. Наглата манекенка опитала дори да избяга от местопроизшествието. Свидетелите на катастрофата обаче не й позволили да се

Популярното футболно списание "4-4-2" направи материал за 20-те най-млади голмайстори в Шампионската лига. Сред тези имена попада и българският футболист Мариян Огнянов, който вкара за "Левски" срещу "Челси" (1:3) на 18 години. "По-малко от два месеца след 18-ия си рожден ден Огнянов вкара първия гол за български клуб в Шампионската лига.