Тест: Dacia Sandero Stepway предлага най-необходимото, както и пътен просвет от 20 см

https://www.24chasa.bg/avto/article/6972471 www.24chasa.bg

Задавали ли сте си въпроса защо Dacia вече няколко години поред е най-продаваната марка у нас? За българския пазар цената продължава да е най-важната при избора на автомобил, но това не е единственият критерий. Ако беше така, автомобили като индийския Tata Nano или някои евтини китайски или руски алтернативи също щяха да са номер 1. Колите на румънската марка просто предлагат изключително съотношение между цена и качество, а отскоро и екстри, които никой друг не може да ви предложи за същите пари. Освен че са евтини, моделите на Dacia се оказа, че са здрави и отлично пригодени за нашите лоши пътища. А след появата на първия Logan преди 14 години вече има и прилично разнообразие на модели, включително и с качествата (или поне на външен вид) на така модерните кросоувъри.

Един такъв автомобил е Dacia Sandero Stepway в специалната си версия Limited. За разлика от Duster, който се предлага и с 4х4, Sandero Stepway е фалшив офроудър със задвижване на предните колела, който обаче се предлага с повишен клирънс от 204 мм и защитни кори от удари в по-острички предмети. Този пътен просвет няма да ви даде особено предимство при движение по дълбоки и кални коловози, но е незаменим помощник при преодоляването на високи бордюри и изпъстрени с дупки и разклатени павета столични улици. Заради дължината си 4 метра и не особено комфортното окачване преминаването през неравности е свързано с малко повече друсане (междуосовото разстояние е 2589 мм), но пък сте сигурни, че няма да закачите пода на колата.

Изпробвах Dacia Sandero Stepway Limited във версия с бензинов трицилиндров 898-кубиков двигател с мощност 90 к.с. И преди съм писал, че тези модерни екологични мотори са много икономични при движение в града и по двулентови пътища, но не и на магистрала. В градски условия тази дачия може да харчи около 6,5 литра на сто, а по обикновени шосета при движение със скорост от около 90-100 км/ч дори да падне до 5-5,5 л. Ако карате по магистралата с максимално разрешените за България 140 км/ч, разходът скача на над 7,5 л на сто. Трицилиндровият бензинов мотор си партнираше успешно с петстепенната ръчна скоростна кутия, но не се надявайте, че тежащата 998 кг кола ще се втурне стремглаво напред, колкото и да ви “тежък” десният крак на педала на газта. Никой и не очаква от автомобил като Sandero Stepway да бъде хулиган на пътя, но въпреки скромните си 90 коня и 150 Nm въртящ момент (максималната скорост е едва 168 км/ч) колата набира съвсем прилично и не се задъхва при движение с висока скорост по баири.

Иначе лимитираната версия се предлага и с дизелов dCi двигател също с мощност 90 к.с. и 5-степенна механична предавателна кутия. Дизеловата версия на Sandero Stepway Limited може да се комбинира и с автоматика Easy-R.

Модернизираният Sandero Stepway е един удобен модел за четирима пътници, като прави впечатление, че след редизайна седалките са по-твърди и по-добре профилирани, за да може да се използват и за дълго шофиране. Обемът на багажника от 320 литра не е впечатляващ, но пък е на нивото на компактния сегмент.

Специалната серия Stepway Limited се отличава от останалите модификации на модела с редица нови предложения, сред които и автоматичен климатик. С лимитираната серия Dacia лансира и изцяло нов цвят за марката - пясъчнобежов. Страничните огледала са с черно лаково покритие, елементите по арматурното табло и въздуховодите може да бъдат в черно и бяло. Специална е и двуцветната текстилна тапицерия. Стоманени 16-цолови джанти пък са с двуцветни тасове. Голяма помощ при паркиране оказва камерата за задно виждане, която има 7 датчици.

След като прекарате няколко дни зад волана на Sandero Stepway, започвате все по-често философски да размишлявате около особеностите на съвременната кола и да си отговаряте на въпроса защо румънската Dacia има такъв успех. В крайна сметка вие получавате едно модерно изглеждащо превозно средство с икономични двигатели, с най-важните екстри и без излишни глезотии на една отлична за нова кола цена. Автомобил, зад който няма да се обръщат, но който вярно ще ви служи.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Голяма драма тресе футболна Италия! Замесени в нея са две от най-известените двойки на Апенините. Мауро Икарди и Уанда Нара наводниха Кевин-Принс Боатенг и Мелиса Сата. Сексбомбата и нападателят имат апартамент над този на халфа и тв водещата. На терасата те разполагат със собствен басейн. При проливен дъжд наскоро той прелял.

Певецът си избира жени кулинарки, обича да похапва обилно Веселин Маринов е олицетворение на великата фраза, че любовта на мъжа минава през стомаха му. Много жени минаха през живота на певеца - блондинки и брюнетки, младички и на средна възраст, но едно не се промени в критериите му за идеалната половинка - всичките приятелки на Веско са

Правя прощален концерт за 70 житейски и 50 творчески лета КОЯ Е ТЯ Гуна Иванова е родена на 20 юли 1948 г. в петричкото село Богородица. През 1983 г. печели конкурс за солистка в ансамбъла на строителни войски, където пее до 2000 г., когато формацията е закрита. От 2010 г. е солистка в Представителния ансамбъл на въоръжените сили.