Новото BMW X5 е с пневматично окачване

https://www.24chasa.bg/avto/article/6899595 www.24chasa.bg

BMW официално представи изцяло новото поколение на популярния си всъдеход - X5. Публичната премиера на кросоувъра, който за първи път в историята на Х-моделите може да бъде поръчан и с пневматично окачване на предната и задната ос, ще се състои през ноември. Джипът ще се произвежда в САЩ.

Удълженото спрямо предшественика с 42 до 2975 мм междуосие, както и увеличената с 36 до 4922 мм дължина, увеличението на широчината с 66 до 2004 мм и на височината с 19 до 1745 мм придават на новото BMW X5 внушително присъствие и много простор в интериора за пътници и багаж.

Запазени са характерните пропорции на SUV, новост е редуцирания език на формите, който със изчистени, скулптурирани повърхности и прецизните линии подчертава здравината, елегантното присъствие и мощната увереност на автомобила. Силно моделираният преден капак, късият преден надвес, леко хексагонално оформените арки на калниците и динамичната линия на покрива също отразяват спортния характер и силно присъствие на новото BMW X5.

Най-впечатляващият елемент в предната част на автомобила е голямата, оградена от цяла рамка бъбрековидна радиаторна решетка на BMW. Като опция се предлагат BMW Лазерни светлини с Адаптивни LED фарове.

При тази система BMW Laserlight Spot със Selective Beam оптимизира функцията на дългите светлини. Обсегът на незаслепяващите дълги светлини е повишен до 500 метра. Сините Х-образни елементи, които разделят хексагоналните светлинни източници в характерните двойни фарове, поставят характерен визуален акцент.

Новото BMW X5 може да бъде с предно стъкло и странични прозорци от акустично стъкло. По-добра видимост и разпределение на светлината благодарение на BMW лазерни фарове, както и по-висок обсег в сравнение със стандартните LED дълги светлини (500 м вместо 300 м). Колата е пълна с екстри, улесняващи шофьора, като асистент за шофиране Professional, за задръствания, за поддържане на лентата, при завиване, за водене в лентата, както и активен контрол на скоростта.

Баварецът разполага също така и с петраменно окачване на задната ос, активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, специфични офроуд режими, прецизни настройки на системата за задвижване на четрите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта, и споменатот въздушно окачване на предната и задната от за повишен комфорт и по-голям просвет.

Х5 разчита и на специфичен за офроуд блокаж на диференциала и защита на дъното на автомобила отпред и отзад. Вместимостта на багажника е от 645 до 1860 литра. При седемместна версия третият ред седалки предлага повече място за краката и по-висок комфорт. Може да поръчате колата и с панорамен стъклен покрив Sky Lounge с над 15 000 светещи графични елемента. За първи път в облегалките на предните седалки са интегрирани стойки Travel and Comfort за индивидуално оформление на аксесоарите.

Варианти на модела при началото на продажбите

BMW X5 xDrive40i:

Редови шестцилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 2998 см3,

мощност: 250 кВт/ 340 к.с. при 5500–6500 об/мин, максимален въртящ момент: 450 Нм при 1500–5200 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 5,5 сек,

максимална скорост: 243 км/ч,

среден разход на гориво: 8,8–8,5 л/100 км,

BMW X5 xDrive50i (не се предлага в Европа):

V8 бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 4395 см3,

мощност: 340 кВт/462 к.с. при 5250–6000 об/мин,

максимален въртящ момент: 650 Нм при 1500–4750 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 4,7 сек.,

максимална скорост: 250 км/ч,

среден разход на гориво: 11,6 л/100 км,

BMW X5 xDrive30d:

Редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 2993 см3,

мощност: 195 кВт/265 к.с. при 4000 об/мин,

максимален въртящ момент: 620 Нм при 2000–2500 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 6,5 сек.,

максимална скорост: 230 км/ч,

среден разход на гориво: 6,8–6,0 л/100 км,

BMW X5 M50d:

Редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,

работен обем: 2993 см3.,

мощност: 294 кВт/400 к.с. при 4400 об/мин,

максимален въртящ момент: 760 Нм при 2000–3000 об/мин,

ускорение [0–100 км/ч]: 5,2 сек.,

максимална скорост: 250 км/ч,

среден разход на гориво: 7,2–6,8 л/100 км.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Капитанът на "Лудогорец" Светослав Дяков бе много доволен от успеха над "Левски" с 2:1. Той заяви, че "орлите" остават най-класният тим в България, колкото и да не се иска на някои хора. "Спечелихме, защото вкарахме един гол повече - каза Дяков. - Получи се хубав мач, като се срещнаха два много добри отбора.

Собственикът на ЦСКА-София Гриша Ганчев обяви, че не води война с "Лудогорец". "Ние не воюваме с никого, те воюват с нас - категоричен бе бизнесменът. - Ние сме в окопа и драпаме. Сложили сме големите каски и това е. С кого да воюваме ние? Нито пари имам да плащаме на съдии, нито имам пари да плащам на Футболен съюз.

Защитникът на "Левски" Холмар Ейолфсон заяви, че отборът е готов за шампионската титла на България. Футболистът направи това изказване след загубата от "Лудогорец" в Разград с 1:2. "Двубой на две полувремена - обясни исландският национал. - През първото не играхме това, което можем. След почивката показахме защо сме на върха.