Тест на хибридното кабрио BMW i8: Разбивачът на женски сърца

https://www.24chasa.bg/avto/article/6929735 www.24chasa.bg

Първото хибридно кабрио на BMW - i8, може спокойно да се нарече не само разбивача на женски сърца, а и на мъжки заради финансовата невъзможност на по-голямата част от силния пол да притежават този автомобил. Още при появата на купе варианта преди 4 години моделът не остави никого безразличен. Коли като BMW i8, които така да привличат с дизайна си, са много малко по света. Освен това повечето от тях са баснословно скъпи и слабосерийни.

Кабрио версията на BMW i8 е предназначена за движение по местата с морски бриз, като пътищата в околностите на словенския курорт Порторож, където бе теста. Този роудстър няма да грабне истинските привърженици на наточените баварски М версии, но няма да разочарова почитателите на добрия вкус и лукс, както и екологичните активисти.Първоначално BMW i8 Roadster е бил замислен с двукомпонентен покрив, но в крайна сметка се е стигнало до монтаж на мек, четирислоен гюрук. Модерното електрическо приспособление го сгъва за 15 секунди и при скорост до 50 км/ч в ниша, където при купето са сложени двете малки седалчици, докато при кабриото те липсват. При отваряне на покрива задното стъкло се издига в по-висока с около 30 мм комфортна позиция и може да служи като ветробран.

Зад него пък има

малък багажник

с обем 100 л

Кабриолетът разполага с трицилиндров бензинов двигател, малко по-различен от този на MINI и първа серия, с напомпана до 231 конски сили мощност и шестстепенна автоматична скоростна кутия от фирмата Aisin. На помощ към хибридния кабриолет “притичва” и електромотор със 143 к.с. от i3 и нови литиево-йонни батерии с повишен капацитет от 7,1 до 11,6 киловатчаса за един и същ размер блок. Това води до увеличение на цялостната мощ на първата версия на купето от 362 до 374 конски сили, както и по-дълъг запас на чисто електрическо придвижване. Роудстърът, който е с 60 кг по-тежък от купето, може да мине 53 км само на ток със скорост до 120 км/ч.

Спортният режим в BMW i8 Roadster не се активира от бутон, а от селектора на скоростите вляво. При този режим всички компоненти на окачването и задвижването (без електрическото) се променят. Машината реагира по-активно при подаване на газ, а и поема още повече неравностите по пътя.

Този баварец няма да ви държи в постоянен страх като един Chevrolet Corvette, нито пък има рева от ауспусите на Jaguar F-Type. Кабриото i8 обаче е един абсолютно контролируем автомобил, създаден да се забавлявате на живота, без да е необходимо да потите дланите си, стискайки волана. Стабилността на колата идва и от самата архитектура - двуместното кабрио е много широко, като отзад е с 10 см повече, така че трябва да се внимава при движение по тесни улички.

Не очаквайте този баварец да е хулиган на пътя с теглото си от тон и половина и 374 коня мощ. Въпреки,че не е е разгонен носорог, i8 има

впечатляващите

4,6 секунди при

стартиране от място

до достигане на

класическите

100 км/ч

Откритият автомобил с две места е с крилати врати без рамки с нова концепция от карбонов композит (CFRP) с външни панели от алуминий. Рамката на предното стъкло също е изработена изцяло от този изключително здрав технологичен материал CFRP, който осигурява максимална защита на пътниците дори и при преобръщане. От CFRP са изработени и страничните прагове, които се отличават с особено голямо сечение. Най-високата здравина на каросерията се осигурява и от допълнителните подсилвания в областта на предното и задното окачване.

Измереният при тестовия цикъл на ЕС за Plug-in хибридни автомобили среден разход на гориво е 2,1 л на 100 км за това екологично кабрио. Серийният кабел за зареждане е от варианта Mode 2. От конвенционален домакински контакт високоволтовата батерия може да бъде заредена за по-малко от 4,5 часа. С BMW i Wallbox със зарядна мощност до 3,6 квт процесът на зареждане отнема по-малко от три часа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Ашли Коул се оказа в твърде неприятна ситуация на светско събитие. Бившият английски национал бе гост на представянето на нова модна марка. Той бе придружен от приятелката си Шарън Кану. За негова неприятна изненада на масата им бе настанена плейбойката Мелиса Хоу. Именно тя е една от причините за развода на Коул с певицата Черил Туиди.

Бившият футболен мениджър Хари Реднап счупи телевизионен рекорд. Той влезе в новия сезон на риалити предаването "Аз съм знаменитост". В него известни личности оцеляват в джунглата. За участието си Реднап получи хонорар от 500 000 паунда от продуцентите. Това е най-високата сума, която е давана в историята на предаването.

Нападателят на "Ливърпул" Даниел Стъридж е заплашен с изхвърляне от футбола! Звездата на "червените" е обвинен от Английската футболна асоциация в нарушаване на правилата относно залагания на мачове. Стъридж е разследван в продължение на 8 месеца. Обвинението е за периода през януари 2018 г., когато той преминава под наем в "Уест Бромич".