Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден!

https://www.24chasa.bg/avto/article/6987809 www.24chasa.bg
Снимки: Пресслужба BMW

BMW M5 е едно различно, вълнуващо изживяване. Бих казал дори, че каране на кола като тази си е истинско житейско събитие. Такова като да се качиш на болид от Формула 1 или пък на някое ферари или ламборгини. Разликата при този модел е, че е абсолютно пригодим към всекидневно каране. Представяте ли си да имате възможност да контролирате цели 600 коня всеки ден, при това в лукса и комфорта на нормална лимузина. Много малко автомобили в света могат да се похвалят с това - да са истински спортни коли, когато трябва (най-добре на някоя писта) да са непобедими в упражненията ускорение и стабилност при движение по магистрала или остри завои, а в същото време да стават и за семейни коли, с които може да си вършите работата, без да е необходимо да “намествате” камъните в бъбреците или да зареждате резервоара всеки ден.

Спомням си, че при предишното поколение на М5 555-те коня под капака ми изглеждаха чудовищна мощ.

Сега не знам какво

да кажа за тези

45 кончета отгоре Въпреки огромния ми опит си признавам, че в първите километри при движението в колона по словенските баири (с ветерани зад волана с водеща и последна “събираща” кола, които въобще не си поплюват) имаше у мен лека нервност, с която бързо “заразих” и баварецът. Това обаче може да се случи, ако не сте на нормален режим, а на някои от спортните.

Новото поколение BMW M5 за първи път използва задвижване на четирите колела M xDrive. За оптимално сцепление допринася и активният М диференциал на задната ос, който осигурява блокаж между 0 и 100%.

Центърът на тежестта на тежащата 1980 кг кола е намален благодарение на карбоновия покрив и алуминиевия капак на мотора.

Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от шофьора. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC (DSC on, MDM, DSC off) и режимите на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Още при базовата настройка с включен DSC (динамичен контрол на стабилността) и системата със задвижване на 4-те колела

допуска леко

превъртане на

задните колела

при ускорение на

излизане от завои

В режим M Dynamic (MDM, 4WD Sport) M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на запалените водачи и предимно при шофиране на състезателната писта. При тях може да се избира между три конфигурации до чисто задно задвижване (2WD), като при този режим водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт и разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Чрез двата бутона М1 и М2 на М волана могат да бъдат запаметени и след това активирани две свободно конфигурируеми настройки за всички режими на двигателя, трансмисията и режимите на M xDrive, DSC и Head-Up дисплея.

И в новата M5 не е

нужно дълго да

свикваш с нрава й. Както споменах баварката е станала много палава и малко по-нервна заради 600-те коня и 750 Nm въртящ момент, но това да е недостатъкът на беемвето, сигурен съм - всички почитатели на марката с радост ще го преглътнат. Карането на BMW M5 малко е като при компютърен симулатор, но това не е защото всичко върши електрониката и за водача остава да върти волана и да натиска педалите. Просто инженерите са свършили работата си фантастично. Те не са изобретили нещо свръхестествено, а просто са взели най-доброто, което е заложено в шасито на съвременната пета серия.

При М5 пружините, електронно управляемите амортисьори са с нови настройки, купето е допълнително усилено, а кинематиката на окачването е подбрана за специфичния характер на спортния седан. В резултат на това BMW M5 не се е превърнал в неконтролируем спортен автомобил, а е останал плавен и комфортен. Стига да боравите по-прецизно с педалите на газта и спирачката.

С новия 4,4-литров V8 двигател с TwinPower Turbo

най-бързият сериен

баварец се изстрелва

до 100 км/ч за 3,4

секунди,

до 200 км/ч - за 11,1 сек, а максималната скорост достига 305 км/ч (с опциалния M Driver пакет).

Тези “самолетни” показатели не означават, че вътре в купето условията са спартански. Напротив. Седалката е с характерната странична спортна опора, но има функции за охлаждане, подгряване и масаж. Гърленият звук от ауспусите пък достига до шофьора след допълнителна настройка.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Голяма драма тресе футболна Италия! Замесени в нея са две от най-известените двойки на Апенините. Мауро Икарди и Уанда Нара наводниха Кевин-Принс Боатенг и Мелиса Сата. Сексбомбата и нападателят имат апартамент над този на халфа и тв водещата. На терасата те разполагат със собствен басейн. При проливен дъжд наскоро той прелял.

Певецът си избира жени кулинарки, обича да похапва обилно Веселин Маринов е олицетворение на великата фраза, че любовта на мъжа минава през стомаха му. Много жени минаха през живота на певеца - блондинки и брюнетки, младички и на средна възраст, но едно не се промени в критериите му за идеалната половинка - всичките приятелки на Веско са

Правя прощален концерт за 70 житейски и 50 творчески лета КОЯ Е ТЯ Гуна Иванова е родена на 20 юли 1948 г. в петричкото село Богородица. През 1983 г. печели конкурс за солистка в ансамбъла на строителни войски, където пее до 2000 г., когато формацията е закрита. От 2010 г. е солистка в Представителния ансамбъл на въоръжените сили.