Първият Citroen, който се зарежда в контакта

https://www.24chasa.bg/avto/article/6906702 www.24chasa.bg

Citroen представя европейската версия на C5 Aircross, с което продължава своята SUV офанзива. Това не само е най-големият кросоувър на французите, но е и първият модел на марката, който ще има хибриден вариант, който ще се зарежда от контакта. Citroen C5 Aircross вече се продава в Китай, но модификацията за Стария континент ще е много различна и ще се появи у нас в края на годината.
Автомобилът се характеризира с рекордните 30 комбинации за персонализация само отвън, като до края на 2019 година ще е и първият зареждащ се от контакта модел на французите.
Дългият 4,50 метра автомобил е с кресла на втория ред, които са на релси, така че минималният багажен обем може да варира между 580 и 720 л. При сгънати облегалки на задните седалки достига 1630 литра. Това е SUV моделът с най-голям багажник в сегмента. За още по-лесен достъп до багажника
на капака има
прозорче с функция
отваряне свободни
ръце
Той е електрически и е достатъчно да се протегне крак под задната броня, за да се задейства отварянето му.


C5 Aircross разполага с десетки места за съхранение на вещи. Подлакътникът на централната конзола е с ниша, в която може да се охлади бутилка от 1,5 литра, а в голямото отделение в предната част на централната конзола може безжично да се зареждат големи смартфони.
Шумът от колелата и от аеродинамиката е силно намален благодарение на ламинираните предни стъкла с удвоена дебелина и изолационен слой. Специално внимание е обърнато и на изолацията на двигателния блок.
C5 Aircross е оборудван със система за мониторинг на качеството на въздуха в кабината. Автоматичният климатик е с високоефективен филтър с активен въглен. С датчик, който открива замърсяването на външния въздух, системата AQS автоматично настройва режима на циркулация вътре в купето.


Най-впечатляващото нещо в този кросоувър се очаква да бъде обаче прословутото “ситроенско” меко окачване, което е съвсем нова разработка тип пътуване като на “летящо килимче”.
Всички европейски версии на C5 Aircross са оборудвани с окачването с прогресивни хидравлични ограничители Progressive Hydraulic Cushions, което осигурява усещане за прелитане над неравностите, динамика и приятно шофиране.
Окачването с
прогресивни
хидравлични
ограничители
е направено и благодарение на огромния 100-годишен опит на Citroen в областта на окачването, който се базира и на автомобилните състезания. Предлагайки по-добра полезна амплитуда, хидравличните ограничители позволяват и по-добро поемане на неравностите, особено при скокове. Въведени, тествани и доказани в състезания на автомобили ZX, победители на рали “Париж-Дакар” през 1994 г., те вече се използват и на съвременните C3 WRC. Това би трябвало да е и гаранция за здравината на автомобилите.


В рамките на разработката на това окачване са депозирани 20 патента. Неговият принцип на работа е прост. Докато класическите окачвания се състоят от амортисьор, пружина и механичен ограничител, окачването с прогресивни хидравлични ограничители Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от двете страни: един за разширение и един за компресия. Така окачването функционира на два етапа. При леки разширения пружините и амортисьорите контролират едновременно вертикалните движения, без да се налага да натискат хидравличните ограничители. Но наличието на тези ограничители е позволило на инженерите да предлагат по-голяма свобода на амплитудата на превозното средство, което осигурява ефект на прелитане,
създавайки
усещането, че колата
прелита над
неравностите
на шосето
При по-съществени разширения пружината и амортисьорите работят заедно с хидравличните ограничители за компресия, като забавят движението си постепенно и по този начин се избягва рязкото спиране. За разлика от класическия механичен ограничител, който поглъща енергия, но възстановява част от нея, хидравличният ограничител поглъща и разсейва тази енергия. В резултат на това се избягва типичното подскачане на автомобила.


C5 Aircross предлага два бензинови двигателя с мощност 130 и 180 коня (първия с 6-степенна ръчна, а втория с 8-степенна автоматична трансмисия), както и 2 дизелови версии пак със 130 и 180 коня, но автоматикът е наличен и при по-малкия мотор. В края на 2019 г. ще излезе Plug-In Hybrid PHEV модификацията с автономност 60 километра при режим само на ток.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Една от звездите на "Реал" (Мадрид) Гарет Бейл може да продължи кариерата си в друг европейски гранд. Уелсецът е желан от "Байерн" (Мюнхен). Баварският колос е харесал Бейл за заместник на Ариен Робен и Франк Рибери, чиито договори изтичат. Мюнхенци усилено работят по бъдещата селекция и вече се похвалиха с трансфера на френския защитник Бенжамен

Екранният д-р Марио Ковачев, актьорът Велислав Павлов, закъса за фенки. Топпапараците на "България Днес" изловиха героя от "Откраднат живот" да обикаля улиците посърнал поради липса на внимание от минувачи. Павлов се оглеждаше постоянно дали някоя дама няма да го разпознае и нападне за автограф, но повечето хора го подминаваха, без и да забележат,

Антон Радичев яхна колело в най-топлите дни на март, видя "България Днес". Актьорът се възползва от високите температури и обиколи столицата на две гуми. "Хем е екологичен, хем задръстванията не го плашат", похвалиха го случайни пешеходци. Въпреки топлото време Радичев беше облечен с грейка и яке, тъй като при движение му става хладно.