Ford Fiesta ST: колата за каране

https://www.24chasa.bg/avto/article/6918710 www.24chasa.bg

В ерата на псевдоофроудърите, хибридите и електрическите коли на изчезване са бензиновите автомобили, в които фокусът е върху карането, а не само във возенето. Почти вече ги няма т.нар. горещи автомобили с малко тегло, но с мощни двигатели, които да са на прилични пари. Един от тези представители на изчезващата “Червена книга за коли” е Ford Fiesta ST.

Кое е най-доброто място за тестване на горещ хечбек в Европа? Със сигурност едно от тях е реални отсечки на епичното рали “Монте Карло”. Именно в чукарите над Ница, Кан и Сен Тропе група журналисти имахме шанса да изпробваме хотхеча и да се убедим в неговите качества.

Ford Fiesta ST е по-добър от предшественика си не само заради 200 коня под капака (с 18 повече) и по-големия въртящ момент (290 Nm сега срещу 240 преди), а заради директното си пътно поведение, което е направено така, че само след няколко минути влизането и излизането от острите завои с газ до ламарината са едни от най-лесните дейности в света. В тази фиеста

адреналина

осигурява дори

и по-малък като

обем бензинов

двигател

Колата разчита на 1,5-литров трицилиндров турбомотор (предишният беше 1,6 л), който е в състояние да ускори возилото от място до 100 км/ч за 6,5 секунди (с 4 стотни по-добро отпреди). Максималната скорост е 232 км/ч. Ford Fiesta ST тежи 1262 кг. и за първи път ще се предлага и с пет врати. Въпреки, че е наедряла с около 100 кг, фиестата е истински малък хулиган на асфалта с 200-те коня и 290 Nm, които са налични още при 1600 оборота, т.е. излита секунди след като сте натиснали достатъчно настоятелно най-десния педал.

Наличните конски сили са предостатъчно на този малък автомобил, но по-голямата сила на колата е изключителното пътно поведение, държащо се на новия механичен диференциал с ограничено приплъзване, подобряващ сцеплението в завой, специалните пружини с дъговидна форма, насочващи напречното натоварване, и система за контрол на въртящия момент Torque Vectoring, която се

“влага” в много и по-големи като клас модели. Програмата на практика елеминира недозавиването, което е характерно за колите с предно задвижване. Torque Vectoring контролира разпределението на въртящия момент в зависимост от промените в позицията на дроселовата клапа (натискането на педала за газта), ъгъла на завъртане на волана и пътната повърхност, като по този начин компенсира стремежа на автомобила към завъртане или занасяне. Освен това окачването е понижено с 10 мм в сравнение със стандартната Fiesta, а стъпката на колелата е станала с 10 мм по-широка за по-голяма стабилност.

Може да избирате между три режима на каране - нормален, спортен и за писта. В нормален режим при липса на натоварване на двигателя се изключва един от цилиндрите и продължава да работи само на два с цел икономия на гориво. В този режим по каталог смесеният разход на бензин би трябвало да бъде 6 л на 100 км. В спортен режим воланът и педалът на газта стават по-директни, а ако намалите рязко оборотите от ауспуха, излиза характерното за спортните коли пукане, като част от звука се вкарва в салона чрез аудиосистемата Bang&Olufsen. Режимът Track изключва системата за контрол на сцеплението, което позволява приплъзване и въртене на гуми.

Тази фиеста може да бъде снабдена също така (срещу доплащане) и

с Launch control за

екстремно тръгване

от място,

който може да бъде стартиран от бутоните на волана, активирайки специален графичен дисплей на 4,2-инчовия инструментален панел. Отпускането на съединителя позволява оптимизирано стартиране, а системите за електронен контрол на стабилността (ESC), за контрол на сцеплението и за векторно разпределение на въртящия момент управляват мощността и въртящия момент за бърз старт.

Стандартна комуникационна и развлекателна система SYNC 3 с 6,5-инчов екран или опционален 8-инчов екран позволява на водачите на Fiesta ST да управляват аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости разговорни гласови команди.

Стандартните технологии включват помощ за поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата и круиз контрол с ограничител на скоростта. Предлагат се и функции като чистачки със сензори за дъжд, автоматични фарове, автоматично превключване на дълги светлини и разпознаване на пътните знаци.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Ашли Коул се оказа в твърде неприятна ситуация на светско събитие. Бившият английски национал бе гост на представянето на нова модна марка. Той бе придружен от приятелката си Шарън Кану. За негова неприятна изненада на масата им бе настанена плейбойката Мелиса Хоу. Именно тя е една от причините за развода на Коул с певицата Черил Туиди.

Бившият футболен мениджър Хари Реднап счупи телевизионен рекорд. Той влезе в новия сезон на риалити предаването "Аз съм знаменитост". В него известни личности оцеляват в джунглата. За участието си Реднап получи хонорар от 500 000 паунда от продуцентите. Това е най-високата сума, която е давана в историята на предаването.

Нападателят на "Ливърпул" Даниел Стъридж е заплашен с изхвърляне от футбола! Звездата на "червените" е обвинен от Английската футболна асоциация в нарушаване на правилата относно залагания на мачове. Стъридж е разследван в продължение на 8 месеца. Обвинението е за периода през януари 2018 г., когато той преминава под наем в "Уест Бромич".