Моделът Peugeot 308 вече е известен сред разбирачите като френския голф. Спортната му версия GTi, изобретател на която е отново Volkswagen преди повече от 40 години, пък успешно диша във врата на немската компания. Новият Peugeot 308 GTi е едно истинско лъвче на пътя и е един горд последовател на такива расови френски коли като легендата 205 GTi, 206 GTi и 208 GTi.
Това не е просто един горещ хечбек, това е фамилен автомобил, който при подходящи пътища и условия се превръща в истинско зверче на асфалта. Peugeot 308 GTi е един от малкото останали автомобили, които предлагат много мощ под капака, предно предаване и само ръчна скоростна кутия. Истинска кола за каране, разчита на 1,6-литров турбо бензинов двигател, от който са изстискани цели 270 к.с. при 6000 оборота и 330 Nm въртящ момент при 1900 оборота. Благодарение и на теглото от едва 1205 кг, колата ускорява от 0 д 100 км/ч за 6 секунди. Този спринт въобще не е лош, но по-голямата сила на този автомобил е при "ластиците" при движение по магистрала, когато натиснете педала на газта при скорост от 80-100 км/ч нагоре. Естествено, колата се представя отлично и при движение в завои, но при всички положения трябва да отчитате, че тук въртящи са предните колела, особено ако решите да изключите стабилизиращата програма ESP (има такава опция, но не ви препоръчвам да го правите, ако не сте на някоя писта).
Лостът на скоростите е с много къс ход, дотолкова, че в началото може да объркате последователността на предавките. Това помага за още по-възторжено преминаване през завоите. Стабилността през виражите се дължи най-много на спортното окачване на Peugeot Sport, което се подпомага от диференциал Torsen с ограничено приплъзване. За още по-прецизен волан се грижи и спортния режим, който се включва от бутонче. Впечатляващи са и 4-буталните спирачни апарати с диаметър 38 и 41 мм с 380-милиметровите предни вентилирани спирачни дискове. Те са в състояние бързо да заковат колата. при смесено каране по магистрала и нормален път този мощен хечбек даде разход от 6,8 л на 100 км, което ме изненада приятно.
Един от мялкото недостатъци на този тип коли е, че не са създаени за лоши пътища, заради по-твърдичкото очакване и нископрофилните гуми. По някои участъци на магистрала "Хемус" колата се тресеше, сякаш се движи с пределните 250 км/ч, а в действителност скоростта бе два пъти по-ниска.
Седалките на Peugeot 308 GTi са тип корито и обгръщат тялото на шофьора, така както трябва да бъде в един спортен автомобил. Те са тапицирани с комбинация между текстил, кожа и Алкантара. Червени шевове по целия салон дават допълнителен спортен отенък на колата.
И тук първо трябва свикнете с уникалния интериор, изпълнен във вече известния стилен i-Cocpit. При него различното е, че скоростомера и оборотомера е разположен над волана, а не под горния овал и "средната част". По този начин трябва да заемете "правилната" изправена стойка на сядане (а не да "полягвате"), за да може да виждате показателите на дисплея. Много различен е воланът - мъничък, сплескан отдолу и приличащ като на игрална конзола с логото GTi на него.
В колата има и нов капацитивен сензорен екран за управление на климатроника и свързана 3D навигация с услугата за следене на трафика в реално време TomTom Traffic. Сензорният екран е лесен за употреба като смартфон. Той е идеално разположен на нивото на централните въздушни отвори и е обърнат към водача.
308-ицата разполага с функцията Mirror Screen. Тя позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран. Мобилният телефон може да бъде поставен в централния подлакътник, като по този начин достъпа до него може да се осъществи чрез натискане на бутон, разположен до този на мигачите. Гласовото разпознаване чрез смартфона (S-Voice Android и Siri на Apple)позволява да се провеждат разговори, да пишете текстови съобщения или да диктувате адрес за навигация.